چرا طراحی سایت شرکتی مهم است؟ طبق تحقیقات 70 درصد از مردم قبل از بازدید از برند یا خرید از آنها، در مورد درمورد آن برند به صورت آنلاین تحقیق میکردند. همین جا مشخص میشود که اگر ما در حوزه وب حضور نداشته باشیم هر کسی میتواند هر چیزی در مورد ما بگوید در حالی که خودمان با نداشتن یک وب سایت مناسب این فرصت را از خودمان سلب میکنیم. علاوه برآن ما همین درصد از مشتریان احتمالی را از دست خواهیم داد. کار جالبی که گوگل در این مورد انجام میدهد بسیار هوشمندانه و دقیق است. گوگل و سایر موتورهای جستجو به خوبی قابلیت تشخیص سایت اصلی یک کسب و کار را دارد و آن را در صدر نتایج قرار میدهد. داشتن وب سایت زمانی اهمیت بیشتری پیدا میکند که جهان به طور ناگهانی به حضور آنلاین بیشتری نسبت به حضور واقعی در سال بعد نیاز دارد، و رفته رفته انسان بیشتر از این که خودشان در واقعیت اقدام کنند در فضای مجازی تصمیماتشان را نشان میدهند.
اگر هنوز متقاعد نشده اید و در مورد مزایای وب سایت ها نسبت به پروفایلهای شبکههای اجتماعی کنجکاو هستید، ادامه مطلب را بخوانید! ما ده مورد از بزرگترین مزایایی را که کسب و کار کوچک شما میتواند حتی از یک وب سایت ساده دریافت کند، جمع آوری کرده ایم:
احتمالا تا الان متوجه شده باشید که سوال «آیا من برای کسب و کار به یک وبسایت نیاز دارم؟» نیست و حتما باید از خود بپرسید که «آیا میتوانم در عصر دیجیتال وبسایت نداشته باشم؟». و پاسخ این است که، اگر میخواهید در دراز مدت به رشد خود ادامه دهید، جواب این سوال خیر است. در واقع امروزه ماندن بدون یک وب سایت تجاری غیرممکن است. مشتریان شما آنلاین هستند، رقبای شما آنلاین هستند، و اگر شما برای مداخله در آنجا نباشید، رقبای شما و مشتریان شما به هم متصل می شوند و شما را در ترک می کنند و خداحافظ!
اگر برای شروع آماده هستید، با ما همراه باشید تا مراحل طراحی سایت شرکتی در مجموعه فیکسو را با هم قدم به قدم بررسی کنیم. در نهایت، اگر در مورد راه اندازی یک وب سایت برای کسب و کار خود سؤالی دارید، در بخش نظرات بپرسید!
این مهم است که شما به چه نوع سایتی نیاز دارید. در یک طبقه بندی کلی انواع سایتها به دو دسته تقسیم میشود:
سایتهای فروشگاهی: این مدل سایتها عموما برای کسب و کارهایی است که بصورت فروشگاهی اقدام عرضه محصولات یا خدمات خود میکنند و مخاطبانشان میتوانند بصورت مستقیم براساس توضیحات اقدام به خرید کنند. ما در مقالهای مجزا اصول طراحی و نکات طراحی این سایت ها را بررسی کردیم.
سایت شرکتی: در این مدل وب سایت هر کسب و کار و برندی جایگاهی برای خود در فضای مجازی تعریف میکند. برندها در این مدل سایت ها از خودشان، محصولات، خدمات، نظرات، بینش هایشان و همینطور راههای ارتباطی با مخاطبین صحبت میکنند.
یک وبسایت قوی، قدرت این را دارد تا کاربران را قادر سازد به راحتی کارهایی که میخواهند انجام دهند و تجربه کاربری روان و بدون اصطکاک (UX) را تجربه کنند. با این دستورالعملها در مورد اینکه چه چیزی یک وب سایت خوب را میسازد، یاد میگیرید که چگونه باید به نظر برسید.
شک نکنید که وب سایت شما بدون هدف مشخص، قطعا شکست خواهد خورد و وقتی میگوییم هدف، واقعاً در مورد “هدف کسب و کار ” شما صحبت میکنیم.
در وهله اول هدف وب سایت شما باید کمک به کاربران برای انجام کارهای خود باشد، بنابراین مطمئن شوید که نیازهای آنها و آنچه را که می خواهند در هنگام جستجوی صفحه شما به دست آورند را به خوبی درک کرده باشید.
هر یک از صفحات وب شما باید هدف خاص خود را داشته باشد. از خود بپرسید، «چرا کاربر باید به یک صفحه خاص بیاید؟» و این هدف کاربر را در طرحبندی صفحههایتان، محتوا و فراخوانهای اقدام (CTA) منعکس کنید.
وبسایت کسب و کار شما فقط به اندازه محتوایش خوب است! شما همان اندازه کیفیت دارید که محتواهایتان کیفیت دارد. بهترین وبسایتها محتوای کاربر محور را منتشر میکنند که عمدتا برای خوانندگان آنها طراحی شده است، نه SEO. یکی از اشتباهات بزرگ این است که هدف ما فقط سئو باشد و هیچ توجهی به نیاز مخاطبان خود نکنیم!
اما با این اوصاف، سئو باید نقش بزرگی در شکلدهی تصمیمات محتوایی شما داشته باشد: وقتی هدف جستجوی مشتریان خود را درک میکنید، بهتر نیازهای آنها را درک میکنید. و در عین حال ساختار محتوایی ایجاد کنید که اعتبار ایجاد میکند و به رتبهبندی در موتورهای جستجو مانند Google کمک میکند.
ابتدا با مفهوم این دو عبارت آشنا بشیم:
UI چیست؟ رابط کاربری یا user interface همانطور که از اسمش مشخص است، رابط میان کاربر و محصول یا سیستم است؛ ظاهر یا هر چیزی که کاربر در سایت شما میبیند و بهوسیله آن با محصول دیجیتالی یا خدمات شما رابطه برقرار میکند؛ شامل تصاویر، رنگها سایزها، فاصلهها، هماهنگی که بین متنها، نمودارها، دکمهها، ماژولها، جداول و ویدئوها همگی در حوزه طراحی رابط کاربری جای میگیرد.
UX چیست؟ طراحی تجربه کاربری یا ux design به مجموعهای از روش، اصول و دستورالعملها که در زمان تعامل یک انسان با محصولات و خدمات سبب راحتی کاربر و بهبود تجربه در استفاده از محصولات و خدمات میشود گفته میشود.
تجربه کاربری درخشان (UX) و طراحی رابط کاربری (UI) از مهمترین قوانین و اصول طراحی وب هستند. کسب و کارهای بزرگ تجربه نهایی کاربر را از همان ابتدای فرآیند طراحی وب در نظر میگیرند. UI را به عنوان آنچه کاربران شما میبینند، و UX را به عنوان احساسات و واکنش هایی که هنگام تعامل با سایت شما تجربه میکنند، در نظر بگیرید. این دو موضوع شاکله یک سایت شرکتی قوی خواهد بود که باید بسیار با دقت و حرفهای طراحی شود.
برای یک رابط کاربری عالی، مطمئن شوید که طراحی شما تمیز و منسجم است و در استفاده از فضای سفید نترسید. عناصر جذابی مانند فیلمها و عکس هایتان را اضافه کنید، اما مراقب باشید که کاربران را با شلوغیهای گیج کننده غرق نکنید.
طراحی UX قوی همه چیز در مورد ایجاد یک سفر یکپارچه مشتری شما است. آیا سایت شما به خوبی سازماندهی شده است؟ برای گشت و گذار مخاطبتان آماده هستید؟ برای کاربران با محدودیتهایی مانند اختلال بینایی قابل دسترسی است؟ در مورد نیازهای مشتریان خود فکر کنید و از طرف مشتریانتان مدام از خود سوال بپرسید.
هنگامی که با در نظر گرفتن ناوبری آسان و شهودی وب سایت طراحی میکنید، یک محصول عالی ایجاد میکنید که مشتریان وفادار شما را جذب میکند. برای یک تجربه کاربری برجسته، باید عملکرد و زیبایی شناسی را با هم ترکیب کنید.
آنچه در پشت صحنه وب سایت شما میگذرد به همان اندازه مهم است که کاربران میبینند، بنابراین اولویت بندی عملکرد درست و مناسب یکی از ضروری ترین شیوههای طراحی وب است که باید به دقت پیگیری شود. نظارت بر وب سایت برای عملکرد عالی همه اجزا بسیار مهم است، بنابراین به طور مرتب اشکالات و لینک های شکسته را بررسی کنید و مطمئن شوید که سایت شما برای موتورهای جستجو قابل خزیدن است. در خصوص پرفورمنس وب سایت شما دو فاکتور مهم وجود دارد:
سرعت بارگذاری سریع: طبق گفته Akamai، تنها دو ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه وب، نرخ پرش را برای سایتهای تجارت الکترونیک 103 درصد افزایش میدهد و 53 درصد از کاربران سایت صفحه را ترک میکنند.
عملکرد سئو: از تکنیکهای بهینهسازی وبسایت مانند اجتناب از محتوای تکراری و بهینهسازی سرعت سایت برای کمک به موتورهای جستجو برای یافتن وبسایت شما استفاده کنید، که باعث میشود مشتریان بالقوه بیشتری سایت شما را مشاهده کنید.
یک سایت شرکتی قوی باید از نظر امنیتی در سطح بالایی قرار داشته باشد و از نفوذ رقبا در امان باشد.
ما در آژانس تبلیغاتی فیکسو با تکیه بر تیم متخصص خود همواره تلاش میکنیم تا وب سایتهای مورد طراحی در سطح بالایی از کیفیت و قابلیت باشند و همچنین عملکرد درستی در راستای استراتژیهای کسب و کار شما داشته باشد. ما در تیم فیکسو خدمات طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی و همچنین بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو را با روند کاملا حرفهای دنبال میکنیم که طی مراحل زیر این فرآیند انجام میشود:
اولین قدم در طراحی وب سایت شرکتی برای کسب و کار شما این است که ما کاملا در جریان فضای برند و کسب و کار شما قرار بگیریم. ما ابتدا هویت برند شما را مطالعه میکنیم و به کسب اطلاعات در خصوص برند شما میپردازیم و ارزش ها و اهداف شما را در طراحی خود مدنظر قرار میدهیم. در این مسیر ما با پرداختن به مشتریان هدف شما وب سایت را به نحوی کاربر محور طراحی خواهیم کرد که متناسب با مخاطبان برند شما باشد. ما در خصوص محصولات و خدمات شما تحقیقات کامل را انجام داده و بهترین استراتژی را برای نمایش آنها به کاربرانتان انتخاب خواهیم کرد. در این مرحله اقدام به تولید محتواهای با کیفیت در خصوص محصولات یا خدمات شما توسط تیم تولید محتوا فیکسو خواهیم کرد.
دومین اقدام انتخاب دامنه مناسب برای کسب و کار شماست. این انتخاب بسیار مهم است چرا که وب سایت شما باید آدرسی متناسب با برند شما داشته باشد و بهترین انتخاب اسم برند شما یا مخفف اسم کسب و کار شما باشد. این در واقع آدرسی است که همه شما را به آن نام میشناسند و همچنین در انواع تبلیغات شما زمان درج آدرس وب سایت چهرهای متناسب و زیبا را به مخاطب شما القا کند. در گام بعد ما با توجه به حجم موردنیاز برای وب سایت شما اقدام به خرید هاست نموده و این امر را از طریق انتخاب یک هاست قوی که معیارهای پرفورمنس و سرعت بالا و سرویس پشتیبانی و بک آپ گیری مستمر و منظم را داشته باشد.
بعد از جمع آوری اطلاعات و خرید هاست و دامنه متخصصان طراحی سایت فیکسو اقدام به تولید طرح اولیه براساس اطلاعات کسب شده میکنند. در این مرحله اصول اصلی UI براساس هویت بصری برند و علائق نوع مخاطبان طرح ریزی میشود و یک اتوود اصلی زده میشود. در این مرحله این طرح اولیه برای کارفرما پرزنت میشود و تحت جلسات هماهنگی لازم بین تیم طراح و برند ایجاد می شود تا به یک فهم مشترک از وب سایت مورد طراحی برسند.
برای طراحی UX و در واقع تجربه ی کاربری سایت شما ، ما چرایی، چیستی و چگونگی استفاده از محصول و یا خدمات شما را در نظر میگیریم. این سوال را پاسخ می دهیم که انگیزههای کاربران شما برای دریافت محصول و خدمات شما چیست؟ ما با UX با چراها کار را شروع میکنیم و قبل از آن آنچه که مورد نیاز طراحی است را تعیین می کنیم و سپس چگونگی ایجاد محصولاتی که کاربران نیاز دارند را تولید میکنیم.
از آنجا که طراحی UX کل سفر کاربر را در بر میگیرد، این یک فیلد چند رشتهای از زمینههای مختلفی مانند طراحی بصری، برنامهنویسی، روانشناسی و طراحی تعامل حاصل می شود. ما در این مسیر مواردی مهمی شامل تحقیقات کاربر، ایجاد شخصیت، نمونههای اولیه تعاملی و همچنین طرحهای آزمایشی را لحاظ می کنیم. ما می دانیم که این وظایف میتواند از یک سازمان به سازمان دیگر متفاوت باشد. اما ما در طراحی تجربه کاربری نیازهای کاربران را در مرکز تمام تلاشهای طراحی و توسعه نگه میداریم و تا زمان تحویل نتایج تمام مسایل مربوطه و نیازهای کاربر را به طور بهینه بررسی کنند.
در این مرحله که قسمت های طراحی سایت را پشت سر گذاشته نقشه سایت را طراحی می کنیم و صفحات محتوا شامل خانه و محصولات ،درباره ما و تماس با ما ایجاد و طراحی می شود. در این مرحله اقدامات اولیه بلاگ کسب و کار هم انجام می شود. محتواهایی که برای کسب و کار آماده شده را بارگزاری می کنیم و همچنین محصولات و خدمات بصورت کامل بارگذاری می شود.
در این مرحله ما سایت را لانچ کرده و مشکلات و نواقص احتمالی را بررسی های اجرا پیدا کرده و در سریع ترین زمان ممکن برطرف کرده تا سایت به سطح بالای راندمان و کیفیت خود برسد.در این مرحله جلسات نظرسنجی از کارفرما و برند برگزار شده و نظرات و پیشنهادات روی فرآیند سایت منعکس میشود.
در این زمان مراحل راهاندازی سایت بصورت کامل انجام شده است و آمادهی تحویل به مشتری است. در این مرحله بنا به توافق صورت گرفته سایت به همراه آموزشهای لازم تحویل داده میشود و یا تحت پشتیبانی تیم فیکسو مرتب به روزرسانی و پشتیبانی میشود.
ما در آژانس تبلیغاتی فیکسو با تکیه بر مهارت و تخصص تیم حرفهای خود و هماهنگی هرچه بیشتر بین برند و تیم طراحان و همچنین با بهره گیری از دانش روز طراحی سایت تمامی تلاشمان را میکنیم تا یک وب سایت قدرتمند از برند شما در فضای مجازی وجود داشته باشد تا بتواند به خوبی پاسخگوی نیاز مخاطبان شما باشد و مهری بر حرفهای بودن شما در میان رقبایتان باشد.
شما میتوانید با تکمیل فرم زیر از مشاوره رایگان جهت طراحی سایت شرکتی خود و یا بهبود آن بهره گیرید.