کتاب‌های پیشنهادی برای تیم سازی

کتاب‌های پیشنهادی برای تیم سازی


کتاب‌های پیشنهادی برای تیم سازی

یکی از مهم ترین اجزا یک کسب و کار موفق، تیم سازی اصولی و قدرتمنده! در این مقاله با ما همراه باشید تا با معرفی کتاب‌های پیشنهادی برای تیم سازی بتوانیم یک تیم سازی درست را در کسب و کارمان تجربه کنیم. در ادامه با معرفی 3 کتاب که بهترین های تیم سازی هستند با شما همراه خواهیم بود.

کتاب اول - کتاب‌های پیشنهادی برای تیم سازی

راه و رسم مربیگری اثر مایکل بانگی استانیر

کتاب راه و رسم مربیگری نویسنده مایکل بانگی استانیر

مربیگری یکی از رفتارهای ضروری رهبری است که تاثیر زیادی بر عملکرد، فرهنگ و سودآوری شرکت دارد. مربیگری یعنی کمک به رشد دیگران و شکوفا کردن استعدادشان. رشد افراد در سازمان‌ها هم باعث رشد و توسعه‌ی کسب‌وکار و به دنبال آن، پیشرفت در جامعه می‌شود.

ار طرفی وقتی شما عادت مربیگری را در خودتان پرورش دهید، و تجربه‌تان را به کارمندان خود منتقل کنید در اصل به آن‌ها ماهیگیری یاد می‌دهید. و به این ترتیب باعث می‌شوید افراد تیمتان کمتر به شما وابسته باشند. در نتیجه افراد تا به مشکلی می‌خورند سراغ شما نمی‌آیند بلکه خودشان دنبال راه‌حل می‌روند و موضوع را حل می‌کند. درچنین شرایطی شما وقت بیشتری برای انجام کارهای مهم‌تر و تاثیرگذارتر خواهید داشت.

کتاب «راه‌ و رسم مربیگری»، درباره‌ی پرورش مهارت مربیگری در مدیران است. برای این منظور نویسنده‌ی کتاب هفت پرسش کلیدی ساده و اثربخش را بیان می‌کند.

کتاب دوم - کتاب‌های پیشنهادی برای تیم سازی

بازی نامحدود اثر سایمون سینک

شرایط بازی کسب‌وکار با تعریف بازی نامحدود مو نمی‌زند. شاید تمام بازیکنان آن را نشناسیم و هر لحظه هم ممکن است بازیکنان جدیدی به بازی اضافه شوند. تمام بازیکنان راهبردها و راهکارهایشان را تعیین می‌کنند و هیچ قواعد ثابتی وجود ندارند که همه بر سر آن توافق داشته باشند، به‌جز قوانین دولت‌ها برای کسب‌وکارها که آن هم در هر کشوری فرق دارد. برخلاف بازی محدود، در کسب‌وکار هیچ آغاز، میانه یا پایان از پیش‌تعیین‌شده‌ای وجود ندارد. با وجود اینکه بسیاری از کسب‌وکارها برای ارزیابی عملکردشان نسبت به سایر بازیکنان آن حوزه زمان خاصی مانند پایان سال مالی را تعیین می‌کنند، این چارچوب‌های زمانی فقط تابلوهای راهنما در مسیر بازی هستند و پایان خود بازی را نشان نمی‌دهند. بازی کسب‌وکار هیچ خط پایانی ندارد.

چرایی نویسنده برای نوشتن کتاب حاضر این نبود که نظر طرفداران وضع موجود را تغییر دهد، بلکه می‌خواهد کسانی را گرد هم جمع کند که آمادگی به چالش کشیدن وضعیت موجود و جایگزینی آن را با واقعیتی دارند که با نیاز عمیق بشری‌ به احساس امنیت بیشتر جور در می‌آید، تا برای هدفی والاتر از خودشان ایفای نقش کنند و بستری برای تأمین منافع خودشان و خانواده‌هایشان فراهم کنند. واقعیتی که بهترین منافع فردی، شرکتی، جوامع و نوع بشر را تأمین می‌کند. 

بازی نامحدود اثر سایمون سینک
لینک خرید کتاب بازی نامحدود

اگر به دنیایی باور داریم که در تک‌تک روزهایش می‌توانیم حس انگیزه، امنیت و رضایت داشته باشیم و اگر باور داریم رهبران همان کسانی‌اند که می‌توانند این چشم‌انداز را به واقعیت تبدیل کنند، پس همه‌ی ما مسئولیت داریم تا کسانی را پیدا، راهنمایی و پشتیبانی کنیم که تعهد می‌دهند راه و رسم رهبری‌شان آن رؤیا را با احتمال بالاتری به حقیقت تبدیل می‌کند. و یکی از گام‌هایی که باید برداریم این است که معنای رهبری در بازی نامحدود را فرا بگیریم.این کتاب از جمله بهترین کتاب‌های پیشنهادی برای تیم سازی است.

کتاب دوم - کتاب‌های پیشنهادی برای تیم سازی

10 مقاله ای که از هاروارد باید بخوانید - تیم

اگر به دنبال تیم‌هایی هستید که برای رسیدن به موفقیت تلاش می‌کنند، مراکز تماس مکان خوبی برای شروع به حساب می‌آیند. مهارت‌‌های مورد نیاز برای کار در این مراکز به‌راحتی قابل شناسایی‌اند و به این ترتیب، استخدام افراد نیز با سهولت بیشتری انجام می‌پذیرد. وظایف مربوطه کاملاً مشخص‌اند و نظارت بر آنها ساده است. تقریباً تمام جنبه‌‌های عملکرد تیم به آسانی قابل سنجش‌اند که برخی از این جنبه‌ها عبارت‌اند از: تعداد مشکلات رسیدگی شده، میزان رضایت مشتری، متوسط زمان رسیدگی (AHT، معیار طلایی کارآیی مرکز تماس) و سایر مواردی که می‌توان به این فهرست افزود. با وجود این، چرا مدیر مرکز تماس یک بانک بزرگ از درک علت نتایج عالی بعضی از تیم‌هایش و همچنین ناموفق بودن دیگر تیم‌‌های به ظاهر مشابه خود عاجز است؟ در واقع، هیچ‌یک از معیار‌های فوق‌، به علت شکاف‌های عملکردی اشاره نمی‌کنند. این معما مؤید این فرض است که تیم‌سازی یک هنر است و نه یک علم. اما واقعیت کاملاً عکس این قضیه است.این کتاب نیز از جمله قوی ترین کتاب‌های پیشنهادی برای تیم سازی است.

بیشتر بخوانید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *