روز جهانی حریم خصوصی داده ها

حریم خصوصی داده ها یا حریم خصوصی اطلاعات بخشی از حوزه حفاظت از داده ها است که با تمرکز بر رعایت مقررات محافظت از داده ها به بکارگیری صحیح داده ها می پردازد.

حریم خصوصی داده ها در مورد چگونگی جمع آوری ، ذخیره ، مدیریت و اشتراک داده ها با اشخاص ثالث و همچنین رعایت قوانین مربوط به حریم خصوصی (مانند CCPA یا GDPR ) .

به همراه امنیت داده ، حریم خصوصی داده ها یک منطقه محافظت از داده با داده های قابل استفاده محافظت شده به عنوان یک خروجی ایجاد می کند.

با این حال ، داده های حریم خصوصی فقط مربوط به نحوه مدیریت صحیح داده ها نیست بلکه انتظارات عمومی درباره حفظ حریم خصوصی را نیز در بر می گیرد ، و به عنوان شخصیتی اصلی در اطراف فرد قرار دارد.

هدف قوانین محافظت از داده ها در سراسر جهان این است که به افراد امکان کنترل داده ها را بدهد ، و به آنها اجازه دهد تا از نحوه استفاده از داده ها توسط چه کسی و چرا ، اطلاعاتی بدست آورند و به آنها امکان کنترل چگونگی استفاده و پردازش داده های شخصی آنها را دهد.

طبق تحقیقات Salesforce ، در سال 2019 ، 73٪ از مشتریان گفتند كه اعتماد به شركتها نسبت به یك سال قبل اهمیت بیشتری دارد و ما می توانیم فرض كنیم كه تعداد افزایش یافته است.

به همین دلیل سازمان ها باید بیاموزند که چگونه داده های شخصی را پردازش کنند در حالی که از تنظیمات حریم خصوصی افراد محافظت می کنند. این همان چیزی است که افراد از سازمانها انتظار دارند. این چشم انداز آنها از حریم خصوصی است.

3 عنصر اصلی حریم خصوصی داده ها
حریم خصوصی داده یا حریم اطلاعات شامل 3 عنصر اصلی است:

  1. حق فرد برای تنها ماندن و کنترل اطلاعات شخصی آنها
  2. روشهای مربوط به دستیابی ، پردازش ، جمع آوری و به اشتراک گذاری مناسب اطلاعات شخصی
  3. انطباق با قوانین محافظت از داده ها

تعریف حریم خصوصی داده

حریم خصوصی داده ها بر حقوق افراد ، هدف از جمع آوری و پردازش داده ها ، تنظیمات برگزیده حریم خصوصی و نحوه ادارات و سازمان ها بر داده های شخصی افراد متمرکز است. این کار متمرکز بر روی چگونگی جمع آوری ، پردازش ، به اشتراک گذاری ، بایگانی و حذف داده ها مطابق قانون  است.

چه چیزی برای سازمان شما مهمتر است؟

تصور کنید که شرکت شما با استفاده از تمام ابزارهای لازم و اقدامات موجود برای محافظت از داده ها ، روشهای پیچیده امنیت داده را ارائه می دهد ، اما در جمع آوری این داده ها بر اساس قانون معتبر موفق نیست.

مهم نیست اقدامات ایمن سازی داده های شما ، نقض حریم خصوصی داده ها است. این مثال به ما نشان می دهد که امنیت داده می تواند بدون حریم خصوصی داده ها وجود داشته باشد ، اما برعکس این امر وجود ندارد.

روند جهانی در حفظ حریم خصوصی داده ها

یک لیست طولانی از ابتکارات قانون حریم خصوصی داده ها حاکی از آن است که در نحوه شناخت شرکت ها و افراد از ارزش و اهمیت محافظت از داده های کاربر ، یک تغییر سریع ایجاد می شود.

مشاغل پر رونق قبلاً شروع به بکارگیری راهکارهای حفظ حریم خصوصی و داده های آینده خود کرده اند.

چهار شرکت بزرگ اپل، گوگل، مایکروسافت و سمسانگ مبارزات خاص خود را برای موقعیت خود به عنوان شرکت های قابل اعتماد داشته اند. با این حال ، آنها یک چیز مشترک دارند. آنها اهمیت حریم خصوصی داده ها را تشخیص داده اند.

مدیر عامل شرکت اپل ، تیم کوک ، بارها و بارها سخنرانی های پرشوری درباره اقدامات محرمانه حریم خصوصی داده ها ، قانون جامع حریم خصوصی اطلاعات ایالات متحده متمرکز بر به حداقل رساندن جمع آوری داده ها ، امنیت داده ها و اطلاع رسانی به کاربران می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست