عکاسی صنعتی و تبلیغات; انواع عکاسی

 احتمالا بار ها این تعریف سنتی را شنیده باشید که عکس ثبت لحظه‌ها است. امروز شاید بتوانیم این مهم را به این شکل به روزرسانی کنیم که عکس تفسیر لحظه هاست. اما اگر بخواهیم دقیق تر این مسئله را تعریف کنیم بهتر است بگوییم عکس برشی از فضا و زمان است که در مورد موضوعی مشخص ثبت شده است.این ثبت تصاویر در مکان ها و شرایط مختلف صورت گرفته ‌اند که کم و بیش به خوبی از آن ها می‌دانیم، ولی آن‌چه که در این مقاله می‌خوانیم در رابطه با عکاسی در حوزه کسب کار است.

فهرست مطالب

عکاسی تجاری چیست؟ (Commercial Photography)

عکاسی تجاری که در زبان فارسی به عکاسی صنعتی شهرت دارد استفاده از تصاویر برای کمک به تبلیغ کسب و کار شما برای کمک در فروش، بازاریابی، بسته بندی و.. است. با این حال، عکاسی تجاری می‌تواند تصاویر سبک زندگی یا تصاویر پرتره باشد که در آن محصول خاصی ارائه نمی شود.یکی از مهمترین جنبه های ایجاد یک برند جذاب این است که به وضوح بیان کنید که چه کسی هستید و تجارت شما چیست. عکاسی تجاری یک اصطلاح بسیار گسترده است و دسته بندی های مختلفی وجود دارد که می‌تواند به تبلیغ کار شما کمک کند و مزایای خاص خود را در مورد سودمندی کسب و کار شما داشته باشد. عکاسی تجاری محل تلاقی هنر و صنعت است.

 

تحقیقات نشان می دهد که حدود 90 درصد اطلاعاتی که به مغز ما ارسال می‌شود بصری است. این یکی از دلایلی است که چرا افزودن تصاویر منسجم به مواد بازاریابی شما کلید ارتباط با مخاطبان شما است. در زیر به چند مورد از مهم ترین دلایل اهمیت به عکاسی برای کسب کار، اشاره کرده ایم:

  1. توجه مشتریان را جلب می‌کند.

محتوای آنلاین بسیار زیادی وجود دارد. به این ترتیب، یافتن راه هایی برای برجسته شدن بسیار مهم است. داشتن عکس های محصول حرفه ای برای هدایت توجه مشتری به وب سایت شما عالی است. علاوه بر این، بینندگان را برای مدت طولانی تری در وب سایت شما نگه می دارد.

  1. عکاسی، برند شما را تقویت می‌کند.

زمانی که می خواهید کسب و کار خود را از رقبا متمایز کنید، برندسازی اهمیت دارد. عکس های محصول مناسب به تعریف و تثبیت برند شما کمک می کند. نمایش مداوم کیفیت محصولات شما را در مسیر درست قرار می‌دهد.

  1. عکاسی تجاری جذابیت محصول را افزایش می‌دهد.

یکی از بزرگترین دلایل سرمایه گذاری روی عکس‌های محصول خوب، جذاب کردن محصولات برای مصرف کنندگان است. عکس‌های حرفه‌ای می‌توانند بهترین بخش‌های یک محصول را برجسته کنند. این به تصمیم گیری خرید مشتریان شما کمک می‌کند.

  1. انتظارات درست از محصول تعیین می‌کنند.

جدای از جذاب‌تر جلوه دادن محصولات، عکس‌های تجاری به ایجاد انتظارات درست کمک می‌کنند. عکس ها محصولات را واقعی تر می‌کنند. هنگامی که به درستی انجام شود، به مشتری ایده بهتری از اندازه، مواد و کیفیت یک کالا می‌دهد.

  1. فروش و سود را بیشتر می‌کنند.

تعیین انتظارات درست و برجسته کردن بهترین ویژگی های محصول، آن را برای مصرف کننده جذاب تر می‌کند. این به کاهش انگیزه خرید مشتریان به نفع شما کمک می‌کند. تبدیل مشتریان زمانی آسان تر می شود که آن‌ها دانش و درک بهتری از یک محصول داشته باشند.

  1. عکاسی حرفه ای از محصول حضور آنلاین را افزایش می‌دهد.

در نهایت، یکی از مزایای کلیدی داشتن عکس های محصول تجاری، بهبود دید آنلاین شما است. تصاویر یک عنصر کلیدی از استراتژی های بازاریابی دیجیتال هستند. اینها همچنین در هنگام بهبود حضور شما در شبکه های اجتماعی بسیار مفید هستند. عکس های صنعتی، پست های شبکه‌های اجتماعی را چشم نوازتر و جذاب تر می کند.

تفاوت بین عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی چیست؟

قبل از این صحبتی در مورد انواع عکسای صنعتی داشته باشیم لازم به این تفاوفت مهم در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بپردازیم. در حالی که بین عکاسی تجاری و عکاسی تبلیغاتی همپوشانی وجود دارد، تفاوت ظریفی در این دو اصطلاح وجود دارد. عکاسی تجاری بیشتر به سمت نمایش یک محصول است و عکس های تبلیغاتی بیشتر بر ایجاد جذابیت احساسی و گفتن داستانی در مورد برند متمرکز هستند که هدف اصلی آن فروش است. به طور دقیق تر می‌توان گفت عکاسی تبلیغاتی بخشی از مجموعه عکاسی صنعتی است.

انواع عکاسی صنعتی

انواع مختلفی از عکاسی وجود دارد که در زیر چتر عکاسی صنعتی قرار می‌گیرند. در ادامه به مواردی از مهم ترین آن‌ها می‌پردازیم.

1. عکاسی محصول

عکاسی محصول هر تصویری از یک کالا برای نمایش و فروش است. این تصاویر که به عنوان عکاسی صنعتی نیز شناخته می‌شوند، برای ترغیب خریداران به خرید محصولات عکاسی شده طراحی شده‌اند. آن‌ها دارای جزئیات و ویژگی های محصول هستند. ایده کلی این کار این است که خریداران بالقوه تصور کاملی از محصول داشته باشند.

2. عکاسی غذا

عکاسی غذا یک ژانر عکاسی از طبیعت بی‌جان است که برای ایجاد عکس‌های جذاب از غذا استفاده می‌شود. این یک تخصصی دیگر از عکاسی صنعتی است که از محصولات آن در تبلیغات، مجلات، بسته بندی، منوها یا کتاب‌های آشپزی استفاده می‌شود. عکاسی حرفه ای از غذا یک تلاش مشترک است که معمولاً شامل مدیر هنری، عکاس، طراح غذا، استایلیست و دستیاران آن‌ها می‌شود.

3. عکاسی لایف استایل

اگر تاریخ عکاسی را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که تعریف جامع و واحدی از عکاسی لایف استایل وجود ندارد. عکاسان مختلف نظرات متفاوتی در مورد عکاسی سبک زندگی دارند. به عنوان مثال، اسلیم آرون (1916-2006)، یکی از مشهورترین عکاسان سبک زندگی، معتقد بود که او فقط «از افراد جذابی که کارهای جذابی را در مکان‌های جذاب انجام می‌دهند، عکاسی می‌کند». او از افراد مشهور و خانواده های ثروتمند بدون وقفه در فعالیت های آن‌ها عکس می‌گرفت.

امروزه، دیکسی دیکسون، عکاس مد و سبک زندگی، می‌گوید که عکاسی سبک زندگی، ایجاد یک روحیه است. او معتقد است که عکاسی سبک زندگی باید محیطی را ایجاد کند که مردم دوست دارند در آن باشند. این شامل استفاده از مدل‌ها، نورها، تیم بزرگی از استایلیست‌ها و… در یک فرایند عکاسی می‌شود.

4. عکاسی معماری

عکاسی معماری ژانری دیگری از عکاسی صنعتی است که بر عکس گرفتن از ساختمان ها یا سازه ها تمرکز دارد. از این رو، شامل عکاسی از فضای داخلی و خارجی ساختمان ها، پل ها، سازه ها و مناظر شهری نیز می‌شود. عکاسی معماری ابزار های فنی خاص خودش را دارد و همچنین باید بدانید که چگونه یک ساختمان را در یک قاب قرار دهید، و قوانین ترکیب بندی را یکپارچه کنید. عکاسی معماری در دهه 1870 توسط عکاس معمار معروف آلبرت لوی زمانی شروع به عکاسی از ساختمان‌های قدیمی کرد، متولد شد.

5. عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی، شاخه ای از عکاسی است که یک برند برای فروش محصولات یا خدمات خود از آن استفاده می‌کند. وقتی تبلیغات عکاسی به خوبی انجام شود، مخاطبان خود را تشویق می‌کند به خدماتی که ارائه می‌شوند علاقه مند شوند. بنابراین، این کانال تبلیغاتی برای کمپین یک برند حیاتی است. عکاسی تبلیغاتی محصول یا خدمات را مستقیماً در اختیار مشتریان بالقوه قرار می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا از محصول یا خدمات استفاده کنند. برای رسیدن به این هدف، یک عکاس تبلیغاتی باید مهارت‌های عکاسی را با روانشناسی ترکیب کند، بنابراین تصاویری ایجاد می‌کند که خوب به نظر می‌رسند و به خوبی با مخاطبان خود ارتباط برقرار می‌کنند.

6. عکاسی مدلینگ و فشن

عکاسی مد بر نمایش لباس ها و اقلام مد تمرکز دارد. بیشتر در تابلوهای تبلیغاتی و مجلات مد رایج است. عکاسی مدلینگ و فشن تقریباً از ابتدای کار عکاسی وجود داشته است. این نوع عکاسی همیشه با گذشت زمان تغییر کرده است. درک روندهای جدید، ایجاد گرایش های جدید و استفاده از گذشته به عنوان موضوعی الهام بخش تکنیک‌های مهمی برای یادگیری هستند. عکاسان در این زمینه فقط تمرکز بر عکس ندارند. آن‌ها همچنین لباس، مو و آرایش مدل‌ها را بررسی می‌کنند.

7. عکاسی پوشاک

عکاسی پوشاک که می‌شود در مواردی آن را در بخش عکاسی مدلینگ قرار داد، اشاره مستقیمی به عکاسی از لباس دارد که آن را در بهترین حالت ممکن به مخاطب ارائه دهد. انگیزه نهایی این نوع عکاسی، تبلیغ یک برند یا فروش آنلاین لباس است.

8. عکاسی جواهرات

یکی دیگر از شاخه‌های عکاسی صنعتی، عکاسی از طلا و جواهرت است. عکاسی از جواهرات آنقدرها هم که به نظر می‌رسد آسان نیست. عکاسی در این زمینه باید با دقت بالا نسبت به جزئیات تصویر، نور‌پردازی، وضوح و تنظیمات مناسب دوربین همراه باشد.

9. عکاسی رویداد

عکاسی از رویدادها هنر حرفه ای گرفتن تصاویر با کیفیت بالا در طول طیف گسترده ای از مناسبت های مهم است. از رویدادهای شخصی گرفته تا گردهمایی های عمومی بزرگ مانند رویدادهای شرکتی، جشن ها، مراسم جوایز، و جشنواره‌های موسیقی. به طور معمول، هدف از عکاسی رویداد، گردآوری انواع عکس های ژست و صریح از افراد و مناظر است.

10. عکاسی فاین آرت

کاوش در دنیای عکاسی فاین آرت این سوال قدیمی را مطرح می‌کند که هنر چیست؟ این یک سوال پر بار است و اغلب به نیت هنرمند مربوط می‌شود. فاین آرت با رویکردی که یک هنرمند هنگام خلق اثر خود اتخاذ می‌کند متمایز می‌شود. پروفسور و عکاس آریل ویلسون توضیح می‌دهد: «عکاسی هنرهای زیبا استفاده عمدی از عکاسی به عنوان وسیله هنری انتخابی شماست که برای پیشبرد ایده مفهومی شما استفاده می‌شود». این تمایز، عکس‌های هنری زیبا را از تصاویری که به سرعت روی دوربین گرفته می‌شوند، متمایز می‌کند.

یک عکاس صنعتی دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟

یک عکاس صنعتی بسته موقعیت شغلی ممکن است کار های متفاوتی انجام دهد، اما صرف از نظر از فعالیت های مختلف تعدادی از کار ها وجود دارند که می‌توان انتظار داشت به درستی آن ها را انجام دهند.

  1. مشتریان بالقوه

یکی از کار هایی که به طور منظم باید انجام داد ایجاد لست مشتریان است. فرقی نمی‌کند که فرد چقدر معروف است یا پروژه های سنگینی دارد. همیشه باید زمانی به جذب مخاطبین بالقوه اختصاص داد.

  1. درک مشتری

هرچه مشتری، محصولات و اهداف آنها را بهتر درک کنید، به عنوان یک عکاس تجاری موفقیت بیشتری خواهید داشت. هنگامی که آن مشتری را جذب کردید، زمانی را صرف کنید تا دید واضحی از هدف آنها برای تصاویر تجاری خود داشته باشید.

  1. کسب و کار مورد نظر را بشناسید

در حالی که ممکن است گاهی اوقات به عکاس دستورات خلاقانه واضح و دقیق از طرف مشتری داده شود، اما باز هم این عکاس است که تصاویر را ثبت می‌کند. شناخت درست از کسب و کار مورد نظر به عکاس کمک می‌کند علاوه بر داشتن نگاه مناسب به کار خدمات مناسبی را به کارفرما ارائه دهد.

سخن پایانی

 یک عکاس ممکن است به ده ها ساعت زمان و صدها فریم نیاز داشته باشد تا بتواند به هدف نهایی یعنی یک عکس ایده آل دست یابد. بله، این یک کار پر زحمت است، اما نتیجه‌ای شگفت انگیز خواهد داشت. مردم با چشمان خود خرید می‌کنند، بنابراین شما باید تصویری را به آن‌ها ارائه دهید که خود محصول شما را می‌فروشد. به همین دلیل است که عکاسی محصول یک هنر است.

 
5/5 (1 نظر)
شروع چت
واتساپ فیکسو
سلام
به فیکسو خوش آمدید
چطور می تونیم کمک تون کنیم؟
شروع چت
واتساپ فیکسو
سلام
به فیکسو خوش آمدید
چطور می تونیم کمک تون کنیم؟