همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت ! طراحی وب سایت چه مراحلی دارد؟ طراحی وب سایت را از کجا شروع کنیم؟ یک وب سایت، چهره و ویترین کسب و کار شماست. وب سایت اولین تاثیر جدی را بر روی مشتریان بالقوه شما می‌گذارد. حتی اگر کسب کار شما خدمات یا محصولی را به صورت آنلاین ارائه نمي‌دهد باز هم داشتن يك وب سايت خوب با طراحي مناسب به رشد كسب و كار شما كمك شاياني مي‌كند. شما در اين مقاله صفر تا صد هر آنچه كه به وب سايت و طراحي آن مربوط است را مي‌خوانيد.

فهرست مطالب

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

سایت چیست؟

تعاریف زیادی از سایت و به تعبیر کامل تر آن وب‌سایت وجود دارد. اما به طور کلی این تعریف جامع را می‌توان به آن مرتبط دانست:

مجموعه ای از صفحات وب به هم پیوسته، معمولاً شامل یک صفحه اصلی، که در یک سرور قرار دارند و به عنوان مجموعه ای از اطلاعات توسط یک شخص، گروه یا سازمان تهیه و نگهداری می‌شوند.

برای این که بتوانیم  همه چیز درباره ی طراحی وب سایت را بدانیم باید تفاوت وب سایت و صفحه ی وب را به درستی درک کنیم. همه وب‌سایت‌های در دسترس عموم با هم، شبکه جهانی وب را تشکیل می‌دهند. اگرچه گاهی اوقات آن را “صفحه وب” می‌نامند، اما این تعریف اشتباه است، زیرا یک وب سایت از چندین صفحه وب تشکیل شده است.

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

چرا کسب و کار ها به سایت نیاز دارند؟

  1.  داشتن یک وب سایت باعث جذب مشتریان جدید به کسب و کار شما می‌شود و قطعا برای شما درآمد بیشتری خواهد داشت.

81٪ از مردم قبل از تصمیم گیری برای خرید، درباره یک کسب و کار یا خدمات، به صورت آنلاین تحقیق می‌کنند. اگر وب سایت ندارید، شانسی برای تصاحب سهمی از این بازار نخواهید داشت. وب سایت شما می‌تواند حتی زمانی که خواب هستید دسترس باشد. یک وب سایت به عنوان حامی کسب و کار شما همیشه فعال است و طول ساعات اداری و خارج از آن عمل می‌کند. وب‌سایت‌ها به شما کمک می‌کنند تعداد بیشتری از ارجاع‌های موجود را داشته باشید، زیرا اکثر مردم هنوز هم تحقیقات خود را انجام می‌دهند و شما را در مقابل رقبایتان قرار می‌دهند.

  1. با داشتن وبسایت به کسب و کار خود اعتبار بدهید.

مصرف کننده‌ی قرن بیست و یک کمی شکاک است. در واقع، 56٪ از مردم اظهار داشتند که بدون وب سایت به یک تجارت اعتماد نخواهند کرد. داشتن یک وب سایت خوب اعتبار شما را به عنوان یک تجارت قانونی افزایش می‌دهد. وب سایت ها به شما این امکان را می‌دهند که با یک معرفی خوب و طراحی شده برای کسب و کار خود، تأثیر بسیار مهمی داشته باشید. یک وب سایت می‎تواند به نشان دادن تخصص شما و موقعیت بهتر کسب و کار شما کمک کند. همچنین وب سایت می‌تواند ابزار شماره یک شما برای برجسته شدن در میان افراد باشد.

  1. آنقدرها هم که فکر می‌کنید سخت یا گران نیست.

برای داشتن یک وب سایت نیازی به دانش فنی ندارید. بسیاری از شرکت های توسعه وب دارای فرآیندهای ثبت نام بسیار ساده هستند که این کار را برای شما سریع و بدون دردسر می کند. داشتن وبسایت می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد. همچنین با مواردی مثل تبلیغات می‌توانند بازگشت سرمایه بسیار خوبی داشته باشند.

  1. وب سایت باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود.

برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه زمان بر است. وب سایت شما می‌تواند با ارائه پاسخ به سوالات رایج مشتریان در این زمان صرفه جویی کند. به این صورت می‌توانید وقت خود را صرف انجام کارهای ارزشمندتر کنید.

  1. موقعیت خود را تعیین کنید و کنترل برند خود را حفظ کنید.

یک وب‌سایت به‌عنوان پلتفرمی برای پیام‌رسانی شما عمل می‌کند و درک آنلاین از کسب‌وکار شما را طوری شکل می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی شما قادر به ارائه آن نیستند. این پلتفرم به شما امکان می‌دهد تا خود را در بازار قرار دهید و نوع دقیق مشتریان مورد نظر خود را بدست آورید. 79 درصد از کاربرانی که نظرات آنلاین را می‌خوانند، آن‌ها را باور می‌کنند. با ارسال نظرات مثبت دید مثبتی به کسب و کار خود ایجاد کنید.

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

برای ساخت سایت از کجا شروع کنیم؟

 

همان طور که در پیش تر در مورد آن صحبت کردیم داشتن وبسایت یکی از نیاز های مهم یک کسب و کار است، چه یک فری‌لنسر باشید چه صاحب یک کسب و کار بزرگ. با ما همراه باشید تا به صورت جامع و خلاصه ساده همه چیز درباره ی طراحی وب سایت را قدم به قدم بررسی کنیم و راه را برای داشتن یک وب سایت با شما به اشتراک بگذاریم. در طول مسیر اگر به واژه های نا اشنایی برخوردید، نگران نباشید. همه آن ها را در این مقاله توضیح خواهیم داد.

دامنه

اولین کار برای داشتن یک سایت تهیه دامین است. دامین مانند یک برنامه برای تمام مخاطبین اینترنت است.

دامنه یا دامین (DNS) یک پایگاه داده نام‌گذاری است که نام‌های دامنه اینترنتی را به آدرس‌های آی‌پی مشخص مثل فهرست مخاطبین تلفن که نام‌ها را با شماره‌ها تطبیق می‌دهد، مکان‌یابی و ترجمه می‌کند. مرور وب و سایر فعالیت‌های اینترنتی به DNS برای یافتن سریع آدرس IP برای اتصال و دسترسی به محتوا متکی هستند. دایرکتوری DNS در سرتاسر جهان توزیع می‌شود تا روزانه میلیون‌ها نام دامنه فهرست‌شده را در اختیار داشته باشد. زیرا بیش از یک نفر می‌توانند به طور همزمان برای یک وب سایت جستجو کنند. یک نام دامنه می‌تواند با بیش از یک آدرس IP مطابقت داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر 100 نفر به طور همزمان سایت fixso.ir  را جستجو کنند، هر کدام یک آدرس IP منحصر به فرد از سرورهای مختلف دریافت خواهند کرد. در غیر این صورت، اگر یک نام دامنه فقط یک سرور و یک آدرس IP داشته باشد، آن 100 نفر همگی در صف منتظر خواهند بود تا نوبت دسترسی به سایت باشد. DNS می‌تواند عملکرد وب را با ذخیره آدرس های IP برای مدت زمان مشخصی بهبود بخشد. به عنوان مثال، اگر همه افراد در دفتر نیاز به دسترسی به یک ویدیوی آموزشی در یک روز داشته باشند، سرور DNS  فقط باید یک بار نام را پیدا کند و درخواست‌های بعدی را از حافظه پنهان خود ارائه کند.

دامنه در حقیقت همان نام وب‌سایت شماست که از دو قسمت پسوند و پیشوند تشکیل شده است. پسوند‌های بین المللی رایج ( net, com, org) که به صورت عمومی استفاده می‌شوند، محدودیت در ثبت دامنه ندارند ولی نام‌های آن با الویت درخواست ثبت می‌شوند و اعتباری یک تا ده ساله دارند و قابل شارژ مجدد هستند.

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

هاست

 نیاز بعد شما بعد از دامنه هاست یا همان سویس میزبانی وب است. هاست فضایی است که اطلاعات سایت شما بر روی ان قرار می‌گیرد. این اطلاعات می‌تواند صفحات وب، عکس ها، فایل های css  و یا هر فایل دیگری باشند.

یکی دیگر از موارد استفاده شبکه از “میزبان” زمانی است که پروتکل نقطه به نقطه (معروف به PPP) برای اجرای یک اتصال بین کامپیوتر کاربر و ارائه دهنده اینترنت او به کار گرفته می‌شود. در این حالت به کاربر یک آدرس IP منحصربفرد برای زمانی که اتصال به اینترنت انجام می‌شود اختصاص داده می‌شود، جایی که رایانه کاربر به عنوان میزبان برای آن اتصال عمل می کند که در واقع یک گره شبکه است.

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

انواع هاست

هاست اشتراکی

 نوعی میزبانی وب که در آن یک سرور داخلی چندین سایت را میزبانی می‌کند. کاربران زیادی وجود خواهند داشت که به منابع دسترسی خواهند داشت که هزینه ها را پایین نگه می‌دارد، اگرچه هر کدام فضای خود را در سرور دریافت می‌کنند. با وجود این‌که هزینه ها پایین است اما در سرعت و عملکرد تاثیر منفی خواهد داشت.

هاست مدیریت شده

این نوعی از میزبانی است که در آن ارائه دهنده کل تجربه میزبانی وب را با مدیریت سرور، اجرای به روز رسانی، مدیریت امنیت، نظارت و اطمینان از اینکه زمان آپدیت در بالاترین حد خود است، مدیریت می‌کند. مزیت اصلی میزبانی مدیریت شده اجتناب از خطرات امنیتی، اطمینان از رضایت مشتریان از دسترسی و آپتایم سایت و به روز رسانی مداوم با فناوری مدرن است.

هاست کلود Cloud

نوعی میزبانی که در آن چندین سرور با هم ترکیب می شوند تا یک کلاستر ایجاد کنند. حتی اگر سروری از کار بیفتد، سرور دیگری برای کمک به متعادل کردن بار بالا می‌رود. با هاست ابری، شما زمان آپدیت سریع، منابع مجزا، قابلیت مقیاس بندی و یک آدرس IP اختصاصی دریافت خواهید کرد.

هاست VPS

سرور خصوصی مجازی نوعی میزبانی است که به شما امکان می‌دهد فضای سرور و منابع انحصاری داشته باشید که با سایر کاربران به اشتراک گذاشته نمی‌شود. یکی از مزایای کلیدی VPS این است که شما می‌توانید تنظیمات خود را نصب کرده و از آن استفاده کنید.

سرور اختصاصی

اختصاصی به این معنی است که کل سرور برای استفاده از آن شماست، کل پایه سرور متعلق به شما است و می‌توانید سیستم عامل خود را هر طور که دوست دارید اجرا کنید و بهترین عملکرد را از وب سایت خود داشته باشید.

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

روش‌های طراحی سایت

طراحی یکی از قسمت های مهمی است برای این که همه چیز درباره ی طراحی وب سایت را بدانید باید به آن آگاه باشید.طراحی وب، هنر برنامه ریزی و تنظیم محتوا در یک وب‌ سایت است. به‌ گونه‌ای که بتوان آن را به صورت آنلاین با جهان به اشتراک گذاشت و به آن دسترسی داشت. طراحی وب چیزی است که ظاهر یک وب سایت را تعیین می‌کند، مانند رنگ ها، فونت ها، گرافیک و همچنین شکل دادن به ساختار سایت و تجربه کاربران از آن.

سایت های استاتیک (ثابت)

 سایت های استاتیک که این روز ها کم تر استفاده می شوند، امکان ویرایش در آن ها بسیار کم است. میتوان گفت ماهیت این گونه سایت ها طوری است نیاز به تغییر مداوم اطلاعات در آن ها نیست. سایت های استاتیک تعداد صفحات مشخصی دارند و معمولا تعاملی با کاربر ندارند. این سایت ها معمولا فقط یک حالت نمایش (show) دارند.

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

سایت های داینامیک (پویا)

طراحی وب، هنر برنامه ریزی و تنظیم محتوا در یک وب‌ سایت است. به‌ گونه‌ای که بتوان آن را به صورت آنلاین با جهان به اشتراک گذاشت و به آن دسترسی داشت. طراحی وب چیزی است که ظاهر یک وب سایت را تعیین می‌کند، مانند رنگ ها، فونت ها، گرافیک و همچنین شکل دادن به ساختار سایت و تجربه کاربران از آن.

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت
همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

انواع سایت

در این قسمت همه چیز درباره ی طراحی وب سایت های مختلف را در کنار هم بررسی می کنیم. این روز‌ها انواع و اقسام وب سایت در فضا وب وجود داردند و از کاربرد آن‌ها استفاده می‌کنیم. سایت‌های تجارت الکترونیکی برای فروش محصولات یا خدمات طراحی شده‌اند. کسب و کارهای کوچک وب سایت‌هایی ایجاد می‌کنند تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و برند خود را به صورت آنلاین ایجاد کنند. طراحان و هنرمندان از سایت‌های نمونه کار برای به رخ کشیدن کار خود و جذب مشتری استفاده می‌کنند. وبلاگ ها به افراد و برندها این امکان را می‌دهند که بینش منحصر به فرد خود را مستقیماً برای مخاطبان خود منتشر کنند. در ادامه چند نوع از این وب سایت ها را باهم بررسی می‌کنیم:

سایت های فروشگاهی

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

هدف

اطلاع رسانی به مشتریان و مصرف کنندگان احتمالی در مورد کسب و کار خود و ترغیب آن‌ها به همکاری با آن کسب و کار.

امکانات

  • ارائه خدمات
  • بیوگرافی شرکت
  • راه های ارتباطی (آدرس، شماره تماس و…)
  • شرح فعالیت ها
همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

هدف

فروش آنلاین اقلام با روش خرده فروشی معمولی.

سایت تجارت الکترونیک

امکانات

  • گالری تولید با تصاویر با کیفیت بالا
  • صفحات محصول
  • قابلیت پرداخت/تراکنش امن
  • گزینه های شخصی سازی حساب (لیست خواسته ها، سفارشات ذخیره شده و غیره)
همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

هدف

برای آموزش یا اطلاع بازدیدکنندگان در مورد رویدادهای جاری یا دانش تخصصی.

سایت وبلاگ/اخبار

امکانات

 

  • کاتالوگ مقاله
  • صفحات اختصاصی برای هر مقاله
  • دسته بندی یا برچسب ها برای مرور راحت
  • درگاه‌های پرداخت و قابلیت‌های حساب، در صورت وجود

 

سایت نمونه کار و کاتالوگ

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

هدف

نمایش نمونه کار برای متخصصان خاص و جذب مشتری بیشتر.

امکانات

 

  • گالری تصاویر با کیفیت و نمونه کار
  • اطلاعات در مورد حرفه ای یا آژانس
  • توضیح خدمات
  • دعوت به اقدام برای همکاری با یکدیگر
همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

سایت ارائه خدمات

هدف

سایت‌های ارائه دهنده خدمات (استریم، ابزار آنلاین و غیره)

نمایش نمونه کار برای متخصصان خاص و جذب مشتری بیشتر.

امکانات

  •  دسترسی آسان به ابزار
  • گزینه های پرداخت برای اشتراک
  • شخصی سازی حساب (موارد دلخواه، توصیه ها، ردیابی سلیقه و غیره)
همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

سایت ویکی/پایگاه داده

هدف

ارائه فضای وسیعی از اطلاعات و عمل به عنوان یک راهنمای مرجع.

امکانات

  •  تعداد صفحات زیاد
  • توابع جستجوی آسان و موثر
  • قابلیت‌های حساب برای کاربران برای ویرایش و ایجاد صفحات خود (اختیاری)

سیستم مدیریت محتوا (CMS)

بعد از راه اندازی سایت شما نیاز به طراحی و مدیریت درست محتوای سایت خود دارید و راه حل این مسئله مدیریت محتوا است.

به طور خاص، CMS یک برنامه نرم افزاری است که به کاربران امکاناتی همچون ایجاد، ویرایش و تولید محتوای دیجیتال می‌دهد. همچنین بستری فراهم میسازد تا در صفحات وب با یکدیگر همکاری داشته باشند. شما محتوای دیجیتال را به یک سیستم قوی‌تر راه‌اندازی می‌کنید که هسته اصلی مدیریت یک تجربه دیجیتالی در پلتفرم های مختلف است. همچنین مدیریت محتوای وب به شما کمک می‌کند محتوا را آپلود کنید یا بنویسید، آن را قالب بندی کنید، عناوین و تصاویر اضافه کنید، و کارهایی مانند SEO را انجام دهید.

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

آشنایی با سیستم مدیریت محتوای سایت

 در موارد بالاتر به طور خلاصه CMS یا همان سیستم مدیریت محتوای سایت به اختصار توضیح دادیم. در این قسمت از مقاله بخش های بیشتری از CMS را مورد بحث و گفت و گو قرار می‌دهیم.

در یک سطح فنی‌تر، یک سیستم مدیریت محتوا از دو بخش اصلی تشکیل شده است:

سیستم مدیریت محتوا (CMA) این بخشی است که به شما امکان می‌دهد محتوا را در سایت خود اضافه و مدیریت کنید.

شبکه تحویل محتوا (CDA) فرآیند پشت صحنه است که محتوایی را که در CMA وارد می‌کنید می‌گیرد، آن را به درستی ذخیره می‌کند و برای بازدیدکنندگان شما قابل مشاهده می‌کند. این دو سیستم با هم مدیریت وب سایت شما را آسان‌می کنند.

 

نمونه‌هایی از سیستم‌های مدیریت محتوا

 وردپرس نمونه‌ای از یک سیستم مدیریت محتوای محبوب است. در حالی که مطمئناً سیستم های مدیریت محتوای دیگری نیز وجود دارد، وردپرس بیش از 65.1 درصد از سهم بازار را در وب سایت‌هایی با سیستم مدیریت محتوای شناخته شده حفظ می‌کند.

علاوه بر وردپرس، سایر سیستم های مدیریت محتوای محبوب عبارتند از:

جوملا

دروپال

وب فلو

Magento (برای فروشگاه های تجارت الکترونیک)

SquareSpace

Wix

TYPO3

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

سایت ریسپانسیو (واکنش‌گرا) چیست؟

امروزه دسترسی به فضای وب فقظ ار طریق رایانه‌ها نیست. انواع تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، تلویزیون‌ها و دیگر وسایل دیجیتال به این دسته اضافه شده اند. طراحی وب سایت واکنش‌گرا هم به همین مسئله كمك مي‌كند.

طراحی سایت ریسپانسیو(RWD) ، یک عامل طراحی سایت است که باعث می‌شود صفحات وب به خوبی بر روی انواع دستگاه‌ها و صفحات نمایش به خوبی به نمايش درآيند. در اين فرآيند محتوا، طراحی و عملکرد سايت مورد نظر مطابق با همان دستگاه می‌باشد.

چرا واکنش‌گرا بودن سایت مهم است؟

 ريسپانسيو بودن صفحات سايت باعث مي شود كاربر تجربه بهتري نسبت آن سايت داشته باشد. و تصاوير را به گونه‌اي ببيند كه مناسب صفحعه نمايش مقابلشش باشد. همچنين اين كار باغث داشتن عملكرد بهتر در سئو سايت مي‌شود.

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

اهمیت بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو

 اگر تا به حال در مورد تکنیک های دیجیتال مارکتینگ صحبت کرده اید، احتمالاً اصطلاح سئو را شنیده‌اید. شاید بدانید که سئو مهم است و با موتورهای جستجو ارتباط دارد. اما سئو دقیقا چیست؟

سئو چيست؟

SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است. در ساده ترین عبارت، سئوی خوب، دید آنلاین شما را بهینه می‌کند. این به این معنی است که هرچه افراد بیشتری وب سایت شما را ببینند، ترافیک آنلاین شما بیشتر می‌شود و شانس شما برای ارائه محصول یا خدمات خود به تعداد بیشتری از افراد افزایش می‌یابد.

تا به حال شده از خود بپرسید، وقتی در جستجوی گوگل تایپ می‌کنید، هر چند وقت یکبار از صفحه اول به صفحه دوم، سوم یا بیستم نتایج جستجو می‌روید؟ به احتمال زیاد، به ندرت مجبور به این کار شوید، زیرا چند گزینه اول در همان صفحه اول گوگل حاوی اطلاعاتی است که شما در جستجوی خود درخواست کرده‌اید.

اگر یک مشتری بالقوه موضوعی مرتبط با آنچه کسب و کار شما می‌تواند ارائه دهد تایپ کند، آیا نمی‌خواهید در اولین صفحه نتایج جستجو در کنار رقبای خود باشید؟ اگر در یکی از آن ده نقطه جستجوی برتر نیستید، یک کسب و کار دیگر به تازگی مشتری جدیدی پیدا کرده است، یا شما یکی را از دست داده اید. بردن شما به همان صفحات اول گوگل دقيقا همان كاري است كه سئو انجام مي‌دهد.

همه چیز درباره ی طراحی وب سایت

UI و UX در طراحي سايت چيست؟

 رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) دو کلمه ای هستند که ممکن است به طور مکرر در محافل مرتبط با سايت‌ها به آن‌ها اشاره شود. اما این اصطلاحات در واقع به چه معنا هستند و طراحی UX یا UI بودن به چه معناست؟

رابط کاربری به صفحه‌ها، دکمه‌ها، کلیدها، نمادها و سایر عناصر بصری اشاره دارد که هنگام استفاده از یک وب‌سایت، برنامه یا سایر دستگاه‌های الکترونیکی با آن‌ها تعامل دارید. UX به کل تعامل شما با یک محصول، از جمله احساس شما در مورد تعامل اشاره دارد. در حالی که رابط کاربری مطمئناً می‌تواند بر UX تأثیر بگذارد، این دو و همچنین نقش‌هایی که طراحان بازی می‌کنند متمایز هستند.

UI و UX چه تفاوتی با هم دارند؟

 توسعه محصولی که مردم آن را دوست دارند اغلب به رابط کاربری خوب و تجربه كاربري خوب نیاز دارد. به عنوان مثال، می‌توانید یک برنامه بانکی داشته باشید که عالی به نظر می‌رسد و دارای محتواي بصری خوبي (UI) است. اما اگر برنامه به کندی بارگیری می‌شود یا باعث می شود برای انتقال پول (UX) روی صفحه های متعدد کلیک کنید، مهم نیست که چقدر زیبا به نظر می‌رسد. احتمالاً نمی‌خواهید از آن استفاده کنید.

از سوی دیگر، یک وب سایت می‌تواند با محتوای منحصر به فرد و مفیدی که به روشی منطقی و شهودی سازماندهی شده است بارگذاری شود. اما اگر قدیمی به نظر می‌رسد یا نمی‌توانید به راحتی بفهمید که چگونه بین صفحه ها حرکت کنید، احتمالاً از آن سایت دور می‌شوید.

هزینه های راه‌اندازی و طراحی سایت

 توسعه محصولی که مردم آن را دوست دارند اغلب به رابط کاربری خوب و تجربه كاربري خوب نیاز دارد. به عنوان مثال، می‌توانید یک برنامه بانکی داشته باشید که عالی به نظر می‌رسد و دارای محتواي بصری خوبي (UI) است. اما اگر برنامه به کندی بارگیری می‌شود یا باعث می شود برای انتقال پول (UX) روی صفحه های متعدد کلیک کنید، مهم نیست که چقدر زیبا به نظر می‌رسد. احتمالاً نمی‌خواهید از آن استفاده کنید.

از سوی دیگر، یک وب سایت می‌تواند با محتوای منحصر به فرد و مفیدی که به روشی منطقی و شهودی سازماندهی شده است بارگذاری شود. اما اگر قدیمی به نظر می‌رسد یا نمی‌توانید به راحتی بفهمید که چگونه بین صفحه ها حرکت کنید، احتمالاً از آن سایت دور می‌شوید.

سخن پایانی

امیدوارم در این همراهی همه چیز درباره ی طراحی وب سایت را آموخته باشید. شما به عنوان صاحب یک کسب و کار و یا حتی طراح و فریلنسر نیاز دارید که کلیات این موضوع مهم را بدانید.آژانس تبلیغاتی فیکسو، با تکیه بر بهترین متخصصان در طراحی سایت ،حوزه سئو، UI/UX، وب‌مستر،مدیریت و پشتیبانی سایت و … از 0 تا 100 راه‌اندازی وبسایت شما، کنارتان خواهد بود.