اصطلاحات اینستاگرام

اصطلاحات اینستاگرام


فهرست مطالب

تمامی اصطلاحات اینستاگرام
که برای مدیریت پیج اینستاگرام باید بدانید.

اصطلاحات اینستاگرام

در این مقاله از مجله فیکسو به تمامی اصطلاحات اینستاگرام که برای مدیریت پیج باید بدانیم!می‌پردازیم. آشنایی با این اصطلاحات برای مدیریت پیج اینستاگرام بسیار ضروری بوده و توصیه می‌کنیم برای چند دقیقه همراه ما باشید.

 

  • بیوگرافی Biography
  • فالوو و فالوور و فالو بک follow-follower-follow back
  • کامنت commen
  • بیو bio
  • پست مشترک collaborative
  • اکسپلور Explore
  • ریلز REELS
  • نوتیفیکیشن notification
  • تگ کردن tag
  • منشن mention 
  • اشتراک گذاری share
  • کپشن caption
  • ریپورت report
اصطلاحات اینستاگرام

اصطلاحات اینستاگرام

حساب کاربری:
(Profile)

صفحه‌ای که اینستاگرام به ما اختصاص داده است. پست‌، استوری‌ و هر آن چیزی که به اشتراک می‌گذاریم در پروفایل اکانت کاربری ما است.

خانه :
(Home)

در این بخش محتوای پیج‌هایی که فالو کردیم به ترتیب زمان، علاقه و اهمیت به ما نمایش داده خواهد شد.

پست:
(Post)

محتواهای دائمی است که ما در صفحه‌ اینستاگرام به صورت عکس و یا ویدیو منتشر می‌کنیم. پست‌ تشکیل دهنده گالری و نمای اولیه پروفایل ما است. پست‌ها همیشگی هستند مگر این که آن‌ها را حذف یا آرشیو کنیم.

استوری :
(Story)

محتواهایی که تنها 24 ساعت در پیج منتشر می‌شوند و بعد از آن در آرشیو پیج، فقط برای خودمان ذخیره می‌شوند. البته می‌توان با هایلات کردن، آن‌ها را به صورت دائمی در پیج ذخیره کنیم.

اکسپلور:
(Explore)

قسمتی در اینستاگرام است که با علامت ذره‌بین مشخص شده و براساس علایق ما از پیج‌هایی که دنبال کننده آن نیستیم، محتواهایی به ما نمایش داده می‎شود.

کلوز فرند :
(close friend)

در استوری‌های اینستاگرام قابلیتی وجود دارد که شما می‌توانید استوری‌تان را برای اشخاصی که مورد علاقه شما هستند نمایش دهید. زمانی که استوری را در بخش کلوز فرند قرار می‌دهیم با کادر سبز برای کاربران مشخص می‌شود. معمولا آن‌هایی که به عنوان کلوز فرند ما مشخص می‌شوند ارتباط نزدیکتری با ما دارند.

بومرنگ :(Boomerang)

یکی از قابلیت های استوری اینستاگرام است که یک فیلم کوتاه به صورت مکرر، تکرار می‌شود.

سوپرزوم :(Superzoom)

یکی دیگر از جلوه‌های اینستاگرام است که بر روی نقطه‌ای زوم می‌شود و با استفاده از آن قادر خواهید بود در هنگام ثبت ویدیو برای استوری‌های خود، آن را فعال کرده و به تصاویر خود جلوه‌ای ویژه ببخشید. این قابلیت، ویدیوی چند ثانیه‌ای گرفته شده توسط شما را زوم کرده و به آن جلوه‌ای متفاوت می بخشد.

Savage:

کلمه savage که در استوری اینستاگرام بسیار دیده می‌شود در انگلیسی به معنای وحشی است ولی از آن ‌جا که معنی کلمات به مرور زمان تغییر می‌کند، این کلمه نیز با گذر زمان دچار تحول شده و از وحشی، به «باحال» تغییر کرده است.  گاهی اوقات این کلمه به عنوان “یک اتفاق هیجان انگیز” و یا اینکه “مهم نیست دیگران چه فکری می کنند” به کار برده می‌شود. 

آی جی تی وی : (IGTV)

ویدئوهایی که بالای یک دقیقه هستند در گذشته از این طریق منتشر می‌شدند که با ظهور امکانی به نام ریل دیگر خبری از این قابلیت نیست.

ریلز:
REELS

یکی از اصطلاحات اینستاگرام که این روزها بسیار اهمیت پیدا کرده است ریلز است. ویدیوهای ریلز می‌توانند تا 90 ثانیه باشند و با ابزارهایی که اینستاگرام برای ریل قرار داده است، می‌توانید بدون نیاز به برنامه دیگری ریل خود را تولید و منتشر کنید. یکی از جذابیت‌های ریلز این است که ابعاد ویدیوها می‌تواند در حالت پرطرفدار تمام صفحه (1080*1920) برای مخاطبان نمایش داده شود. افزایش نرخ تعامل و اکسپلور شدن سریع از ویژگی‌های این امکان در اینستاگرام است.

نوتیفیکیشن :(Notification)

به گزارش اینستاگرام از هر اتفاقی که در پیج می‌افتد می‌گویند. اگر کسی پستی را لایک کند، برای آن کامنت بگذارد، در دایرکت پیامی بفرستد و …. تمام‌ این‌ها را اینستاگرام درقالب نوتیفیکیشن برای ما ارسال می‌کند.

فالو :
(Follow)

به معنای دنبال کردن می‌باشد. وقتی پیجی را فالو می‌کنیم در واقع تمامی محتواهایی که در آن صفحه منتشر می‌شود در پیج ما نمایش داده خواهد شد.

کاربران پیشنهادی: (Suggested Users)

اینستاگرام همیشه دنبال ایجاد فضاهای بیشتر برای اکانت‌های مختلف است. اگر شما صفحه‌ای را فالوو کنید صفحه‌های مشابه را نیز به شما معرفی خواهد کرد. البته در قسمتی مجزا براساس مخاطبان تلفن همراه و همچنین عوامل دیگر هم به شما لیست پیشنهادی به منظور دنبال کردن می‌دهد.

فالوور :
(Follower)

افرادی که در شبکه‌ اجتماعی صفحه خاصی را دنبال می‌کنند در اصطلاح فالوئر آن صفحه هستند.

فالووینگ:(Following)

پیج‌هایی که ما دنبال می‌کنیم در اطلاح فالووینگ‌های ما هستند.

آنفالو:
(Unfollow)

زمانی که دیگر قصد فالو و دنبال کردن صفحه‌ای را نداشته باشیم آن را آنفالو می‌کنیم.

بلاک :
(Block)

اگر دوست نداشته باشیم که محتوای پیجی را ببینیم و یا بر عکس آن پیج محتوای ما را ببیند آن را بلاک می‌کنیم. بلاک کردن به معنای قطع کامل ارتباط می‌باشد.

بلاک آنبلاک :
(Block-Unblock)

اگر بخواهیم صفحه‌ای جز فالوئرهای ما نباشد از این تکنیک استفاده می‌کنیم. وقتی بلاک آنبلاک می‌کنیم آن پیج دیگر ما را فالو نخواهد داشت.

بلاک آنبلاک :
(Block-Unblock)

اگر بخواهیم صفحه‌ای جز فالوئرهای ما نباشد از این تکنیک استفاده می‌کنیم. وقتی بلاک آنبلاک می‌کنیم آن پیج دیگر ما را فالو نخواهد داشت.

آرشیو:
(Archive)

اگر شما پست‌هایی را که دارید در حالت آرشیو قرار دهید دیگر برای مخاطبان پیج شما نمایش داده نخواهد شد و برای شما آرشیو می‌گردد.

ریپورت:
(Report)

یکی از ضروری ترین اصطلاحات اینستاگرام ریپورت است. با این قابلیت می‌توانیم هر نوع گزارشی که نیاز است را به اینستاگرام اطلاع دهیم. به طور مثال، صفحاتی که قوانین اینستاگرام (کودک آزاری یا صحنه‌ خشن و…) را زیر پا می‌گذارند را می‌توانیم به اینستاگرام گزارش دهیم.

کا :(K)

 این حرف به معنای 1000 است. اینستاگرام برای ساده‌تر کردن اعداد بزرگ از این حرف استفاده می‌کند. عموما از K در تعداد فالوور‌ها و آمارهای این پلتفرم استفاده می‌شود.

ام (m) :

به معنای میلیون می‌باشد.

خصوصی:
(Private)

حالتی است که با فعال کردن آن در پیج‌، تنها افرادی اجازه دیدن محتواها را دارند که در واقع ما به آن‌ها اجازه داده‌ایم.

کانفرم ‌‌کردن :(Confirm)

زمانی که کسی درخواست فالو در پیج خصوصی به ما می‌دهد اگر ما کانفرم کنیم یعنی حضور او را در پیج خود تایید کرده‌ایم.

عمومی:
(Public)

حالتی در صفحه که تمامی کاربران اینستاگرام دسترسی به پیج و محتواهای ما دارند.

تجاری:
(Business)

بیزنس اکانت قابلیتی است که اینستاگرام به آن دسته از افراد یا اکانت‌‌هایی که می‌خواهند صفحه‌‌ای مخصوص به کسب و کار خود داشته باشند ارائه می‌دهد. صفحاتی که با این نمایه ایجاد می‌شوند، امکانات بیشتری نسبت صفحات معمولی دارند و اینستاگرام سعی می‌کند تا اطلاعات مربوط به تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبان را در اختیار آن‌ها بگذارد که بتوانید استراتژی درستی برای صفحه خود داشته باشید.

تمامی اصطلاحات اینستاگرام
که برای مدیریت پیج اینستاگرام باید بدانید

شخص :
(Personal)

منظور همان صفحاتی است، که شخصی هستند و مربوط به کسب و کار خاصی نمی‌باشند. معمولا صفحاتی که شامل عکس‌های سلفی، خاطرات، عقاید و نظرات شخصی افراد است در این گروه طبقه‌بندی می‌شود.

اینفلوئنسر :
Infuencer

یکی از اصطلاحات اینستاگرام که این روزها بسیار می شنویم واژه اینسفلوئنسر است. به افراد تاثیرگذار و پرمخاطبی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند گفته می‌شود. پیشنهادات و مدل رفتار آن‌ها بر تصمیمات افراد در شبکه‌های اجتماعی، تاثیر مستقیم می‌گذارد.

ویرایش حساب کاربری :
(Edit Profile)

در این بخش می‌توانیم اطلاعات مربوط به حساب کاربری را ویرایش کنیم.

عکس نمایۀ حساب :
(Profile Photo)

تصویری که به عنوان پروفایل انتخاب می‌کنید.

نام :
(Name)

نامی که در کنار عکس پروفایل، به مخاطبان‌ شما نشان داده می‌شود.

نام کاربری :
(Username)

اسمی منحصر به فرد برای صفحه‌ اختصاصی شما در اینستاگرام است.

بیوگرافی :
(Biography)

توضیحاتی که در خصوص صفحه‌ خود می‌دهید. این توضیحات در صفحه پروفایل شما نمایش داده می‌شود.

آدرس ایمیل:
(E-mail Address)

ایمیلی که با آن اکانت خود را ساخته اید را می گویند.این ایمیل در اطلاع رسانی های اینستاگرام و همچنین اگر پسورد اکانت خود را فراموش کرده باشید مورد استفاده قرار می گیرد.

شماره تلفن :
(Phone number)

شماره تلفن همراهی که می توانیم به اکانت خودمان اضافه کنیم.

جنسیت:
(Gender)

این مورد برای تعیین جنسیت (مرد و زن ) استفاده می شود.

ری‌پست
(Repost):

 اگر محتوایی را از صفحه ی دیگر کاملا کپی و منتشر کنیم به آن  repost  می گویند.

کپشن:
(Caption)

به متنی که به عنوان توضیح در زیر پست خود منتشر می کنیم کپشن می گویند.

منشن :
(Mention)

قسمت هایی که در اینستاگرام قابلیت اضافه کردن متن داشته باشد می توانیم با قرار دادن @ آی دی مورد نظر آن پیج را منشن کنیم و آن پیج را به آن جا فراخوانی کنیم . این امکان عموما در کپشن، کامنت،استوری و دایرکت انجام می شود.

هشتگ :
(Hashtag)

هشتگ ها (#) برای دسته بندی موضوعات به کار می وند. وقتی شما موضوعی را در زیرمحتوای خود بگذارید این یعنی تمایل دارید اگر مخاطبی آن موضوع را سرچ کرد محتوای شما را ببیند.

هشتگ :
(Hashtag)

هشتگ ها (#) نیز از جمله اصطلاحات اینستاگرام است که در بسیاری از شبکه های اجتماعی متداول است. هشتگ ها برای دسته بندی موضوعات به کار می وند. وقتی شما موضوعی را در زیرمحتوای خود بگذارید این یعنی تمایل دارید اگر مخاطبی آن موضوع را سرچ کرد محتوای شما را ببیند.

تگ :
(Tag)

تگ کردن به معنای الصاق کردن یک پیج به محتوایی است که قصد انتشار آن را داریم.

لایک:
(Like)

لایک به معنای پسندیدن است. وقتی شما محتوایی را لایک می کنید این به معنای مطلوب بودن آن محتوا از نظر شماست.

آنلایک:
(Unlike)

اگر شما از لایکی که قبلا روی پستی زده اید، پشیمان شدید می توانید با آنلایک کردن این پست لایک خود را بردارید.

کامنت :
(Comment)

امکانی است که شما می توانید در زیر محتواها نظرات خود را بگذارید .

 

خاموش کردن کامنت:
(Turning Off Comments)

شما می توانید پست یا استوری را در اینستاگرام منتشر کنید و قسمت کامنت(نظرات) آن را ببندید که کسی نتواند نظری برای آن  بگذارد.

پین کامنت:
(Pin Comment)

به علامت گذاری و سنجاق کردن یک کامنت که برای متمایز کردن آن از میان سایر کامنتها انجام می شود، می گویند.

سیو :
(Save)

امکانی است که شما می توانید محتوا ها را ذخیر کنید و بعدا در قسمت ذخیره شده ها را خیلی راحت دسترسی داشته باشید و مجددا ببینید.

پیام مستقیم :
(Direct Message)

در دایرکت شما می توانید بصورت خصوصی چت کنید . یا محتواهایی که برای هم دیگر ارسال می کنید در این فضا می باشد. اگر به استوری ها هم پاسخ دهید در فضای دایرکت ارسال می شود.

آخرین بازدید :
(Last Seen)

  • اینستاگرام با قابلیت آخرین بازدید به سایر پیج ها آخرین زمانی که شما در اینستاگرام آنلاین بودید را نشان می دهد. البته شما می توانید این امکان را خاموش کنید.

موارد دیگر:
(Other requested)

پیام هایی که در دایرکت از طرف آن هایی که ما فالو نداریم برایمان ارسال می شود در این قسمت طبقه بندی می شود. ما می توانیم بعد از باز کردن آن پیام ها آن ها را قبول یا پاک کنیم و یا حتی به دلیل تعرض به حریم شخصی خود آن ها را ریپورت کنیم.

 

پاک‌‌کردن :
(Delete)

با انتخاب این گزینه پیغامی که برای ما آمده نمایش داده نمی شود.

خواندن پیام‌های دایرکت:
(Seen)

وقتی علامت seen در پایین پیامی می آید به معنای این است که آن پیج پیغام شما را مشاهده کرده است. نکته ای که اینجا باید بگوییم این است که اگر پیغامی که در قسمت  requested آمده است را مشاهده کنیم تا زمانی که گزینه اجازه  allowرا نزنیم برای طرف مقابل گزینه  seen  زده نمی شود.

لایو چت:
(Live Chat)

دردایرکت اینستاگرام قابلیت چت زنده وجود دارد که مانند تماس تصویری سایر اپلیکیشن‌ها عمل می‌کند و دقیقا مشابه آن ها است.

پیام مستقیم گروهی:
(Direct Message Group)

در اینستاگرام هم مانند بسیاری از نرم افزارهای پیام رسان قابلیت ایجاد گروه وجود دارد. شما میتوانید در بخش دایرکت با اضافه کردن پیج های مدنظر در یک دایرکت یک گروه تشکیل دهید.

لایو:
(Live)

در این قابلیت شما می توانید با مخاطبان خودتان ارتباط زنده برقرار کنید.

 

لایو دونفره:
(Go Live With)

وقتی پیجی در حالت لایو اینستاگرام است، پیج های دیگر می‌توانند همزمان درخواست لایو مشترک بدهند. درصورت اکسپتشدن این درخواست، صفحه لایو به دو قسمت مساوی تقسیم می‌شود و هر دو پیج همزمان می‌توانند لایو مشترک داشته باشند. این لایو مشترک دونفره برای فالوئرهای هر دو طرف نمایش داده خواهد شد و می تواند یکی از روش های جذب فالوئر باشد. البته می توان این امکان را با استفاده از گزینۀ غیرفعال‌کردن لایو دونفره (Turn Off Request To Go Live)  غیرفعال کنیم.

لایو رومز:
(Live Rooms)

روشی جدید است که میتوانید با چند نفر همزمان تماس تصویری بگیرید.

دست‌تکان‌دادن:
(Wave at you)

 این گزینه نمایشگر آن دست که کسی که در لایو شماست می خواهد متوجه حضور او شوید.

غیرفعال‌کردن کامنت‌گذاری :
(Turn Off Commenting)

در لایو شما  می توانید کامنت ها را کلا ییندید که کسی در حین لایو کامنت نگذارد.

اینسایت :
(Insight)

گزارشی است که توسط اینستاگرام درباره پیج شما منتشر می کند.دراین گزارش اطلاعات مختلفی از پیج ارائه می شود. اطلاعاتی نظیر میزان بازدید و تعامل مخاطبان، جنسیت مخاطبان و ساعات پربازدید پیج و غیره بصورت گزارشات روزانه، هفتگی و ماهیانه ارائه می شود.

تعامل :
(Interaction)

اینتراکشن در واقع  تعاملات کاربران با پست ها و استوری‌های شما در اینستاگرام است که بیانگر تعداد لایک‌ها، کامنت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها و ذخیره‌هایی است که از سوی کاربرانتان دریافت کرده‌اید. مجموع تعداد لایک‌ها، کامنت‌‌ها، اشتراک‌گذاری و ذخیره‌ها عدد تعامل شما می‌باشد.

پروفایل ویزیت :
(Profile Visit)

اگر بعد از انتشار محتوا مخاطبان مستقیما به صفحه ی پروفایل شما مراجعه کنند و آن را چک کنند به آن پروفایل ویزیت می گویند. البته اگر مخاطبان از هر طریق دیگر وارد پروفایل شما شوند جز آمار پروفایل ویزیت پیج شما محسوب می شود.

سایت کلیک:
(website clicks)

اگر مخاطبان روی لینکی که در بایو پروفایل قرار دادید کلیک کنید به آن وب سایت کلیک می گویند.

کشف‌شدن:
(Discovery)

این آمار بیانگر این است که هر پست و استوری ما از چه طریقی مشاهده شده است.

جهت‌یابی:
(Navigation)

این گزینه در استوری هایی که می گذارید مشاهده می شود .

navigation  از  مجموع چهار فاکتور back (عقب‌رفتن و مشاهدۀ استوری قبلی ما)، forward «جلو‌رفتن و استوری بعدی ما)، Next Story (خارج‌شدن از استوری‌های ما) و Exit (به‌معنای خروج از استوری‌های اینستاگرام) تشکیل شده است که می‌تواند ابزار خوبی برای سنجش محتوای استوری‌ باشد.

تعداد بازدید:
(Impression)

این فاکتورتعداد کل بازدیدهای پست های ما را نشان می‌دهد که در واقع منحصربفرد نیست و هر تعدادی که هر مخاطب بازدید می کند به نیزان آن اضافه می شود. این بازدیدها می‌تواند از طریق خانه (home)، هشتگ (hashtag)، اکسپلور (explore) و… باشد.

درگیری:
(Engagement)

مجموع تعداد لایک، کامنت، سیو و اشتراک‌گذاری محتوا (پست یا استوری ) را اینگیجمنت یا درگیری می‌گویند که اگر نسبت آن به تعداد فالوئررا بسنجیم با عنوان اینگیجمنت ریت (Engagement Rate) شناخته می‌شود.

کمترین تعامل :
(Least interacted with)

با این گزینه میزان استقبال مخاطبان از محتواهای پیج را می سنجیم.

•منظور از From other در اینسایت اینستاگرام چیست؟

این بخش شامل چند آمار مختلف می‌­شود: share (افرادی که پست شما را از جایی دیگر مثلا دایرکت یا سایت مشاهده کردند)، save (افرادی که پست شما را ذخیره کردند)، tag و mention  (افرادی که پست شما را از طریق تگ یا منشن دیدند) و Notifications (افرادی که پست شما را از طریق نوتیفیکیشن دیدند).

ریپلای :
(Reply)

استوری ها بصورت کلی قابلیت کامنت ندارند اما می توان نظرات را بصورت ریپلای بصورت مستقیم به دایرکت فردی که استوری گذاشت فرستاد.

ارسال:
(Send)

این گزینه به معنی اشتراک پست یا استوری می باشد. بعد از زدن این گزینه محتوا شما به اشتراک گذاشته می شود.

ری‌گرام:
(Regram)

روشی است که پست جدید پیج خود را در استوری اعلام می کنیم که مخاطبان با لمس پست در استوری وارد آن می شوند.

بازنشر:
(Share)

در اینستاگرام به کارهایی اعم ازارسال و ری‌گرام، شِیر یا همان به‌اشتراک‌‌گذاشتن گفته می‌شود.

جست‌وجوهای برتر:
(Search top)

این قسمت بیشترین و تازه ترین  جست‌وجوهایمان را به ما نشان می‌دهد.

 

جست‌وجوی افراد:
(Search people)

این قسمت پیج های افراد و کسب و کارها را به ما نشان می دهد.

جست‌وجوی تگ‌ها:
(Search tags)

در این قسمت هشتگ هایی که استفاده شده است و میزان استفاده آن ها را نمایش می دهد.

جست‌وجوی مکان‌ها:
(Search places)

با این قسمت می توان با سرچ لوکیشن به محتواهایی که در آن لوکیشن تگ شده اند دسترسی پیدا کنیم.

جست‌وجوی مکان‌ها:
(Search places)

با این قسمت می توان با سرچ لوکیشن به محتواهایی که در آن لوکیشن تگ شده اند دسترسی پیدا کنیم.

اکشن بلاک:
(Action Block)

این روند یک نوع سپر دفاعی اینستاگرام در مقابل ربات ها و رفتارهای اسپم گونه است .در واقع اگر ما بصورت متعدد اقدام به لایک، کامنت یا دایرکت دهیم الگوریتم اینستاگرام رفتار ما را اسپم تشخیص می دهد و ما را برای مدت محدودی اکشن بلاک یا منع از هرگونه اقدامی در اینستا می کند.

فالو برای فالو:
(Follow 4 Follow)

یک رسم بین پیج های اینستاگرام است که به منظور جذب مخاطب، پیج ها از همدیگر توقع دارند که اگر صفحه ای را فالو کنند پیج مقابل هم آن ها را فالو کند.

لایک برای لایک:
(Like 4 Like)

قضیه ی بالا برای لایک هم برقرار است به اینصورت که اگر پیجی پیج دیگری را لایک کند انتظار دارد صفحه ی مقابل هم اقدام به لایک کردن کند.

کامنت برای کامنت:
(Comment 4 Comment):

همان قضیه من کامنت می گذارم تو هم بگذار!

فروشگاه اینستاگرامی:
(Instagram Shopping)

با این قابلیت شما می توانید یک فروشگاه اینترنتی در اینستاگرام داشته باشید و محصولات و قیمت خود را در آن جا تعریف کنید. البته این موضوع به صورت کامل در ایران قابلیت راه اندازی ندارد و امیدواریم با رفع محدودیت های آن در ایران شاهد رشد فروشگاه های اینترنتی باشیم.

پروفایل فیک:
(Fake Profile)

صفحاتی که به شخص یا کسب و کار واقعی تعلق ندارد و بعضا با پروفایل های غیر واقعی اقدام به جعل هویت می کنند.

فالوئر فیک:
(fake Follower)

خیلی از پیج هایی که قصد رشد سریع دارند از طریق خرید فالوئرهایی که ربات هستند و شخصیت حقیقی پشت آن ها نیست سعی در درست کردن جلوه ای بزرگ اما غیر واقعی از پیج خود دارند. اینستاگرام و حتی مخاطبان بسیار راحت می توانند فالوئرهای فیک را تشخیص دهند و این موضوع باعث تحریم های شدیدی از طرف اینستاگرام شود.

امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم اکثر اصلاحات اینستاگرام را پوشش داده باشیم. شناخت این اصطلاحات اینستاگرام در درک و مدیریت بهتر پیج اینستاگرام مان کمک شایانی خواهد کرد. البته همانظور که می دانید اینستاگرام مدام در حال تغییر و بروزسانی می باشدو امکانات جدیدی به آن اضافه می گردد که بالتبع شاهد اصطلاحات اینستاگرام جدیدی خواهیم بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *