ترفندهای اینستاگرام و آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2024
در سال 2024 اینستاگرام هنوز یکی از مهمترین بازیکنان در عرصه شبکههای اجتماعی است و دلایل خوبی برای این موضوع وجود دارد. به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی جهان، اینستاگرام تا دسامبر ۲۰۲۱ به دو میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دست یافته است. اینستاگرام هرگز در رشد و توسعه خود توقفی ایجاد نکرده است و این بدان معناست که به صورت مداوم قابلیتهای جدیدی را معرفی میکند. این مقاله به آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2024 و همچنین آنهایی که در سال 2024 انجام شده و ممکن است از آنها غافل شده باشید، میپردازد.
اگر شما یک فعال در حوزه شبکههای اجتماعی هستید، پیگیری بهروزرسانیهای پلتفرمهای شبکههای اجتماعی الزامی است. ما در این بلاگ اطلاعات مربوط به تمام تغییرات اساسی اینستاگرام را برای شما فراهم کردهایم تا بتوانید از آنها در راستای اهداف خودتان استفاده کنید.
در ابتدا به بهروزرسانیهای جدید اینستاگرام میپردازیم و سپس بهروزرسانیهای قدیمیتر اما همچنان مهم. بنابراین، بدون سخن اضافهای، بیایید به تمامی قابلیتهای شگفتانگیزی که اینستاگرام به تازگی معرفی کرده است، نگاهی بیندازیم.
اینستاگرام در اکتبر 2024 با چند قابلیت جدید حسابی توجه کاربران رو به خودش جلب کرده. در اینجا نگاهی سریع به این امکانات جدید میندازیم:
اشتراک گذاری qr پروفایل اینستاگرام
کارت پروفایل جدید: کاربرا میتونن کارت پروفایل خودشون رو بهصورت QR کد یا ویدیو دانلود و به اشتراک بذارن.
قابلیت تریال اینستاگرام trial Instagram
قابلیت Trial Reels اینستاگرام به کاربران امکان میدهد قبل از انتشار عمومی یک ویدیو، عملکرد آن را آزمایش کنند. این ویژگی به خالقان محتوا و اینفلوئنسرها اجازه میدهد تا ویدیوی خود را با یک گروه کوچک از کاربران به اشتراک بگذارند و بازخورد اولیه در مورد معیارهایی مانند تعداد بازدیدها، لایکها و نظرات دریافت کنند.
اگر ویدیو از نظر کاربر خوب عمل کند، او میتواند تصمیم بگیرد که آن را برای تمام دنبالکنندگانش منتشر کند. در غیر این صورت، میتواند آن را آرشیو یا حذف کند. جالب اینجاست که اگر ویدیو طی ۲۴ ساعت منتشر نشود، بهطور خودکار حذف خواهد شد. این قابلیت به تولیدکنندگان کمک میکند تا از کیفیت محتوا پیش از انتشار رسمی مطمئن شوند و استراتژیهای خود را بر اساس بازخورد اولیه تنظیم کنند.
این ویژگی همچنان در مرحله آزمایشی است و هنوز بهطور گسترده در دسترس همه کاربران قرار نگرفته است، اما میتواند ابزاری مفید برای افزایش تعامل و بهبود محتوای ویدیویی باشد
کلاژ در استوریها: حالا میتونید توی استوریها چندتا عکس رو کنار هم بچینید و از بین ۳ قالب مختلف، چیدمان مورد علاقتون رو انتخاب کنید.
راهنمایی برای خالقان محتوا: اینستاگرام یه بخش جدید به داشبورد حرفهای اضافه کرده که شامل نکات و ترفندهایی برای افزایش دسترسی و درآمدزایی خالقان محتواست.
ویرایش عکس بندانگشتی ریلز: کاربرا میتونن ظاهر بندانگشتی (thumbnail) ریلز خودشون رو بعد از آپلود تغییر بدن و بهترین بخش ویدیو رو انتخاب کنن، اما فعلاً امکان تغییر خود تصویر بندانگشتی نیست.
استیکر واتساپ: این قابلیت جدید به برندها اجازه میده از طریق استوریها، مخاطبها رو مستقیماً به واتساپ خودشون متصل کنن و پیامها رو همونجا دریافت کنن.
استفاده هوشمند از هشتگها: اینستاگرام توضیح داده که بهجای تعداد زیاد هشتگها، انتخاب دقیق ۳ تا ۵ هشتگ مرتبط با پست، تأثیر بیشتری روی دسترسی داره.
فونت جدید هالووینی: به مناسبت هالووین، اینستاگرام یه فونت جدید و ترسناک به استوریها اضافه کرده که حس و حال این جشن رو منتقل کنه.
سازماندهی بهتر ریلز: خالقان محتوا میتونن ریلزها رو بر اساس تعداد بازدید مرتب کنن و محبوبترین ویدیوهاشون رو بالاتر نمایش بدن.
کنترلهای صوتی جدید برای ریلز: حالا با امکاناتی مثل شناسایی آهنگ، بهبود صدای دوربین و تقویت صدا، تماشای ریلزها لذتبخشتر شده.
قابلیت flagged
قابلیت flagged در آپدیت جدید اینستاگرام با حذف اکانتهای روح و غیر فعال پرچمدار از لیست فالوورهای خود در اینستاگرام، از حساب خود در برابر فالوورهای فیک و غیر فعال محافظت کنید. اینستاگرام ممکن است اکانتها را در صورتی که اسپم، ربات یا نامربوط باشند، پرچم گذاری کند.
این ویژگی به طور خودکار برای اکانتهایی است که 1000 فالوور یا بیشتر دارند.
flagged for review در اینستاگرام
قابلیت پرچمگذاری flagged برای مدیریت فالوورهای ناخواسته در اینستاگرام است و در جهت شناسایی و حذف فالورهای روح و فیک استفاده میشود.
نحوه حذف اکانتهای پرچم گذاری شده که قبلاً شما را دنبال میکنند برای حذف فالوورهای پرچمدار در اینستاگرام:
ابتدا به پروفایل خود بروید و روی Followers کلیک کنید. اگر اینستاگرام هر یک از دنبالکنندگان را پرچمگذاری کرده باشد، اعلانی به نام پرچمگذاری شده برای بررسی را مشاهده میکنید که میتوانید روی آن ضربه بزنید . از اینجا، روی Remove all بزنید تا همه دنبالکنندگان پرچمگذاری شده بهطور همزمان حذف شوند .برای بررسی و حذف هر یک از حسابها، روی حذف در کنار حساب بزنید.
پس از حذف فالوورهای پرچمدار و غیرفعال، تعداد فالوورها و لیست فالوورهای شما نیز حذف خواهند شد. به آنها اطلاع داده نمی شود که از دنبال کنندگان شما حذف شده اند.
توجه: اگر این درخواستهای دنبالکننده را ظرف 30 روز تأیید نکنید، بهطور خودکار رد میشوند. با دنبال کردن این مراحل بعدی، میتوانید فیلتر کردن خودکار حسابهای پرچمدار را در هر زمانی خاموش کنید.
نحوه غیرفعال کردن فیلتر خودکار اکانتهای پرچمدار: در برنامه اینستاگرام، به پروفایل خود بروید و روی Followers بزنید. کلید پرچم برای بازبینی را خاموش کنید. میتوانید هرزمان خواستید دوباره آن را روشن کنید.
آپدیت اینستاگرام در آیفون Update instagram iphone
آیکون App Store در صفحه اصلی گوشی آیفون در بخش Updates (بهروزرسانیها) را انتخاب کنید. یا میتوانید خود instagram را تایپ کنید. بعداز پیدا کردن اینستاگرام، روی گزینه “Update” کنار آن کلیک کنید تا آپدیت آغاز شود.
آپدیت اینستاگرام در اندروید
ابتدا اپلیکیشن Google Play را روی گوشی خود اجرا کنید. روی کادر جستجو بزنید و «Instagram» را بنویسید. در صفحه برنامه اینستاگرام، روی گزینه «Update» بزنید تا برنامه بهروزرسانی شود. اگر این گزینه را مشاهده نمیکنید، جدیدترین نسخه اینستاگرام بروی موبایلتون نصب می باشد.
افزایش تعداد عکس و ویدیو در پست قابلیت جدید اینستاگرام
✨ اینستاگرام به تازگی در بروزسانی جدید خود قابلیت جدیدی را معرفی کرده است که به کاربران اجازه میدهد تا ۲۰ عکس و ویدیو را در یک پست به اشتراک بگذارند. این ویژگی جدید، که به عنوان یک بروزرسانی برای افزایش تعامل کاربران در نظر گرفته شده، به کاربران امکان میدهد تجربههای بیشتری را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارند. این تغییر میتواند برای افرادی که به اشتراکگذاری محتوای متنوع و ایجاد روایتهای تصویری علاقهمند هستند، بسیار مفید باشد.
این قابلیت به ویژه برای برندها و کسبوکارها فرصتهای بیشتری را برای نمایش محصولات و خدمات خود در یک پست فراهم میکند، بدون اینکه نیاز باشد چندین پست جداگانه منتشر کنند. همچنین، این امر میتواند به بهبود تعاملات و افزایش زمان بازدید از پستها کمک کند، زیرا کاربران میتوانند مدت زمان بیشتری را صرف مشاهده و مرور محتوای یک پست کنند.
ترفند پیدا کردن آهنگ های ترند اینستاگرام جهت ریلز و پست
یکی از روشهای برتر برای یافتن صدای موردعلاقه در اینستاگرام، جستجو از طریق تب اختصاصی Reels است. وقتی به این تب در اینستاگرام مراجعه میکنید، میتوانید مجموعهای از ویدیوها را که بر اساس علاقهها شما سفارشی شدهاند، مشاهده کنید. محتوای صفحه Reels بر اساس عوامل مختلفی مانند تعاملات قبلی شما، اکانتهایی که دنبال میکنید و روندهای موردعلاقه تنظیم میشود.
شناسایی اینکه کدام موزیک و صدای ریلز اینستاگرام در حال رشد است، با قرار دادن نماد فلش کنار صداها در ویدیوهای پیشنهادی در صفحه Reels انجام میشود. این روش ممکن است کمی زحمت برانگیز باشد، اما روش قطعی برای پیدا کردن موزیک و صداهای ترند است.
پیداکردن آهنگ ترند اینستاگرام با ربات تلگرام
با این ترفند میتونید هرآهنگی که در اینستاگرام شنیدید کاملش رو دانلود کنیدجهت پیداکردن آهنگ اینستاگرام میتوانید لینک ریل یا پست رو کپی کرده و در ربات تلگرام پیست کنید
ترفند تضمینی افزایش بازدید استوری اینستاگرام
- استفاده از هشتگهای مرتبط موضوع استوری
برای جذب بیشتر مخاطبان و افزایش بازدید استوریهای اینستاگرام، استفاده از هشتگهای مرتبط و موضوعی بسیار موثر است. هشتگهای مرتبط به شما کمک میکنند تا استوریهای شما توسط کاربران بیشتری دیده شود. بهترین روش برای انتخاب هشتگها این است که به محتوای استوری توجه کنید و هشتگهایی را انتخاب کنید که با موضوع شما هماهنگ باشند. استفاده از ترکیبی از هشتگهای پرطرفدار و خاص نیز میتواند تاثیر بیشتری داشته باشد.
- اشتراکگذاری محتوای جذاب و خاص
محتوای جذاب و خاص همیشه مخاطبان بیشتری را جذب میکند. برای موفقیت در اینستاگرام، شما باید محتوایی ارائه دهید که متفاوت و خاص باشد. این محتوا میتواند شامل تصاویر با کیفیت بالا، ویدیوهای جذاب، نقلقولهای الهامبخش یا هر نوع محتوایی که به نحوی خاص و منحصربهفرد باشد. این نوع محتوا میتواند توجه بیشتری را جلب کرده و تعامل بیشتری را با مخاطبان ایجاد کند.
- استفاده از ابزارهای تزیینی مانند استیکرها، فیلترها و افکتها جهت زیبایی و جذابیت
اینستاگرام ابزارهای زیادی برای تزیین استوریها ارائه میدهد که میتواند به جذابیت بصری محتوای شما بیافزاید. استفاده از استیکرها، فیلترها و افکتها به شما این امکان را میدهد که استوریهای خود را جذابتر و زیباتر کنید. این ابزارها میتوانند به شما کمک کنند تا استوریهای خود را حرفهایتر و خلاقانهتر ارائه دهید.
- انتشار در زمانهای فعالیت بیشتر کاربران
انتشار استوریها در زمانهایی که کاربران بیشتری آنلاین هستند، میتواند تاثیر زیادی در دیده شدن و تعامل با آنها داشته باشد. به عنوان مثال، زمانهای اوج فعالیت کاربران معمولاً صبح زود، بعدازظهر و شبها هستند. با شناخت دقیق زمانهای فعالیت مخاطبان خود، میتوانید استوریهای خود را در بهترین زمانها منتشر کنید تا بیشترین بازدید و تعامل را داشته باشند.
- سرعت و تعامل فعال با استوریهای اکانت های دیگر مثل پاسخ به سوالات، و اشتراک گذاری استوریهای دیگران
تعامل فعال با استوریهای دیگران میتواند به افزایش تعامل با استوریهای شما کمک کند. پاسخ به سوالات، اشتراک گذاری استوریهای دیگران و تعامل با محتوای آنها نشان میدهد که شما به ارتباطات اجتماعی اهمیت میدهید و از فعالیتهای دیگران حمایت میکنید. این نوع تعاملات میتواند باعث شود که دیگران نیز به محتوای شما توجه بیشتری کنند و با استوریهای شما بیشتر تعامل کنند.
- استفاده از قابلیتهای مختلف استوری مانند نظرسنجی، سوال و چلنجها متنوع استوری
استفاده از قابلیتهای مختلف استوری اینستاگرام، مانند نظرسنجیها، سوالات و چلنجها میتواند به تعامل بیشتر با مخاطبان کمک کند. این قابلیتها به شما اجازه میدهند تا به طور مستقیم با مخاطبان خود در ارتباط باشید و نظرات و بازخوردهای آنها را دریافت کنید. همچنین، این نوع محتواها میتوانند به ایجاد هیجان و انگیزه در مخاطبان کمک کنند و تعاملات بیشتری را به همراه داشته باشند.
- استفاده از ویدیوها در استوریها
ویدیوها به عنوان یکی از جذابترین و موثرترین فرمهای محتوا، میتوانند توجه بیشتری را به خود جلب کنند. استفاده از ویدیوها در استوریهای اینستاگرام به شما امکان میدهد تا پیامها و اطلاعات خود را به صورت جذابتر و موثرتر به مخاطبان منتقل کنید. ویدیوهای کوتاه و خلاقانه میتوانند تأثیر زیادی در جذب توجه و افزایش تعامل با استوریهای شما داشته باشند.
تکنیک های هشتگ گذاری موثر اینستاگرام
در مرحله اول همواره تحقیقات و بررسی ها ضروری است. برای این کار، کاغذ و قلم در دست بگیرید و در اینستاگرام به گشت و گذار بپردازید. بررسی کنید که صفحات مشابه با کسب و کار شما از چه هشتگ هایی استفاده می کنند.
مخاطبان هدف شما با چه هشتگ هایی بیشتر به وجد آمده اند و علاقه مند به بازدید از پست ها شده اند. به بررسی کنید که این افراد به چه چیزهایی بیشتر علاقه و توجه نشان داده اند و از دنبال کردن چه نوع مطالبی بیشتر لذت میبرند.
- استفاده از هشتگ ها و تجربه دیگر رقبا
- سرچ و جستجوی هشتگ کاربردی ، پرطرفدار با پست بالا در اکسپلور
- استفاده از هشتگ اختصاصی مثل نام و برند کسب و کار
- استفاده از هشتگ های فصلی و مناسبتی مثل روزمادر، کالکشن زمستانه، عیدنوروز و…
- توجه به تعداد در هشتگ گذاری اینستاگرام بین 5 الی 8 تگ مرتبط برای هر پست
- برای تمامی ریلز یا پست همیشه از هشتگ استفاده نکنید و سعی کنید تنوع ایجاد کنید
پستهای خود را زمانبندی کنید
اکنون میتوانید پست های اینستاگرام خود را زمان بندی کنید که در تاریخ مشخصی منتشر شود. این به کاربران امکان میدهد تاریخ انتشار خاصی را برای پست های خود تعیین کنند. با این حال، این ویژگی اجازه ارسال متقاطع به سایر حسابهای اینستاگرام یا پلتفرمهای مختلف شبکههای اجتماعی را نمیدهد.
برای برنامهریزی پست اینستاگرام خود، هنگام ایجاد پست خود به تنظیمات پیشرفته بروید، روی زمانبندی کلیک کنید و زمان انتشار مورد نظر را تنظیم کنید.
فید اینستاگرام بدون تبلیغات و بدون پست پیشنهادی
آیا از مرور فید خود که مملو از پستهای پیشنهادی کاربرانی بود که دنبال نمیکنید و پستهای حمایتشدهای که برایتان مهم نیست، خسته شدهاید؟ اکنون میتوانید فید خود را که فقط از پستهای افرادی که دنبال میکنید تشکیل شده است، مرور کنید. هیچ پست یا تبلیغات پیشنهادی در مسیر شما وجود ندارد.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی اینستاگرام در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و Following را انتخاب کنید، و تمام!
متأسفانه، این ویژگی جدید فقط روی پستهای فید و نه استوریهای اینستاگرام کار میکند.
اینستاگرامِ تیکتاکی
از این پس، نمیتوانید پستهای ویدیویی معمولی را در اینستاگرام منتشر کنید. همه پستهای ویدیویی جدید Reels خواهند بود. نحوه نمایش پستهای ویدیویی دقیقا شبه آنچیزی است که در تیکتاک دیدهاید.
این ممکن است برای برخی از کاربران بسیار ناراحت کننده باشد زیرا شما حتی نمیتوانید یک ویدیوی مربعی از یک کلیپ ضبط شده به صورت افقی (یا هر کلیپ دیگری در واقع) پست کنید.
اما اگر میخواهید ویدیوهای مربعی پست کنید، راهی برای دور زدن آن وجود دارد:
- شروع به ایجاد یک پست با یک عکس کنید.
- یک کلیپ ویدیویی برای پست خود انتخاب کنید.
- عکس خود را از حالت انتخاب خارج کنید تا فقط کلیپ ویدیویی باقی بماند.
اکنون ویدیوی شما باید در قالب مربع باشد.
پستهای مهم را پین کن
یکی ازآخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2024 که احتمالا با ان آشنا شده اید، پین کردن پست های یک پیج است.
به عبارت دیگر، محتوای قدیمی شما همچنان می تواند بدرخشد این ویژگی در پلتفرم هایی مانند توییتر یا تیک تاک چیز جدیدی نیست، اما قطعا برای اینستاگرام به آن نیاز داشتیم.
استوریهای اینستاگرام 60 ثانیهای
یک ویژگی دیگر اینستاگرام امروز دیگر برای همه فعال است، افزایش مدت زمان استوری هاست. این امکان را به کاربران می دهد تا استوری های اینستاگرام را تا 60 ثانیه آپلود کنند، بدون اینکه پس از هر 15 ثانیه برش های همیشه خسته کننده داشته باشند.
این قطعا یک ویژگی بسیار مفید است. پخش کلیپ استوری شما راحت تر خواهد بود و میتوانید همه نامهای کاربر، برچسبها، مکانها، پیوندها و غیره را در یک استوری طولانیتر بگنجانید – نیازی به تکرار فرآیند بعد از هر 15 ثانیه نیست.
الگوریتم اینستاگرام 2024
اصل عملکرد الگوریتم اینستاگرام برای مدت طولانی یک مسئله پیچیده و مخفی بوده است و تلاش برای بالا بردن آن بیشتر بر اساس حدس زدن و فرآیند ازمون و خطا بود. اگرچه این موضوع پس از مدیرعامل اینستاگرام تغییر کرده است، اما آدام موسری در ویدیویی که در حساب توییتر خود منتشر کرده است، توضیح داد.
به نظر می رسد در حال حاضر، مهمترین عواملی که بر آنچه کاربران در فیدهای اینستاگرام خود میبینند تأثیر می گذارد عبارتند از:
- شاخصهای محبوبیت پست – تعداد افرادی که لایک کردهاند، کجا قرار دارد، مدت زمان آن چقدر بوده است (اگر یک ویدیو بود)
- چند بار کاربر در گذشته با حساب تعامل داشته است
- کاربر چند پست را پسندیده است
- تعامل کاربر با سایر محتوای حسابها
ما اکیداً پیشنهاد میکنیم که ویدیوی کامل را تماشا کنید، ممکن است واقعاً به شما کمک کند تا پلتفرم اجتماعی را بهتر درک کنید و ارتباط شما شروع به نتایج بهتر کند!
لینک دانلود نسخه جدید اینستاگرام از گوگل پلی
به روز رسانی ریلزهای اینستاگرام در سال 2024
ریلها. از زمانی که اینستاگرام آنها را در سال 2020 معرفی کرد، به سرعت در حال افزایش محبوبیت هستند. اینستاگرام واقعاً روی این قالب جدید سرمایه گذاری میکند و دائماً به دنبال ارتقاء آن است، همانطور که در جولای 2021 مشاهده کردیم، زمانی که پلتفرم تصمیم گرفت حداکثر مدت زمان Reels را دو برابر کند. ویژگی جدید اینستاگرام مرتباً با گزینههای ویرایشی بیشتری مانند جدیدترین موارد اضافه شده بهروزرسانی میشود: ویژگی نوردهی دوگانه یا تایمر.
نمایش تصویر پروفایل
از این به بعد برای دیدن عکسهای پروفایل اینستاگرام نیازی کارهای خارق العادهای ندارید. کافیست فقط یک بار روی عکس پروفایل پیج موردنظر خود کلیک کنید. بله آن چیزی که میبیند یکی از جدید ترین آپدیتهای اینستاگرام است.
کانال هم به اینستاگرام آمد
از جمله آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2024 ایجاد کانال است. اگر شما به این قابلیت دسترسی دارید میتوانید از اینباکس اینستاگرام یک کانال بسازید و قادر به پین کردن لینک کانال در پروفایل خود برای دسترسی دیگران خواهید بود. کانالهای اینستاگرام برای همه فالوورهای شما قابل دسترس خواهد بود.
قابلیت کانال اینستاگرام یک ابزار بسیار مفید برای تولیدکنندگان محتوا خواهد بود و باید ببینیم که بازخورد آن در بین کاربران چگونه خواهد بود.
ریلز و موسیقی
یکی از آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2024 که تحول مهمی در این پلت فرم بود امکان ریلز اینستاگرام بود. بیایید نگاهی عمیقتر به آنچه میتوانید با Reels انجام دهید، داشته باشیم. اساساً، Reels پست های عمودی تمام صفحه هستند که می توانند از 15 ثانیه تا 1 دقیقه طول بکشند. این عملکرد همچنین به شما امکان می دهد چندین فیلم کوتاه را در یک فیلم ترکیب کنید. علاوه بر این، Reels را میتوان با انواع امکانات اضافی برای جذابتر کردن محتوا تجهیز کرد:
- موسیقی – میتوانید آهنگ دلخواه خود را اضافه کنید و نسبت صدای اصلی موسیقی را در مقابل ویدیو تنظیم کنید
- Voiceover – شما می توانید صدای خود را ضبط کنید
- متن
- Doodles – میتوانید به ویدیوی خود انیمیشن اضافه کنید
- استیکرها – بعد از اینکه از یک ریلز جدید فیلم گرفتید، می توانید یک برچسب به آن اضافه کنید
- تایمر – نیازی به نگه داشتن گوشی در حین ضبط ویدیو ندارید
اینستاگرام در حال آزمایش ویژگیهای جدیدتری برای Reels است:
- Video Layout به کاربران این امکان را می دهد که چندین ویدیو را در پنجره های جداگانه یکی پس از دیگری ضبط کرده و سپس آنها را به صورت ترکیبی پخش کنند.
- ویژگی نوردهی دوگانه که به کاربران امکان می دهد عکسی بگیرند و سپس در بالای آن فیلم ضبط کنند.
همکاری پست های اینستاگرام
یکی دیگر از ویژگی های مفید اینستاگرام این است که اکنون می توانید پست های مشترک ایجاد کنید. پست هم در فید شما و هم در نمایه همکار شما نمایش داده می شود.
برای ایجاد یک پست مشترک، باید پست معمولی خود را ایجاد کنید، سپس بر روی Tag people و سپس روی Invite collaborator کلیک کنید.
Reels Visual Replies
تا پایان سال 2021 اینستاگرام یک بهروزرسانی دیگر Reel را به نام «Reels Visual Replies» معرفی کرد. این ویژگی به شما امکان میدهد با استفاده از ویدیوها به نظرات (که توسط هر دنبال کنندهای که روی Reels شما نظر میدهد داده میشود) پاسخ دهید.
این ویژگی یک راه عالی دیگر برای سازندگان است، تا با ایجاد محتوای الهام گرفته از فعالیت آنها در بخش نظرات، با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنند.
تعبیه نمایه
جاسازی عکسها یا ویدیوهای اینستاگرام در یک وبسایت چیز جدیدی نیست، اما تا همین اواخر، امکان جاسازی یک نمایه کامل به شکل بومی وجود نداشت. خب الان ممکنه! این بهروزرسانی نمایش نمایههای Creator را در بخشهای مختلف اینترنت آسانتر کرد.
پلی بک اینستاگرام
در سال 2021 اینستاگرام “ویژگی پلیبک” را معرفی کرد که به کاربران امکان می دهد بهترین استوریهای خود را به مناسبت شب سال نو دوباره به اشتراک بگذارند. این کار ثابت کرد که این یک راه عالی برای کاربران برای جشن گرفتن لحظات مورد علاقه خود در سال گذشته است.
جستجوی نقشه اینستاگرام
یکی دیگر از به روز رسانی های جدید اینستاگرام، جستجوی نقشه است. این ویژگی شباهت زیادی به نقشه های گوگل دارد و به کاربران این امکان را می دهد تا مکان کسب و کارهای مختلف را در اپلیکیشن اینستاگرام پیدا کنند.
جستجوی نقشه در داخل مرورگر معمولی اینستاگرام قرار دارد که از آن برای جستجوی سایر کاربران، هشتگ ها و غیره استفاده می کنید.
اگر در منطقه ای ناشناخته هستید، این پلتفرم میتواند به سرعت به یکی از بهترین ابزارها برای کشف جواهرات جدید تبدیل شود. علاوه بر این، کاربران به راحتی میتوانند اطلاعات بیشتری مانند مکان، قیمت محصولات و خدمات، و پستهای عمومی که با مکان کسبوکار مشخص شدهاند را با کلیک کردن بر روی نماد مکان مشخص روی نقشه مشاهده کنند.
حالت Creator اینستاگرام
اینستاگرام مدتی پیش حالت Creator را برای حسابهایی با بیش از 10000 فالوور معرفی کرد و به توسعه این بخش از برنامه ادامه داد تا به اینفلوئنسرها کمک کند تا از تجربه خود با آن استفاده کنند. از ایجاد امکان دیدن بیشتر آمار حسابهایشان به سازندگان تا سادهسازی پیامرسانی برای آنها، حالت Creator واقعاً تفاوت چشمگیری ایجاد کرد.
حالت Creator به تکامل ادامه میدهد و ویژگیهای جدیدی مانند بخش کاملاً جدیدی از نکات بازاریابی اینستاگرام را به دست میآورد که سازندگان میتوانند هنگام طراحی محتوای جدید به نفع خود استفاده کنند. حرکت دیگر به سمت تجربه بهتر سازنده، معرفی داشبورد حرفه ای بود.
داشبورد حرفه ای
اینستاگرام با معرفی داشبورد حرفهای گام دیگری به سوی تجزیه و تحلیل بهتر در سال 2021 برداشته است. این ویژگی برای همه حسابهای سازنده و کسبوکار در دسترس است و میتواند به عنوان داشبورد اصلی درون برنامه برای تجزیه و تحلیل عملکرد حساب شما باشد. در اینجا لیستی از ابزارها و منابع اصلی آن آمده است:
- عملکرد کلی حساب
- اینسایت اینستاگرام
- تبلیغات
- خرید اینستاگرام
- پاسخهای ذخیره شده
داشبورد حرفه ای ابزاری عالی برای داشتن یک نمای کلی سریع از آمار خود است، اما اگر میخواهید کمی عمیق تر در این زمینه غواصی کنید، بخش بعدی را با دقت بیشتری مطالعه کنید.
Insights اینستاگرام
یکی از آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2024 مربوط به اینسایت اینستاگرام است. اینستاگرام بار دیگر ابزار تجزیه و تحلیل خود را به روز کرده است تا به سازندگان و کسب و کارها بینش بهتری از عملکرد حسابهای خود ارائه دهد. اولین تغییر عمده این است که شما اکنون میتوانید داده ها را تا 90 روز به جای 30 یا 60 روز مشاهده کنید. همچنین امکان اندازه گیری عملکرد ویدیوی زنده شما وجود دارد. اطلاعات آماری در حال حاضر به شما امکان مشاهده آمار مربوط به موارد زیر را میدهد:
- ریچ اکانت: مروری بر معیارهای دسترسی نمایه شما تقسیم بر جغرافیا، جنسیت، سن، فالوورها در مقابل غیر دنبالکنندگان، دسترسی به انواع محتوا، تبلیغات و موارد دیگر.
- اینگیجمنت اکانت: این بخش به شما امکان میدهد تقسیم مشارکت حسابهای خود را بین انواع محتوای مختلف با جزئیات بیشتری اندازهگیری کنید.
- مجموع فالوورها: این بخش به شما امکان می دهد پویایی پایه فالوورهای خود را با بینش جمعیتی آنها اندازه گیری کنید.
- محتوایی که به اشتراک گذاشتهاید: دادههای بیشتر درباره محتوا و تعاملات کاربر شما تقسیم بر محتوا و نوع تعامل
برای مطلاعه بیشتر در این زمینه در خواندن مقاله اینسایت اینستاگرام ذره ای تعلل نکنید.
مخفی کردن لایکهای اینستاگرام
اینستاگرام بار دیگر ابزار تجزیه و تحلیل خود را به روز کرده است تا به سازندگان و کسب و کارها بینش بهتری از عملکرد حسابهای خود ارائه دهد. از جمله آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2024 این است که شما اکنون میتوانید داده ها را تا 90 روز به جای 30 یا 60 روز مشاهده کنید. همچنین امکان اندازه گیری عملکرد ویدیوی زنده شما وجود دارد. اطلاعات آماری در حال حاضر به شما امکان مشاهده آمار مربوط به موارد زیر را میدهد:
- ریچ اکانت: مروری بر معیارهای دسترسی نمایه شما تقسیم بر جغرافیا، جنسیت، سن، فالوورها در مقابل غیر دنبالکنندگان، دسترسی به انواع محتوا، تبلیغات و موارد دیگر.
- اینگیجمنت اکانت: این بخش به شما امکان میدهد تقسیم مشارکت حسابهای خود را بین انواع محتوای مختلف با جزئیات بیشتری اندازهگیری کنید.
- مجموع فالوورها: این بخش به شما امکان می دهد پویایی پایه فالوورهای خود را با بینش جمعیتی آنها اندازه گیری کنید.
- محتوایی که به اشتراک گذاشتهاید: دادههای بیشتر درباره محتوا و تعاملات کاربر شما تقسیم بر محتوا و نوع تعامل
برای مطلاعه بیشتر در این زمینه در خواندن مقاله اینسایت اینستاگرام ذره ای تعلل نکنید.
مخفی کردن لایکهای اینستاگرام
اینستاگرام از سال 2019 به سمت پنهان کردن تعداد لایکها حرکت کرده است. در حال حاضر، میتوانید انتخاب کنید که آیا میخواهید این اطلاعات را از پست های خود پنهان کنید یا خیر.
برای انجام این کار، باید به یکی از پستهای خود بروید، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و « مخفی کردن تعداد لایکها » را انتخاب کنید.
استیکرهای تعاملی جدید استوری اینستاگرام
اکثر کاربران اینستاگرام عادت دارند هر از گاهی استیکرهای جدیدی را در پنل ویرایش استوری خود ببینند. جدیدترین مجموعه استیکرهای موجود برای هر کاربر ممکن است بر اساس نوع حساب آنها متفاوت باشد.
با این اوصاف، اجازه دهید نگاهی به برخی از جدیدترین و محبوب ترین آنها بیاندازیم.
استیکر خرید
نام این برچسب گویای همه چیز است. افزودن آن به استوری خود به دنبال کنندگان شما این امکان را می دهد که مستقیماً از استوری اینستاگرام خرید کنند. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این برچسب باید ویژگی خرید را از قبل تنظیم کرده باشید. (البته که فراموش نکنید این ویژگی در ایران فعال نیست!)
استیکر موسیقی
این مورد مدتهاست که توسط کاربران در بسیاری از کشورها مورد انتظار بوده است و اکنون استیکر Music به طور گسترده در دسترس است. از آن برای غنی سازی داستان خود با آهنگ مورد علاقه خود استفاده کنید!
استیکر لوکیشن
اگر میخواهید مکان جالبی را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید، این استیکر به شما امکان میدهد مکان فعلی خود را به اشتراک بگذارید.
استیکر منشن
کاربر یا کسب و کار دیگری را در استوری خود منشن کنید. این همچنین به آنها امکان میدهد استوری را مجدداً در پیج خود به اشتراک بگذارند تا دسترسی خود را افزایش دهند.
باکس سوالات
برای تشویق فالوورهای خود برای به اشتراک گذاشتن بازخورد در مورد موضوع انتخابی شما، یک باکس سوال اضافه کنید. همچنین میتوانید از آن برای فعال کردن کاربران برای پرسیدن سؤالاتی استفاده کنید که میتوانید بعداً در استوریهای جداگانه به آنها پاسخ دهید تا تعامل بیشتری با مخاطبان خود ایجاد کنید.
استیکر کوئیز
این استیکر یک کاربرد عالی دارد. شما می توانید سوالات مربوط به حوزه مورد علاقه خود را بپرسید. حتی می توانید ببینید که فالوورهای شما چقدر خوب عمل می کنند و شناخت برند شما را تقویت می کنند .
نظرسنجی
مانند استیکر Quiz، این استیکر عالی برای کشف نظرات دنبال کنندگان شما است . به ویژه برای حمایت از تصمیم گیری برای ایدههای محتوای آینده با مشارکت دادن صدای دنبال کنندگان خود در فرآیند ایجاد مفید است.
شمارش معکوس
اگر به زودی رویداد مهمی دارید، این تغییر در آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2024 به کارتان می آید. استفاده از استیکر شمارش معکوس برای یادآوری آن به دنبالکنندگانتان بهترین راه یادآوری آن است.
همچنین، میتوانید از نماد سه نقطه در بالا برای مشاهده گزینههای اضافی برای مدیریت استیکرهای خود مانند خاموش کردن اعلانها یا پنهان کردن نام کاربری خود استفاده کنید.
لینک
استیکر لینک دیگر برای اکانت های بزرگتر اینستاگرام با بیش از 10 هزار دنبال کننده رزرو نمی شود. اکنون برای همه ما در دسترس است.
برای استفاده از آن، باید آدرس وب سایتی را که می خواهید استیکر به آن لینک شود، وارد کنید. روی «مشاهده پیشنمایش» در زیر لینکپیوند ضربه بزنید تا ببینید وقتی کسی آن لینک را باز میکند، چگونه ظاهر میشود. هر کسی که میتواند استوری شما را ببیند، میتواند روی برچسب ضربه زده و از سایت مورد نظر بازدید کند.
فروشگاههای اینستاگرام و تبلیغات درون فروشگاهی
یکی از مهم ترین آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2024 که اینستاگرام تجارت الکترونیک را روی خود سرمایه گذاری کرده است. به لطف این، کسبوکارها میتوانند کاتالوگهای قابل تنظیمی از محصولات خود ایجاد کنند که کاربران بتوانند آنها را مرور، ذخیره، اشتراکگذاری و خرید کنند.
این مهم ابتدا باید راه اندازی شود. اما پس از انجام، میتوانید با استفاده از گزینههای مختلف، محصولات خود را به نمایش بگذارید، مانند افزودن یک تصویر روی جلد یا انتخاب یک تم رنگی برای افزودن ظاهر و احساس منحصر به فرد به فروشگاه آنلاین خود.
کاربران میتوانند از طریق صفحات فیس بوک، اکانتهای اینستاگرام یا حتی از طریق استوری ها و تبلیغات به فروشگاه های فیسبوک دسترسی داشته باشند. اگر کسبوکار تسویه حساب را در ایالات متحده فعال کرده باشد، اکنون میتوانید محصولی را بدون خروج از برنامه خریداری کنید. ( باز هم به یاد داشته باشید که این قابلیت هم در ایران فعال نیست)
نکته جدید این است که اینستاگرام در حال آزمایش نمایش تبلیغات در داخل منطقه خرید است که میتواند به ابزار بازاریابی قوی دیگری در هر کسب و کاری تبدیل شود.
لست سین اینستاگرام در آپدیت جدید
در آپدیتهای اخیر اینستاگرام، ویژگی «لست سین» (Last Seen) که وضعیت فعالیت کاربران را نشان میدهد، تغییرات و بهبودهایی داشته است. این ویژگی به شما امکان میدهد تا ببینید که دوستان و فالوورهای شما آخرین بار چه زمانی آنلاین بودهاند. در ادامه، نحوه استفاده و تنظیمات این ویژگی را توضیح میدهم:
نحوه مشاهده وضعیت فعالیت (Last Seen)
- باز کردن اینستاگرام: اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و به صفحه اصلی (Home) بروید.
- وارد بخش option می شوید ، گزینه show activity status را پیدا کرده و فعال کنید
- وضعیت فعالیت: در بخش پیامها، زیر نام هر کاربری که با او گفتگو داشتهاید، میتوانید وضعیت فعالیت او را ببینید. عباراتی مانند «Active now» (فعال الآن)، «Active X minutes ago» (فعال X دقیقه پیش) یا «Active X hours ago» (فعال X ساعت پیش) نشاندهنده زمان آخرین فعالیت کاربر هستند.
در واقع، ویژگی “Last Seen” یا همان “Show Activity Status” در اینستاگرام، زمان آخرین بازدید شما را به دیگران نشان میدهد و به شما این امکان را میدهد که زمان آخرین فعالیت آنها را نیز مشاهده کنید.
نحوه فعال یا غیرفعال کردن وضعیت فعالیت
اگر میخواهید وضعیت فعالیت خود یا دیگران را مشاهده کنید یا نمیخواهید دیگران وضعیت فعالیت شما را ببینند، میتوانید این ویژگی را فعال یا غیرفعال کنید:
- باز کردن پروفایل: به پروفایل خود بروید. برای این کار، روی آیکون پروفایل در پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید.
- تنظیمات: روی سه خط افقی در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید و سپس گزینه «Settings» (تنظیمات) را انتخاب کنید.
- حریم خصوصی (Privacy): در تنظیمات، گزینه «Privacy» (حریم خصوصی) را انتخاب کنید.
- وضعیت فعالیت (Activity Status): در بخش حریم خصوصی، گزینه «Activity Status» (وضعیت فعالیت) را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
- فعال/غیرفعال کردن: حالا میتوانید وضعیت فعالیت خود را با تغییر دکمه به حالت روشن (On) یا خاموش (Off) تغییر دهید. اگر این ویژگی را غیرفعال کنید، دیگر نمیتوانید وضعیت فعالیت دیگران را نیز ببینید.
چگونه لست سین خود را مخفی کنید؟
برنامه اینستاگرام را در تلفن همراه خود باز کنید. روی عکس پروفایلتان در گوشه سمت راست نوار ناوبری پایین برنامه بزنید و به پروفایل خود بروید. روی آیکن منو در گوشه سمت راست صفحه کلیک کنید. گزینه Setting (تنظیمات) را از منو انتخاب کنید. روی گزینه Privacy کلیک کنید تا به بخش تنظیمات حریم خصوصی بروید. گزینه Activity Status را در پایین تیتر Interactions انتخاب کنید. گزینه Show Activity Status را غیرفعال کنید.
افزایش امنیت اینستاگرام
افزایش امنیت حساب کاربری اینستاگرام از اهمیت بسیاری برخوردار است تا از دسترسیهای غیرمجاز و هک شدن جلوگیری شود. در ادامه به توضیحات و مراحل لازم برای افزایش امنیت حساب کاربری اینستاگرام همراه با تصاویر و اسکرینشاتها میپردازیم.
- لینکهای ناشناس رو باز و کلیک نکنید.
- با دستگاههای متعدد وارد حساب کاربری خود نشوید.
- احراز هویت دو مرحله ای فعال کنید.
- از تعامل با حسابهای مشکوک ربات ها و گروه های تعاملی خودداری کنید.
- از اپلیکیشنهای غیررسمی اینستاگرام استفاده نکنید. فقط از گوگل پلی و اپ استور دانلود و نصب کنید.
- موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.
- بررسی مکانهایی که از آنها به پیج خود وارد شدهاید
- خصوصی کردن حساب کاربری
- حذف فالوورهای مزاحم
ممنون. مطلب مفیدی بود.
ممنون از نگاهتون
وقت بخیر
چرا دیگه فالوویینگ های پیج یکنفر دیگه مرتب نشون داده نمیشه و نمیشه فهمید چه کسی جدیدا فالو شده از سمت اون پیج؟؟؟؟
مطالب مفیدی بودممنون فقط
یه سوال چرافیلترااستوری نمیاد برام ممنون میشم جواب بدین
چجوری فعالش کنم ازاول نبوده
سلام دلایل مختلفی داره
اینستاتون رو آپدیت کنید یا حذف و نصبش کنید