همه میدانند که اینستاگرام در درجه اول یک پلتفرم شبکه اجتماعی بصری است که برای فیلمها، عکسها و سایر محتوای گرافیکی عالی است. با این حال، یک کپشن نویسی خوب در اینستاگرام می تواند تفاوت زیادی در لایکها، نظرات و دیده شدن ایجاد کند.
کپشنهای شما میتوانند به پستهای اینستاگرام شما کمک کنند تا کاربران اینستاگرام را به فالوور اینستاگرام تبدیل کنند و شاید آنها را به مشتریان و طرفداران بالقوه نیز تبدیل کنند.
در ادامه لیستی از استراتژیهایی وجود دارد که باید برای ایجاد کپشنهای موثر در اینستاگرام برای همه پستهای خود دنبال کنید:
بهترین ابزار های نوشتن کپشن اینستاگرام
یک الگوی واحد را دنبال کنید
چند سوال وجود دارد که باید قبل از کپشن نویسی و شروع نوشتن از خود بپرسید:
• هدف از انتشار این پست چیست؟
این احتمالاً مهمترین جنبه نوشتن یک کپشن جذاب اینستاگرام است. آیا سعی دارید محصول به نمایش بگذارید یا اطلاعات؟
• طول کپشن ایده آل چقدر است؟
کپشنهای اینستاگرام میتوانند تا 2200 کاراکتر باشند. اما در حالی که کپشنهای طولانی اینستاگرام محبوب تر شدهاند، مهم است که به یاد داشته باشید که طولانی تر شدن همیشه به معنای بهتر بودن نیست.
برخی از موضوعات ممکن است با زیرنویسهای کوتاه اینستاگرام بهتر عمل کنند، مثل یک نقل قول از یک فیلسوف. اما در موارد دیگر، یک عنوان طولانیتر که شبیه یک پست وبلاگ است ممکن است برای گفتن یک داستان ضروری باشد.
• آیا کپشن شما منعکس کننده صدای برند شما است؟
کپشن شما باید با لحنی نوشته شود که با صدای برند شما هماهنگ باشد. و صدای برند شما اغلب توسط مشتری ایده آل شما و آنچه میخواهید انجام دهند تعیین میشود. چه سبک و نامتعارف و چه روشن و آکادمیک، صدای برند شما باید لحن هر کپشن اینستاگرام را تعیین کند.
به طور مثال:
یکی از برندهای مشهور که صدای برند خود را به خوبی در کپشنهای اینستاگرام منعکس میکند، برند “Nike” است. نایک از لحنی انگیزشی، قدرتبخش و پر از انرژی استفاده میکند که با مشتریان ایدهآلش یعنی ورزشکاران و علاقهمندان به ورزش، هماهنگ است.
در اینجا یک نمونه از کپشنهای اینستاگرام نایک آورده شده است:
کپشن شما چگونه مکمل تصویر است؟
یکی از وجوه مشترک کپشنهای خوب این است که همگی تصویر را تکمیل میکنند. نه تنها نوشته جذاب و موضوع جالب است، بلکه کپشن داستان پشت تصویر را بیان میکند و پست را بیش از مجموع اجزای آن میسازد.
کپشن باید قلاب داشته باشد.
هیچ چیز مهمتر از اولین جملات کپشن شما نیست. در واقع اینستاگرام بعد از دو یا سه خط اول کپشن شما را پنهان میکند. بنابراین یک عنوان خوب باید با یک قلاب قوی شروع شود.
سعی کنید حس کنجکاوی خواننده را در مورد پست اینستاگرام خود تحریک کنید.
در اینجا چند نکته برای اولین جمله شما وجود دارد:
1. یک سوال بپرسید: هیچ چیز پیچیده یا خیلی عمیقی نیست. یک سوال خوب اغلب یک استراتژی عالی در شبکههای اجتماعی است.
2. آن را کوتاه نگه دارید: اولین جمله شما باید کوتاه باشد – همه چیز برای جلب توجه است.
3. از یک نقل قول استفاده کنید: هیچ چیز خیلی طولانی نیست، اما ترجیحا چیزی تفکر برانگیز است.
4. یک آمار غیرمعمول را امتحان کنید: آماری را پیدا کنید که در مورد یک موضوع محبوب به خوبی شناخته شده نیست.
5. هیجان انگیز باشید: قلاب شما چه یک سوال باشد یا جمله، هدف شما برانگیختن احساسات و انتظار است.
اطلاعات قابل ذخیره را ارائه دهید
هنگام رتبه بندی پست شما، اینستاگرام به تعداد کامنتهایی که گذاشته شده است ارزش میدهد و به کاربران بیشتری نمایش داده می شود. اما در نظر بگیرید که چند کاربر پست شما را ذخیره کردهاند. بنابراین در حالی که میخواهید کامنت داشته باشید، پستی ایجاد کنید که قابل ذخیره باشد.
محتوای اینستاگرام خود را از قبل برنامه ریزی کنید(تقویم محتوای اینستاگرام)
بازاریابی موفق در شبکههای اجتماعی به تولید محتوای مداوم بستگی دارد. پیج شما باید یک سه تا پنج بار در هفته پست بگذارد.
تولید محتوای جدید ممکن است سخت باشد مگر اینکه یک استراتژی محتوایی فراگیر داشته باشید. داشتن استراتژی به شما این فرصت را میدهد که هنگام ویرایش، با نگاهی درست پستهای خود را ببینید.
به طور خلاصه، بهترین کپشنهای اینستاگرام باعث میشود که مخاطب هدف شما پست شما را به عنوان محتوایی ارزشمند ببیند.
با داشتن قلاب مناسب، محتوای درست و ترند و هشتگهایی که به دقت انتخاب شدهاند، کپشن شما نه تنها میتواند منجر به لایکها، نظرات و اشتراکگذاریهای بیشتر شود، بلکه میتواند تعامل خوبی بین خوانندگان و برند شما ایجاد کند.
مطالعه کنید: تقویم محتوای اینستاگرام
بهترین کپشنهای اینستاگرام
- قبل از نهایی کردن کپشنها، سؤالات زیر را در نظر بگیرید:
- آیا کپشن شما آموزنده است؟
- آیا اطلاعات یا جزئیاتی در مورد محصول، تبلیغات یا شرکت شما به طور کلی ارائه می دهد؟
- آیا کپشن شما مطابق با برند برند است؟
- آیا کاربر میتواند بگوید که از لحن و سبک کلی شرکت شما پیروی میکند؟
- آیا کپشن شما تشویق کننده یک اقدام است؟
- آیا یک عبارت واضح در انتهای متن وجود دارد که به کاربران میگوید کاری انجام دهند؟
- آیا کپشن شما تمیز و مرتب است؟ آیا از نظر زیبایی شناسی دلپذیر به نظر میرسد یا مملو از متن، ایموجی و/یا هشتگ است؟
- آیا عنوان شما الهامبخش است یا ارزش افزوده دارد؟
- آیا کاربر چیزی از پست دریافت خواهد کرد؟ کپشن شما باید چیزی به زندگی کاربر اضافه کند.
چرا کپشن اینستاگرام اینقدر مهم است؟
وقتی صحبت از برندسازی به میان میآید، یک اصل مهم وجود دارد که بهعنوان جذبکننده و دفعکننده شناخته میشود. اساسا، هویت برند شما، کلمات و لحنی را که استفاده میکنید مخاطب را راهنمایی میکند. و از آنجایی که نمیتوانید همه چیز برای همه باشید، برندسازی شما احتمالاً مشتریان مناسب خود را جذب میکند. پس همیشه روی مشتری بالقوه خود و نحوه جذب آنها تمرکز کنید.
در حالی که استراتژیک بودن امری کلیدی است، این فرصتی نیز برای نشان دادن شخصیت برند شماست. بنابراین مطمئن شوید که دیدگاه منحصر به فرد برند خود را با لحن ساده تر اینستاگرام ترکیب میکنید.
بدون دیدگاه