تفاوت آژانس تبلیغاتی و شرکت تبلیغاتی

تفاوت آژانس تبلیغاتی و شرکت تبلیغاتی


آژانس تبلیغاتی و شرکت تبلیغاتی دو مفهوم متفاوت هستند. اما فعالیت و حوزه کاریشان بسیار شبیه هم است. شرکت تبلیغاتی معمولا یک شرکت کوچک تا متوسط است که با تخصص در زمینه تبلیغات و بازاریابی فعالیت می‌کند. این نوع شرکت‌ها معمولا خدمات خلاقیت، استراتژی تبلیغاتی، طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی را ارائه می‌دهند.

اما آژانس تبلیغاتی معمولا به شرکت‌های بزرگتر و چندملیتی اطلاق می‌شود که علاوه بر خدمات تبلیغات و بازاریابی، خدمات دیگری مانند کمپین های 360 درجه، مدیریت و تبلیغات شبکه های اجتماعی، روابط عمومی، مشاوره تبلیغاتی، مشاوره کسب و کار و تبلیغات محیطی و تلویزیونی نیز ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها معمولا دارای بخش‌های مختلفی هستند که به تخصص‌های مختلف مانند تبلیغات چاپی، تبلیغات دیجیتال و تبلیغات تلویزیونی متمرکز شده‌اند.

هر دو این نهادها در ارتباط با مشتریان و اهداف تبلیغاتی آنها همکاری می‌کنند اما با روش‌های متفاوت عمل می‌کنند.

برخی از خدمات آژانس تبلیغاتی فیکسو شامل: برندسازی، توسعه استراتژی کسب و کار، طراحی هویت بصری، ایجاد برند بوک و تجزیه و تحلیل رقبا است.

مدیریت تبلیغات توسط شرکت تبلیغاتی

در حوزه تبلیغات، تمایز بین آژانس تبلیغاتی و شرکت تبلیغاتی برای کسب و کارها و بازاریابان بسیار مهم است. این راهنمای جامع به تعاریف، خدمات، روابط مشتری، بیزنس مدل و موارد دیگر می‌پردازد و درک روشنی از نقش‌های آن‌ها در بخش تبلیغات ارائه می‌دهد.

آژانس تبلیغاتی یک شرکت خدمت گرا است که متخصص در ایجاد، برنامه ریزی و مدیریت تبلیغات برای مشتریان خود است. این به عنوان پلی بین مشتری و بازار عمل می‌کند و خدمات خلاقانه و استراتژیک را ارائه می دهد.

یک شرکت تبلیغاتی معمولاً به کسب و کاری اطلاق می‌شود که صاحب کانال‌های رسانه‌ای است و فضای تبلیغاتی را در آن‌ها می فروشد.

خدمات ارائه شده آژانس تبلیغاتی و شرکت تبلیغاتی

آژانس‌های تبلیغاتی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. این‌ها شامل توسعه خلاق است، جایی که آن‌ها تبلیغات را مفهوم سازی و طراحی می کنند. برنامه ریزی رسانه ای، شامل انتخاب بسترهای رسانه ای مناسب؛ و تحقیقات بازار برای سنجش رفتار و ترجیحات مصرف کننده. در مقابل، شرکت های تبلیغاتی در درجه اول بر فروش فضای تبلیغاتی در رسانه های مختلف تمرکز می کنند.

دسته‌بندی خدمات خدمات آژانس تبلیغاتی        خدمات شرکت تبلیغاتی
توسعه خلاقیت – طراحی و تدوین مفهوم تبلیغات

– ایجاد محتوای تبلیغاتی در قالب‌های مختلف مانند چاپی، دیجیتال، تلویزیونی و رادیویی.

– همکاری با تیم‌های خلاق برای تولید تبلیغات نوآورانه و جذاب.

تمرکز بر فراهم کردن بستر برای تبلیغات ایجادشده در جای دیگر؛ عموماً درگیر فرآیند خلاقیت نیستند.
برنامه‌ریزی رسانه‌ای انتخاب پلتفرم‌های رسانه‌ای مناسب بر اساس مخاطب هدف و اهداف کمپین.

مذاکره و خرید فضای یا زمان رسانه در کانال‌های تلویزیونی، رادیویی، دیجیتال و چاپی

استراتژی‌سازی برای حداکثرسازی دیده‌شدن و تأثیر تبلیغات.

 

عمدتاً در فروش فضای تبلیغاتی در کانال‌های رسانه‌ای خودشان مانند شبکه‌های تلویزیونی، وب‌سایت‌ها یا نشریات چاپی فعال هستند.

تحقیقات بازار – انجام تحقیقات برای درک رفتار و ترجیحات مصرف‌کننده.

– تجزیه و تحلیل روندهای بازار برای راهنمایی استراتژی‌های کمپین.

– استفاده از داده‌ها برای هدف‌گیری تلاش‌های تبلیغاتی به سمت بخش‌های خاصی از مخاطبان.

درگیری محدود در تحقیقات بازار؛ بیشتر بر فراهم کردن داده‌های مرتبط با پلتفرم‌های رسانه‌ای خود مانند دسترسی و جمعیت‌شناسی مخاطبان تمرکز دارند.

آژانس تبلیغاتی چگونه کار میکند؟

استراتژی بیزینس مدل
استراتژی بیزینس مدل

روابط با مشتری

آژانس های تبلیغاتی اغلب روابط عمیق و مشورتی با مشتریان ایجاد می کنند و راه حل های تبلیغاتی مناسب را ارائه می دهند. رویکرد آن‌ها شخصی تر و استراتژیک تر است.

شرکت‌های تبلیغاتی معمولاً روابط تجاری خود را حفظ می‌کنند و بر حجم فضای تبلیغاتی فروخته شده به جای خدمات مشتری سفارشی تمرکز می‌کنند.

مدل‌های کسب و کار

آژانس ها معمولاً از طریق کارمزد خدمات خلاقانه و استراتژیک خود درآمد کسب می‌کنند. این‌ها را می توان به عنوان کارمزد ثابت پروژه، نگهدارنده یا کمیسیون در خرید رسانه دریافت کرد. با این حال، شرکت‌های تبلیغاتی از طریق فروش فضای تبلیغاتی درآمدزایی می‌کنند که اغلب بر اساس میزان دسترسی و اثربخشی کانال‌های رسانه‌ای خود است.

مقیاس و دامنه عملیات

مقیاس فعالیت در آژانس های تبلیغاتی می تواند از شرکت های کوچک و بوتیک تا شرکت های بزرگ چند ملیتی متغیر باشد. آنها ممکن است خدمات تخصصی یا متنوع ارائه دهند. شرکت‌های تبلیغاتی نیز می‌توانند از نظر اندازه متفاوت باشند، اما در درجه اول با دسترسی به کانال‌های رسانه‌ای خود، محلی، ملی یا بین‌المللی مشخص می‌شوند.

بازارهای هدف

آژانس‌های تبلیغاتی به طور کلی به طیف متنوعی از مشتریان، از مشاغل کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ در صنایع مختلف خدمات ارائه می دهند.

شرکت‌های تبلیغاتی بازار گسترده‌تری را هدف قرار می‌دهند، از جمله کسب‌وکارهایی که به دنبال فضای تبلیغاتی هستند و آژانس‌هایی که به دنبال ایجاد تبلیغات برای مشتریان خود هستند.

فرآیند خلاق

آژانس‌ها به دلیل فرآیندهای خلاقانه خود، شامل برین استورم، مفهوم سازی، و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی شناخته شده اند. آن‌ها بر محتوای خلاقانه، طراحی و استراتژی تمرکز می‌کنند.

شرکت‌های تبلیغاتی کمتر درگیر جنبه خلاقانه هستند و بیشتر بر روی حداکثر نمودن و اثربخشی فضای تبلیغات تمرکز دارند.

یک آژانس تبلیغاتی چه وظایفی دارد؟

استفاده از فناوری و داده

هر دو نهاد به طور فزاینده‌ای به فناوری و داده‌ها متکی هستند.

آژانس‌ها از تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته برای ایجاد کمپین های شخصی سازی شده و اندازه گیری اثربخشی آنها استفاده می‌کنند.

شرکت های تبلیغاتی از فناوری برای بهینه سازی مکان و دسترسی به فضاهای تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند.

تاثیر و اثربخشی

تأثیر کار یک آژانس با موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی آن‌ها از نظر رضایت مشتری و عملکرد کمپین سنجیده می‌شود.

اثربخشی شرکت‌های تبلیغاتی بر اساس میزان دسترسی، تعامل و نرخ تبدیل تبلیغاتی که در کانال‌های آن‌ها قرار می‌گیرد، ارزیابی می‌شود.

چشم اندازهای آینده پیش رو

بخش تبلیغات با تحول دیجیتال به سرعت در حال پیشرفت است. آژانس‌ها در حال ادغام خدمات دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی هستند. در حالی که شرکت‌های تبلیغاتی در حال گسترش به پلتفرم‌های دیجیتال هستند و فرمت‌های جدیدی مانند تبلیغات برنامه‌ای را بررسی می‌کنند.

آژانس تبلیغاتی خلاقانه

آژانس تبلیغاتی خلاقانه یک شرکت است که در زمینه طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی به صورت خلاقانه و نوآورانه فعالیت می‌کند. این آژانس‌ها با استفاده از ایده‌های خلاقانه، استراتژی‌های بازاریابی جذاب و استفاده از وسایل و تکنولوژی‌های پیشرفته، تلاش می‌کنند تا برندها و محصولات را به نحوی تبلیغ کنند که مشتریان را به خرید و استفاده از آن‌ها ترغیب کنند.

آژانس تبلیغاتی خلاقانه برای اینکه بتواند برندها را به خوبی تبلیغ کند، نیازمند تیمی از افراد خلاق و متخصص است. این تیم می‌تواند شامل طراحان گرافیک، نویسندگان تبلیغاتی، فیلم‌سازان، عکاسان و توسعه‌دهندگان وب باشد. همچنین این آژانس‌ها برای تبلیغات خلاقانه خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند از جمله استفاده از رسانه‌های اجتماعی، محتواهای تبلیغاتی تحت ویدیو، رویدادها و کمپین‌های تعاملی.

آژانس تبلیغاتی مشاور کسب و کار یک شرکت متخصص است که به کسب و کارها کمک می کند تا استراتژی های تبلیغاتی خود را بهبود بخشند و به رشد و توسعه بیشتر دست یابند. این آژانس ها معمولاً تیم هایی از متخصصان با تجربه در زمینه های مختلف تبلیغات و بازاریابی دارند که می توانند به کسب و کارها در تحلیل بازار، تعیین هدف، برنامه ریزی استراتژیک و اجرای ایده های تبلیغاتی کمک کنند.

مطالعه کنید: وظایف و خدمات آژانس تبلیغات چیست؟

نکات مهم در مورد آژانس تبلیغاتی که باید بدانیم؟

مطالعات موردی یا نمونه

به عنوان مثال، یک آژانس تبلیغاتی ممکن است یک کمپین چند پلتفرمی برای یک برند ایجاد کند که نوآوری و استراتژی را نشان می‌دهد، در حالی که یک شرکت تبلیغاتی می‌تواند موفقیت خود را از طریق تعامل بالای تبلیغات در پلتفرم دیجیتال خود نشان دهد.

ملاحظات و چالش‌های اخلاقی

هر دو نوع نهاد با چالش‌های اخلاقی مانند شفافیت در تبلیغات، حفظ حریم خصوصی داده‌ها و شیوه‌های تبلیغات مسئولانه مواجه هستند. آن‌ها باید ضمن انطباق با پیشرفت های تکنولوژیکی و تغییر رفتارهای مصرف کننده، این مسائل را بررسی کنند.

نتیجه گیری

درک تفاوت‌های بین آژانس‌های تبلیغاتی و شرکت‌ها برای هر کسی که در صنعت بازاریابی و تبلیغات دخالت دارد، حیاتی است. در حالی که آنها در هدف مشترک ترویج محصولات و خدمات مشترک هستند، رویکردها، خدمات و روابط آنها با مشتریان به طور قابل توجهی متفاوت است و شیوه دسترسی کسب و کارها به مخاطبان را شکل می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *