مدیریت اینستاگرام

مدیریت اینستاگرام


آموزش اینستاگرام حرفه ای

مدیریت پیج اینستاگرام

شما دوست دارید به خوبی از اینستاگرام استفاده کنید؟ آیا میخواهید حرفه ای ترین نکات و ترفند ها را برای جذب بیشترین تعداد فالوور در اینستاگرام بیاموزید؟ با ما همراه شوید و بهترین آموزش های اینستاگرام را مطالعه کنید. ما در این مقاله آموزشی شما را در پیشرفت اینستاگرام راهنمایی خواهیم کرد.

یکی از اتفاقات مثبت و موثر در حوزه دیجیتال مارکتینگ، رشد شبکه‌ های اجتماعی و ارتباط خوب مخاطبان با این گونه پلتفرم‌ ها است. اهمیت این موضوع را تمام کسب و کارها دریافته‌ اند و رقابت بسیار سنگینی برای جذب هر چه بیشتر مخاطب در این فضا ایجاد شده است. در این مقاله با یکدیگر هم مسیر شده‌ ایم تا تمام آن چیزی که باید درباره مدیریت پیج اینستاگرام بدانیم را بررسی کنیم.

اینستاگرام بدون شک یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در جهان و همچنین محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است. با بررسی آمارهای این شبکه اجتماعی، می‌توان فهمید که چرا افراد و شرکت‌های زیادی در حال فعالیت و تولید محتوا در اینستاگرام هستند. بر اساس آمارهای اخیر، حدود 18.1 درصد از جمعیت جهان کاربران این شبکه اجتماعی هستند و در ایران، از تقریبا 88 میلیون نفر جمعیت، 35 میلیون نفر در اینستاگرام فعال هستند که حدوداً 45 درصد جمعیت کل ایران را تشکیل می‌دهند!

این موضوع باعث شده است که ایران به عنوان هفتمین کشور استفاده‌کننده از این پلتفرم در سطح جهان شناخته شود. از دید کاربران، اینستاگرام با فراهم کردن امکانات دقیق و حساب شده به خوبی توانسته آن‌ها را جذب کند. در این شبکه، نیازی به خواندن متن‌های بلند نیست و در مدت زمان کوتاهی می‌توان با استفاده از ابزارهای مختلف، صدها محتوا را مشاهده، به آسانی با مخاطبان ارتباط گرفت و همچنین محتوا ها را به اشتراک گذاشت. در این مقاله اکثر نکاتی که برای مدیریت پیج اینستاگرام نیاز داریم، با هم بررسی کرده و ترفند های رشد پیج در این پلتفرم را با شما با اشتراک می ‌گذاریم.

فهرست مطالب

مدیریت پیج اینستاگرام

اصطلاحاتی که حتما باید در مدیریت پیج اینستاگرام بدانید!

در این آموزش، شما خواهید آموخت که چگونه از ابزارها و قابلیت های مختلف اینستاگرام برای بهبود حضور و فعالیت خود در این شبکه اجتماعی استفاده کنید. همچنین، نکات و راهکارهایی برای افزایش تعداد فالورها و دنبال کنندگان و تعامل با آنها نیز در این آموزش مورد بررسی قرار میدهیم.

مهم ‌ترین بخش همین جاست. همین که شما بدانید که طرز کار اینستاگرام و ابزارهای آن چیست، نصف راه مدیریت پیج اینستاگرام را رفته ‌اید! حالا که اینستاگرام بسیار رشد کرده و تغییرات مختلفی هم داشته، بسیار مهم است که برای مدیریت صحیح آن اصطلاحات و امکانات متفاوت آن را بشناسیم. جالب است بدانید که واژه های فارسی بسیاری از جانب مخاطبان ایرانی از زمانی که از این اپلیکیشن اجتماعی استفاده می کنند ترند شده است (واژه هایی مثل شاخ اینستا، امنیت پیج، شات کردن، بکشید بالا و هزاران اصطلاح رایج در اینستاگرام فارسی) که حتما آن ها را در مقاله ‌ای دیگر بررسی خواهیم کرد. اما در این مقاله ما نیاز داریم تا اصطلاحات اصلی این نرم افزار را بشناسیم که تعداد آن ها کم هم نیست. در این مقاله بصورت خیلی کوتاه مهم ترین آن ها را با هم بررسی می کنیم.

Post(پست)

قطعا همه شما معنای این کلمه در اینستاگرام را می دانید! اما در کل هر چیزی اعم از عکس، ویدیو، ریلز و … که در محیط اینستاگرام منتشر می کنید به آن پست گفته می شود. در واقع به عمل منتشر کردن در اینستاگرام نیز در اصطلاح پست کردن می گویند.

مدیریت پیج اینستاگرام

Story(استوری)

در اوایل استفاده از این شبکه اجتماعی همه مجبور بودند برای ارسال محتواهای خود از روش پست و انتشار دائمی آن استفاده کنند. اما گاهی نیاز بود یک محتوا به صورت موقتی به اشتراک گذاشته شود! اینستاگرام در سال 2017 برای حل این مشکل یک قابلیت بسیار کاربردی به پلت فرم خود اضافه کرد. قابلیت استوری کردن! Story  در زبان انگلیسی به معنای داستان گفتن و روایت کردن است. شما می توانید هر چیزی را می خواهید در قالب استوری منتشر کنید و این استوری 24 ساعت بعد، به صورت خودکار از صفحه شما حذف می شود. از ابتدا تا چند سال گذشته استوری ها ظرفیت 15 ثانیه ای برای محتواها داشتند اما با استقبال بسیار زیاد کاربران، اخیرا این پلت فرم این زمان را تا 60 ثانیه هم افزایش داده است.

مدیریت پیج اینستاگرام

اینستاگرام با الگو گیری از شبکه اجتماعی تیک تاک و پلتفرم یوتیوب که ویدیو را بسیار سریع و به صورت یک تونل، متوالی و پشت سر هم به کاربران خود نشان می داد، اقدام به اضافه کردن امکانی به نام ریلز کرد. ریلز پروژه بسیار بزرگ و مهمی برای اینستاگرام بود. اینستاگرام خیلی مصمم با ارائه این امکان تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داد تا نیاز کاربران به دیدن ویدیوهای متوالی و مرتبط با علایق آن ها را مرتفع کند و دیگر کاربرانش نیازی به رفتن به پلت فرم های دیگر را نداشته باشند.

ویدیوهای ریلز می توانند تا 90 ثانیه باشند و با ابزار هایی که اینستاگرام برای ریلز قرار داده می توانید بدون نیاز به برنامه دیگری ریلز خود را تولید و منتشر کنید. یکی از جذابیت های ریلز این است که ابعاد ویدیوها می تواند در حالت پرطرفدار تمام صفحه (1080*1920) برای مخاطبان نمایش داده شود. افزایش نرخ تعامل و اکسپلور شدن سریع از ویژگی های این امکان در اینستاگرام است.

Reels(ریلز)

EXPLORE( اکسپلور)

اگر صفحه اینستاگرام را باز کنید در پایین چند آیکون را می بینید که زمانی که از اینستاگرام استفاده می کنید همیشه همراه شما هستند. آیکونی که به شکل ذره بین است و بین دو آیکون خانه و + قرار دارد همان بخش اکسپلور اینستاگرام است. اکسپلور بخشی از اینستاگرام است که از تمامی صفحات اینستاگرام تغذیه می شود و این موضوع ارتباطی به اینکه آن ها را فالو داشته یا نداشته باشید ندارد. پست های این قسمت دقیقا براساس علایق شما در این شبکه تامین می شود. اینستاگرام با استفاده الگوریتم های خود می فهمد که شما به چه نوع پست هایی علاقمند هستید و سعی می کند در اکسپلورتان دقیقا از پست هایی که شما دوست دارید استفاده کند.

این امکان یک فرصت بزرگ هم برای پیج های اینستاگرام و هم برای کاربران آن است! چرا که پیج ها می توانند مخاطبان جدیدی را در این قسمت جذب کنند و همچنین کاربران می توانند با کشف و دسترسی به پیج های جدید دنبال کننده موضوعات مورد علاقه خود باشند.

هشتگ #

هشتگ به صورت کلی به منظور دسته ‌بندی محتوا ها در تمامی شبکه‌ های اجتماعی به کار می ‌رود. در اینستاگرام هم به این صورت است که شما با هشتگ گذاری در محتواها می توانید موضوع آن را مشخص کنید که کاربران چه آن هایی که شما را فالو دارند و چه فالو ندارند می توانند با سرچ هشتگ به محتوا هایی که با این هشتگ ها دسته بندی شدند دست پیدا کنند.

حالا چرا هشتگ مهم است ؟!

وقتی در یک موضوع تعداد محتوا ها زیاد می شود اینستاگرام براساس الگوریتمی که دارد دقیقا مثل گوگل به ترتیب محتوا ها را نمایش می دهد. در واقع هر چه محتوای شما جایگاه بالاتر و بهتری در هشتگ داشته باشد شانس دیده شدن بیشتری توسط کاربران دارد.

قابلیت کلابس یا collabs (پست مشترک)

یکی از قابلیت‌ های جذاب و جدید اینستاگرام، که اخیرا در همین سال گذشته به این شبکه اجتماعی اضافه شد، امکان پست مشترک گذاشتن با یک پیج دیگر است. این امکان به راحتی در زمانی که شما قصد ایجاد یک پست را دارید در قسمت TAG امکان پذیر است. ( اگر با اصطلاح تگ کردن آشنا نیستید به معنی علامت زدن و برچسب زدن است که برای معرفی و اشاره پیج خاصی در محتوا به کار می‌ رود.) شما می توانید در صفحه‌ باز شده گزینه‌ Invite Collaborator (به معنای دعوت یک پیج که با شما در این محتوا مشارکت دارد می باشد) را انتخاب نمایید.

زمانی که محتوای شما منتشر می شود درخواستی برای پیجی که انتخاب کردید ارسال خواهد شد و این پیج با قبول این درخواست در انتشار این محتوا با شما مشترک می شود و بالای این پست هم پیج شما و هم پیج مشارکت کننده قید شده و این محتوا هم‌‌زمان در هر دو پیج منتشر خواهد شد.

لایو (Live)

لایو دقیقا مثل یک تماس تصویری زنده با مخاطبان شما است که حتی می توانید با پیج های دیگر و مخاطبانشان بصورت هم‌زمان انجام دهید.

دایرکت (Direct Message)

دایرکت فضایی در اینستاگرام است که می توانید به صورت خصوصی به پیج های دیگر پیام دهید و با هم چت متنی، تماس صوتی و تصویری برقرار کنید.

کپشن (Caption)

هر جایی که شما در کنار محتوا یک توضیح متنی قرار دهید به آن کپشن می گویند.

کامنت (Comment)

به نظراتی که دیگران در خصوص پست های منتشر شده شما قرار می دهند کامنت می گویند. کامنت ها نسبت به روز اول پیدایش خود، بسیار پیشرفت کرده اند. طبق آخرین آپدیت ها، این ابزار قابلیت لایک کردن کامنت و همچنین ریپلای جمعی کامنت ها  را  دارد.

صفحه خصوصی (Private Page )

 صفحاتی که برای دیدن محتوای آن ‌ها حتما باید درخواست (که در اینستاگرام به این درخواست ریکوئست می ‌گویند) دهید و همچنین بایستی این درخواست توسط آن پیج تایید شود تا شما اجازه حضور و بازدید را داشته باشید، صفحات خصوصی گفته می شود.

صفحه عمومی (Public)

دقیقا برعکس صفحات خصوصی، صفحاتی که عمومی یا پابلیک هستند بدون فالوور و درخواست می‌ توانید به محتوای آن ‌ها دسترسی داشته باشید.

صفحه Creator:

 اینستاگرام برای پیج‌ هایی که خالق محتوا هستند امکانی را ایجاد کرده است تا این پیج ‌ها با امکانات ویژه و ابزارهای این قابلیت، بتوانند مسیر پیشرفت و رشد خود را در مسیر خلق محتوا، خیلی بهتر و ساده‌تر تجربه کنند.

صفحه تجاری (business account)

بیزنس اکانت قابلیتی است که اینستاگرام به آن دسته از افراد یا اکانت‌ هایی که می ‌خواهند صفحه‌ ای مخصوص به کسب و کار خود داشته باشند پیشنهاد می ‌دهد. صفحاتی که با این نمایه ایجاد می‌ شوند، امکانات بیشتری نسبت صفحات معمولی دارند و اینستاگرام سعی می‌ کند تا اطلاعات مربوط به تجزیه و تحلیل رفتار مخاطبان را در اختیار شما بگذارد که بتوانید استراتژی درستی برای صفحه خود داشته باشید.

بیو یا بایو (Bio)

 بیو در اینستاگرام قسمتی از صفحه پروفایل شما است که می ‌توانید در آن اطلاعات کوتاهی در مورد خودتان به اشتراک بگذارید. در این قسمت شما می ‌توانید یک لینک از وب سایت یا هر لینک دلخواهی را برای کاربرانتان به اشتراک بگذارید.

نشانه‌‌ گذاری جغرافیایی (Geotag) یا Location

شما می‌ توانید در زمان انتشار محتوای خود، به کاربرانتان موقعیت جغرافیایی آن محتوا یا محل انتشارش را نشان دهید. این قابلیت علاوه بر کامل کردن اطلاعات محتوا، می‌ تواند در طبقه ‌بندی محتواهایی که در آن موقعیت جغرافیایی منتشر شده است کمک کند. این کار همچنین سبب می‌ شود کاربرانی که آن موقعیت را جستجو می‌ کنند، با پیج شما آشنا شوند.

پست‌ های ذخیره شده (Saved)

اگر به گوشه پایین سمت راست هر محتوا منتشر شده در اینستاگرام دقت کنید آیکونی را خواهید دید که با کلیک روی آن می ‌توانید ذخیره ‌اش‌ کرده و در آینده مجددا آن را به راحتی در قسمت ذخیره شده ‌های اکانت خود مشاهده کنید.

به اشتراک گذاشتن Share

امکانی ا‌ست که می‌ توانید محتواها و پست‌ها را برای دیگران در دایرکت ارسال کنید و یا در استوری خود منتشر کنید.

مدیریت پیج اینستاگرام

مدیریت پیج اینستاگرام

به صورت کلی شما برای مدیریت پیج اینستاگرام نیاز دارید با مهارت ‌های مختلفی آشنا شوید. عموما کاربران با اهداف مختلفی اقدام به ساخت اکانت در این شبکه اجتماعی می‌ کنند و با توجه به نوع هدفی که دارند بایستی شیوه مدیریت متناسب با آن را انتخاب و اجرا کنند. برخلاف تصور عموم که گمان می‌کنند مدیریت پیج اینستاگرام یک کار ساده است و شاید حتی نیاز به فرد حرفه‌ای برای مدیریت این مهم نداشته باشد! اما دقیقا فضا و شرایط امروزه اینستاگرام به همان جایی تبدیل شده است که برای نتیجه بخش بودن فعالیت ‌ها و رقابت با سایر پیج ‌ها نیاز به یک کارشناس که کاملا مسلط به تحلیل و مدیریت است، خواهد بود.
ما در این مقاله با هم نکات و مهارت ‌های لازم جهت مدیریت پیج اینستاگرام را بررسی می‌ کنیم.

آماده ‌سازی پیج اینستاگرام

در این بخش با هم اقدامات اولیه ‌ای را که باید برای مدیریت پیج اینستاگرام انجام دهید بررسی می ‌کنیم.

مدیریت پیج اینستاگرام

سفارشی سازی و بهینه کردن پروفایل اینستاگرام

اگر دقت کرده باشید زمانی که اینستاگرام را نصب می ‌کنید اولین چیزی که از شما می ‌خواهد تکمیل پروفایل اکانت است. در واقع به عنوان اولین اقدام برای مدیریت پیج اینستاگرام، شما نیاز به ایجاد یک پروفایل قوی دارید. دقیقا این ظاهر و روند پروفایل است که در فرآیند جذب و پایداری فالوورهای شما اولین تاثیر را دارد. برای داشتن یک پروفایل حرفه ‌ای ابتدا قسمت ‌های مختلف آن را با هم بررسی می‌کنیم و در ادامه به نکاتی که حتما بایستی در یک پروفایل مناسب رعایت کنید اشاره خواهیم کرد:

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می ‌کنید هر پروفایلی در اینستاگرام دارای بخش‌هایی مانند عکس پروفایل، آی‌دی اینستاگرام، بخش تعداد فالوورها و فالووینگ‌ ها، بیو یا BIO، نام پیج، لینک و هایلات استوری‌ است.

عکس پروفایل اینستاگرام

برای داشتن یک پیج اینستاگرام اصولی و حرفه‌ای یک عکس خوب برای پروفایل تان می‌تواند نماینده و ویترین شما در این شبکه باشد. یک پروفایل جذاب می ‌تواند تا حد قابل قبولی به موفقیت شما در این شبکه کمک کند.

اولین نکته در خصوص عکس پروفایل اندازه آن است.  این موضوع را در نظر داشته باشید که اندازه دقیق ابعاد پروفایل اینستا 110 در 110 پیکسل است. اما خوب این اندازه آنقدر اهمیت ندارد و شما هر عکسی در هر سایزی را می‌ توانید به عنوان پروفایل انتخاب کنید و چیزی که اهمیت دارد این است که عکس موردنظر به شکل مربع باشد و اگر تصویر پرتره یا چهره و یا لوگوی کسب و کار شماست دقیقا در وسط کادر دایره ای شکل اینستاگرام قرار بگیرد. نکته‌ بعدی در خصوص عکس پروفایل، سوژه‌ عکس است. اگر قرار است که برای پروفایل از تصاویر خودتان استفاده کنید نباید عکس ایستاده و تمام قد خود را قرار دهید! در این ‌صورت سوژه عکس پروفایل شما به صورت مبهم دیده می ‌شود.

برای قرار دادن عکس خود باید تصویری را انتخاب کنید که نهایتا از سینه به بالا را نشان دهد. یک نکته خیلی مهم در عکس پروفایل این است که تا حد ممکن از گذاشتن عکس نوشته خودداری کنید چرا که در ابعاد کوچک پروفایل نوشته ‌ها به سختی خوانده می ‌شود و مخاطب نمی‌ تواند ارتباط درستی با پروفایل شما برقرار کند. یک بار در این‌ جا تمام خصوصیات را باهم مرور می‌ کنیم.

عکس پروفایل اینستاگرام چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

  • اندازه درست عکس (به نحوی باشد که عکس شما در وسط کادر دایره‌ ای قرار بگیرد.)
  • چهره یا تصویر برند و لوگو شما کاملا مشخص و نمایان باشد. (سعی کنید هیچ چیز نامشخص و مبهمی در عکس پروفایل برای مخاطبانتان وجود نداشته باشد!)
  • اگر از تصویر چهره استفاده می ‌کنید چشم هایتان نمایان باشد! (یادتان نرود نگاه عمیق در مخاطبان حس اطمینان ایجاد می‌کند.)
  • لبخند بزنید! (این موضوع سلیقه ‌ای است ولی عموم کاربران با چهره‌ ای که لبخند دارد ارتباط بهتری برقرار می ‌کنند.)
مدیریت پیج اینستاگرام

یکی از قسمت هایی که بسیار در حرفه‌ ای بودنتان تاثیر دارد آی‌ دی پیج شما است. سعی کنید تا جایی که امکان دارد آی‌ دی را انتخاب کنید که به راحتی در ذهن مخاطب ماندگار شود. از قرار دادن علامت ‌های نگارشی تا جایی که می ‌توانید پرهیز کنید. اگر بنا به شرایط مجبور شدید که از علائم نگارشی اسفاده کنید در حداقل ترین حالت ممکن از آن‌ ها استفاده کنید و آن‌ها را پشت سر هم قرار ندهید. نکات خیلی زیادی برای آی ‌دی اینستاگرام وجود دارد اما این مورد را به خاطر داشته باشید که از یک آی دی ساده و به یادماندنی که نمایانگر شما یا کسب و کارتان باشد استفاده کنید.

آی ‌دی اینستاگرام
نکات مهم در انتخاب آی دی اینستاگرام
  • آی ‌دی تلفظ آسانی داشته باشد.
  • منحصر به فرد و یونیک باشد.
  • نام کاربری باید با دامنه وب سایتتان یکی ‌باشد یا بسیار شبیه به آن باشد.
  • هیچ کدام از بخش آی ‌دی نباید گیج‌ کننده و نامفهوم به نظر برسد.
  • از نقطه و آندرلاین (underline) ترجیحا استفاده نکنید و اگر نیاز بود در کمترین حد ممکن استفاده کنید.
  • نام کاربری شما نباید خیلی طولانی باشد! اگر طولانی باشد یافتن شما برای مخاطبانتان سخت می‌ شود.
  • به قوانین کپی رایت برندهای مختلف دقت کنید.
  • از عبارت ‌هایی که کاربرانتان به آن حساس هستند استفاده نکنید.
  • از مذهب و نژاد و جنسیت در آی ‌دی حرف نزنید.
بیو اینستاگرام

مهم ترین بخش پروفایل شما بایو است. شما باید در چند کلمه خودتان، ماهیتتان، اهداف و شعارهایتان را برای مخاطبانتان توضیح دهید.

شما در بایو باید با چند جمله واضح هدف خود را به مخاطب برسانید، که در عین جذابیت بتواند رسالت پیج شما را نشان دهد. یکی از بهترین کارها آزمون و خطاست. همان‌طور که می‌دانید همه‌ی ما بارها بایو پیج خود را تغییر داده ایم تا بتوانیم به یک جمله و عبارت جذابتر و بهتر در توصیف خودمان برسیم. شما می‌توانید یک عبارت جذاب و مناسب انتخاب کنید و بعد از دریافت فیدبک و بازخورد از مخاطبانتان آن را به شیوه‌ی درست تغییر دهید.

یکی از سوال هایی که عموما بین کاربران مطرح است این سوال است که آیا در بایو پیج هشتگ بزنیم یا نه؟ صادقانه به شما می‌گوییم، این روش که با قراردادن هشتگ در بایو می‌توانیم بازخورد بیشتری در پروفایل بگیریم هنوز اثبات نشده است. اما با این حال بسیاری از پیج ها این کار را انجام می‌دهند. پیشنهاد ما این است که اگر می‌خواهید از هشتگ در بایو استفاده کنید از چند هشتگ محبوب استفاده کنید.

در بایو پروفایل اینستاگرام سعی کنید از شکلک ها و اموجی‌ها استفاده کنید؛ البته تنها از اموجی‌هایی استفاده کنید که به نوع فعالیت و حالت شما ارتباط داشته باشد. از خودتان این سوال را بپرسید که اگر قرار باشد برندتان را با اموجی بیان کنید انتخاب شما کدام بود؟

نکته‌ آخر در خصوص بایو، قرار دادن لینک وب سایت و لوکیشن شماست که بسیار کاربردی است. امروزه کاربران طبق عادتی که دارند برای ارتباط گرفتن و پیدا کردن شما به پایین بایو و لینک‌هایی که در این قسمت قرار دادید مراجعه می ‌کنند. این نکته را هم بگوییم که اگر برای کسب و کارتان وب سایت ندارید می‌ توانید از سرویس های لینک سازی که در سطح وب وجود دارد استفاده کنید و اطلاعات بیشتر و لینک‌های خود را در آن‌جا قرار دهید و لینکی که به شما داده می ‌شود را در بایو قرار دهید.

انتخاب نام برای پروفایل در اینستاگرام

ابتدای کار این را بگوییم که نام اکانت شما با آی‌ دی شما متفاوت است و هرکدام می ‌تواند عبارت هایی جداگانه باشد. نکته‌ حائز اهمیت در این قسمت این است که نام پروفایل در اینستاگرام برای کاربر قابل جست و جو است. نکته‌ اول این است که نام کسب و کارتان را حتما در نام اکانت قرار دهید که مخاطبانتان به راحتی در این پلتفرم شما را پیدا کنند. در کنار نام کسب و کارتان می ‌توانید از مهم ترین کلمه‌ کلیدی کسب و کارتان هم استفاده کنید تا با آن کلمه مخاطبان جدیدی که اسم شما را نمی دانند با شما و پیج تان آشنا شوند.

هایلات های استوری

در آخرین قدم از سفارشی سازی پیج خود باید از قسمت هایلات‌ های استوری با خلاقیتی که دارید در دیزاین پروفایل خود استفاده کنید. علاوه بر دیزاین و طرح کاورهای هایلات،  باید سعی کنید محتواها و مواردی که تمایل دارید مخاطبانتان ببینند را در این قسمت بگذارید.

هدفگذاری و مدیریت پیج اینستاگرام

یکی از بزرگ‌ ترین عواملی که مانع رشد و شکوفایی یک پیج می‌ شود نداشتن یک هدف مشخص است. شما هر چقدر هم که در تولید محتوا و مدیریت پیج خوب عمل کنید اما در صورت نداشتن یک هدف مشخص در واقع کارهایی غیرمنسجم و پراکنده انجام داده اید. هدفی خوب است که می‌تواند شما و اقداماتتان را در مسیر درست موفقیت قرار دهد. جدای از این‌که چه نوع پیجی دارید، یک پیج کوچک یا یک کسب و کار بزرگ، هدف خود را تعیین کنید که قرار است با این پیج چه اتفاقی برای برند شما رخ بدهد. روشن شدن این موضوع برای شما و هر کسی که قرار است روی این صفحه فعالیت کند روشنگر مسیر موفقیت آن پیج است.

مدیریت پیج اینستاگرام

تولید محتوا در مدیریت پیج اینستاگرام

این روزها عبارت تولید محتوا را همه جا می شنویم. منظور از محتوا همه‌ آن چیزی است که در این پلتفرم  به اشتراک گذاشته می‌ شود. این محتوا می‌ تواند عکس، ویدیو، متن، استوری، ریل یا هر چیز دیگری باشد. محتواها سوخت یک پیج فعال هستند. در واقع از نظر مخاطبان پیجی فعال است که دارای محتوای جذاب و مستمر باشد.

یکی از اقدامات خوب برای مدیریت پیج اینستاگرام تنظیم استراتژی محتوایی است. در واقع شما باید بدانید که چه پست ها و استوری هایی باید تهیه شود و همچنین در چه زمانی و چگونه باید بر روی پیج بارگزاری شود.

البته یادتان باشد که محتوا داریم تا محتوا! به صورت کلی در تولید محتوا این مورد را مد نظر داشته باشید که محتوای شما باید یا سرگرم کننده باشد یا آموزنده. اما اگر شما بتوانید یک محتوای آموزنده‌ سرگرم کننده بسازید که دیگر برگ برنده در دست دارید.

یک سوال در تولید محتوا از خودتان و تیم تان بپرسید:

هدف ما از تولید محتوا در اینستاگرام چیست؟

ما به شما می گوییم که شاید همه‌ پیج ها مسیرهای بسیار متفاوتی را از این نظر در پیش بگیرند و رفتارها و محتواهای متفاوتی داشته باشند اما همه دنبال یک پاسخ هستند و آن چیزی نیست جز دیده شدن و کسب درآمد! کسب و کارها در اینستاگرام با بالا بردن آگاهی برند و معرفی محصولات و خدمات خود قصد افزایش بازدیدهای افراد منحصر به فرد و در ادامه افزایش فروش و سود خود هستند.


3 نکته مهم در تولید محتوا وایرال

همیشه از قبل برای محتوا برنامه ریزی داشته باشید.
ایده بگیرید اما تقلید نکنید! همیشه سبک خودتان را حفظ کنید.
تنها دلیل قانع کننده‌ ای که مخاطبان صفحه‌ شما را ترک نمی ‌کنند محتواهای شماست.

استراتژی تولید محتوای اینستاگرام

کاملا واضح است که دیگر نیازی نیست درباره این‌ که برای تولید محتوا باید یک استراتژی قوی داشته باشیم بحثی کنیم و مستقیم برویم سراغ راهکارهای عملی کردن یک استراتژی قوی و موفق!
تقویم محتوا

شما برای این‌ که بتوانید محتوای جذاب و سرگرم کننده‌ ای را تولید کنید نیاز دارید تا یک برنامه برای انتشار محتواهایتان داشته باشید. این برنامه محتوایی به شما کمک می ‌کند تا مخاطبانتان در حجم زیادی از محتوا غرق نشوند و از طرفی هم بدون محتوا نمانند.

در تقویم محتوایی نوع و زمان محتواهایی که قرار است منتشر شود، مشخص می‌ شود.

در تقویم محتوایی تعداد محتواها و زمان دقیق انتشار آن ها قید می شود. برای تولید محتوا ابزارهای زیادی امروزه وجود دارد که بصورت آنلاین این کار را برای شما انجام می ‌دهند.
استایل محتوا

این موضوع بیانگر این است که:

سبک عکس ‌ها و ویدیوهایتان چگونه است؟

لحن به کار برده کپشن هایتان به چه صورت است؟

و به صورت کلی مدل محتواهایی که تولید می ‌کنید به چه صورت خواهد بود؟
نحوه تعامل مخاطب

شما در تولید و انتشار محتوا باید نحوه‌ تعامل با مخاطبان را تعریف کنید که چگونه به واسطه‌ این محتوا قرار است با شما و برندتان ارتباط برقرار کنند.

تحلیل رقبا

یکی از کارهایی که به صورت مداوم باید انجام دهیم تحلیل فعالیت‌ های رقبایمان است. پیش از این موضوع باید بدانیم در محیط اینستاگرام چه صفحاتی رقبای ما هستند و آن‌ ها را به صورت مداوم زیر ذره بین خود داشته باشیم. این تحلیل به ما در برنامه ریزی آینده تولیدات و روند پیج بسیار کمک خواهد کرد.

بررسی و آنالیز اطلاعات پیج

اینستاگرام تمامی اطلاعات مورد نیاز در خصوص کاربران و محتواهایی که گذاشته اید را به تفکیک در قالب ابزاری به نام insight در پیج هایی که به صورت بیزنس هستند به شما ارائه می ‌دهد. آشنایی با این ابزار و تحلیل ‌های این قسمت بسیار راه‌گشای تصمیمات شما در پیج است. ما در تیم فیکسو آموزش کامل این ابزار را برایتان قرار داده ‌ایم که می ‌توانید از طریق این لینک آن را مطالعه کنید.

تعامل و پاسخگویی به مخاطبان

مخاطبان شبکه ‌های اجتماعی شما نسبت به محتواهایتان واکنش نشان می‌ دهند. این واکنش می ‌تواند به صورت تایید یا ارائه نظراتشان باشد. الگوریتم اینستاگرام به دقت رفتار شما با مخاطبانتان را مورد بررسی قرار می ‌دهد. این مسئله برای اینستاگرام خیلی مهم است که شما به مخاطبانتان اهمیت دهید و با آن ها تعامل خوبی داشته باشید. فارغ از آن‌ چه که اینستاگرام از آن صحبت می‌ کند توجه به مخاطب در هر کسب و کاری اهمیت ویژه‌ ای دارد که در صورت نادیده گرفتن به صورت قطعی باعث ریزش مخاطب و رشد منفی می‌ گردد.

آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی

اینستاگرام پلت فرمی مبتنی بر محتوا است. برای رقابت با انبوهی از پیج ‌های متفاوت که اقدام به ساخت محتوا می‌ کنند باید محتوای  باکیفیت و خاص تولید نمود تا هر چه بهتر نظر مخاطبان را جلب کرد. استفاده از محصولات قدرتمند ادوبی در ویرایش عکس و ویدیو بسیار به کارتان خواهد آمد. حتی اگر نمی خواهید از نرم افزارهای حرفه ای استفاده کنید بسیار از نرم افزارهای موبایلی نظیر اینشات و کپکات اکثر کارهایی که در نرم افزارهای حرفه ای تر انجام می aود را انجام می دهد. برای تولید محتوا و  شما باید از تجهیزات سخت افزاری مانند دوربین‌ های حرفه ‌ای و امکانات نرم افزاری به روز و قدرتمند برای ساخت محتوای خود استفاده کنید.

سخن پایانی

آژانس تبلیغاتی فیکسو با توجه به تخصص خود در زمینه تبلیغات، استراتژی محتوا و بازاریابی و همچنین مدیریت پیج اینستاگرام بیش از صد برند به شما کمک می‌کند تا رشد و تعامنل مناسبی را برای شبکه ی اینستاگرام کسب و کارخود ایجاد کنید. 

۱۵ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *