تقویم محتوایی اینستاگرام

تقویم محتوایی اینستاگرام


بر خلاف تصورها تدوین تقویم محتوایی اصلا کار پیچیده و سختی نیست، همه چیز به استراتژی و اهداف بازاریابی آن برند مربوط میباشد.

تقویم های محتوایی میتوانند ماهیانه یا فصلی تدوین شوند که این مورد نیز با توجه به اهداف کسب و کارتان پیش میرود بنابراین در قدم اول تدوین به این نکته توجه کنید که بازه زمانی مد نظر شما چقدر است؟

در تقویم تولید محتوا باید به این موضوع دقت شود که چه تعداد محتوایی قرار است در پیج بارگذاری شود که این باز بسته به مخاطبان شما و روند پیج شما دارد که در نهایت به تعامل با مخاطبان کمک کند

بعد از اینکه به این نتیجه رسیدیم چه تعداد محتوایی برای پیج نیاز است باید ساعات انتشار را نیز مشخص کنیم؛ این ساعات یک فاکتور موثر در موفقیت و رشد پیج شماست برای این کار لازم است روزها و ساعات پر بازدید پیجتان را پیدا کنید و مطابق با آن یک تقویم محتوایی بنویسید برای پیدا کردن این ساعات و روزها کافیه به Insight پیج خودتون رجوع کنید

این نکته را فراموش نکنید در تدوین تقویم محتوایی حتما مناسبت های مهم ماه را ذکر کنید تا طبق آن برای تولید محتوا بتوانید به خوبی عمل کنید.

چرا باید از تقویم محتوایی اینستاگرام استفاده کنیم؟

تقویم محتوایی اینستاگرام کمک زیادی به سازماندهی شدن فعالیت ها و آماده سازی زودتر از موعود برای پست ها و استوری ها میکند؛ همچنین به شما یک دید کلی از فعالیت ها و موضوع محتوایی آینده میدهد و این موضوع به آسان تر شدن  اهداف و استراتژی های بازاریابی خودو طبقه بندی آن کمک میکند.

همچنین با داشتن تقویم محتوایی نظارت بر اعضای تیم تولید محتوا راحتتر میشود و میتوانید به راحتی روند کار را پیگیری کنید.

مکتوب کردن تمام این فرایندها و برنامه ریزی برای آن باعث صرفه جویی در زمان و اتلاف وقت نیز میشود.

تقویم محتوایی اینستاگرام چه کمکی به روند فعالیت شما در شبکه های مجازی می­کند؟

تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند تا محتوای اینستاگرام خود را به طور منظم و منسجم برنامه‌ریزی کنید. این به شما این امکان را می‌دهد که بهبود بهتر درزمانبندی، و استراتژی‌هایتان داشته باشید، باعث ایجاد یک تصویر منسجم و قوی برای برند شما می‌شود.

با منتشر کردن محتواهای مرتبط و متناسب با مباحث مهم برای مخاطبانتان، می‌توانید برندتان را به عنوان یک منبع معتبر و مفید در ذهن مخاطبان تقویت کنید و می‌توانید مطالب را در زمانهایی مناسب منتشر کنید که مخاطبان شما بیشترین تعامل را دارند. این منجر به افزایش تعداد لایک‌ها، نظرات و به اشتراک‌گذاری‌ها می‌شود.

راهنمای ایجاد نمونه تقویم محتوای اینستاگرام

بررسی تقویم شمسی و میلادی و لیست کردن مناسبت‌ها و رویدادهای مهم، تهیه فهرستی از هشتگ‌های مرتبط با کسب و کارتان، برنامه‌ریزی کلیه محتواهایی که قصد آپلود آنها را داریم، داشتن فهرستی از اینفلوئنسرهای مناسب کسب و کار، تولید محتوای تخصصی در حوزه کاری پیج، اختصاص بخشی از محتواها را به خود و کسب و کارتان و معرفی آن اختصاص دهیددر کنار مسائل تخصصی به موارد متفرقه هم بپردازید.

پیشنهاد می کنیم مقاله آپدیت جدید اینستاگرام را مطالعه کنید.

ابزارهای تقویم محتوایی اینستاگرام مفید و کاربردی هستند؟

ترلو: برای مدیریت پروژه و تدوین تقویم محتوایی بسیار کارایی دارد و میتوانید تاریخ مقرر و ددلاین پروژه ها را با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارید و از روند کار مطلع شوید

گوگل شیت: مانند ترلو از امکانات ویژ ای برخوردار است و برای طراحی تقویم تولید محتوا در گوگل شیت میتوانید از قالب های آماده استفاده کنید و همینطور قابلیت پرینت و اشتراک گذاری با دیگر اعضای تیم را دارد و همینطور اعضا میتوانند کامنت های خود را بر روی آن بگذارند

استفاده از تقویم محتوایی اینستاگرام می‌تواند به ادمین های پیج کمک کند تا محتوایی منظم و هماهنگ را برای اینستاگرام خود ایجاد کنند.

با استفاده از این ابزار، آنها می‌توانند بهترین زمان‌ها برای انتشار محتوا را تعیین کنند و مطمئن شوند که هیچ محتوای مهمی را از دست نمی‌دهند. همچنین، تقویم محتوایی به آنها امکان می‌دهد تا محتوای مناسبی را برای مخاطبان خود در نظر بگیرند و با توجه به نیازهای آنها، محتواهای متفاوتی ایجاد کنند.

به طور کلی، تقویم محتوایی اینستاگرام یک ابزار مهم است که به ادمین های پیج کمک می‌کند تا محتوای منظم و هدفمندی را برای اینستاگرام خود ایجاد کنند. با استفاده از این ابزار، آنها می‌توانند به طور موثرتری با مخاطبان خود در ارتباط باشند و نتایج بهتری در فروش و تبلیغات خود ببینند.

دانلود تقویم محتوایی اینستاگرام

لینک دانلود نمونه لایه باز

لینک دانلود فایل اکسل

منبع دانلود تقویم محتوایی اینستاگرام

Smartsheet.com      Loomly.com       Capterra.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *