تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال


تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

افزایش استفاده و محبوبیت کانال‌های دیجیتال در بین مشتریان (به ویژه از زمان کرونا) به این معنی است که بسیاری از شرکت‌ها بودجه خود را از بازاریابی سنتی کاهش داده و به بازاریابی دیجتال اضافه کردند. اما تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال چیست؟

اما آیا این حرکت درستی برای بازاریابی B2C و B2B در فضای پرتراکم رقابتی با این همه “سر و صدا” آنلاین است؟ آیا تکیه بر کانال‌های دیجیتال بهترین راه برای تعامل با مشتریان به گونه‌ای است که اعتماد ایجاد کند و معنادار باشد؟

در این مطلب، ما این سؤالات را بررسی خواهیم کرد که آیا بازاریابی دیجیتال و سنتی می‌توانند در کنار یکدیگر بازدهی داشته باشند یا خیر؟

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

همانطور که مشاهده کردید، بازاریابی دیجیتال در مقایسه با بازاریابی سنتی مزایای بسیاری دارد. در حالی که به نظر می‌رسد کفه ترازوی بازاریابی دیجیتال سنگینی می‌کند، داستان آنقدرها هم ساده نیست.

به نقل از هاروارد بیزینس ریویو، شواهد اخیر نشان می‌دهد که تغییری در حال انجام است زیرا در آگوست 2021 و فوریه 2022، بازاریابان پیش بینی کردند که هزینه‌های تبلیغات سنتی 1.4% و 2.9% افزایش می‌یابد.

برخی از کانال های سنتی هنوز در مورد نفوذ و بازاریابی بسیار مؤثر هستند. تلویزیون یکی از این نمونه هاست. Statista گزارش می‌دهد که تلویزیون به عنوان دومین کانال تبلیغاتی سودآور در ایالات متحده پس از اینترنت رتبه بندی می‌شود و یک پنجم کل درآمد تبلیغات رسانه ای ایالات متحده را به خود اختصاص می‌دهد. در سال 2021، هزینه تبلیغات ایالات متحده در تلویزیون کابلی به 66 میلیارد دلار رسید.

تبلیغات رادیویی کانال دیگری است که می‌تواند خود را حفظ کند و پیش بینی می‌شود که هزینه تبلیغات در سراسر جهان در سال 2024 به 30 میلیارد دلار برسد.

راز بازاریابی عالی ترکیبی از بازاریابی دیجیتال و سنتی و استفاده از آن‌ها به روشی یکپارچه برای افزایش تجربه مشتری و استفاده از قدرت همه کانال‌ها است.

مشتریان اکنون با برند شما به طرق مختلف از خواندن مجله گرفته تا تبلیغات حمایت شده در اینستاگرام تعامل دارند.

راز موفقیت برند شما این است که با استفاده از رویکرد کانال اٌمنی(اطلاعات محصول در یک بارکد دیجیتالی)  یک تجربه آنلاین و آفلاین یکپارچه از یک نقطه به نقطه دیگر ایجاد کنید. این شامل یکپارچه سازی کانال های جدید با دارایی های سنتی است. مثالها عبارتند از:

رویدادها و بازاریابی مبتنی بر حساب

تیم فروش شما می‌تواند از رویدادهای حضوری برای هدف قرار دادن مشتریان کلیدی استفاده کند. به عنوان مثال، می‌توانید با شرکت در رویدادی که آن‌ها حمایت مالی می‌کنند و با دانستن این‌که آن شخص در یک پنل حضور دارد، یک مدیر ارشد اجرایی در یک شرکت فناوری با مشخصات بالا را هدف قرار دهید.

ارسال پستی/بروشورها و تخفیف‌های آنلاین

از جمله بروشورها در رسانه‌های چاپی یا ارسال بروشورها می‌تواند شامل کد تخفیفی باشد که افراد را به صورت آنلاین به صفحه فرود سفارشی هدایت می‌کند تا آن پیشنهاد را درخواست کنند.

تبلیغات در فضای باز و هدف گذاری جغرافیایی

بیلبوردها و بنرها برای آگاهی از برند در مناطق خاص عالی هستند. می‌توانید برای هدف‌گذاری جغرافیایی از پلتفرم‌های آنلاین مانند رسانه‌های اجتماعی برای محدود کردن مکان‌های مشتریان بالقوه استفاده کنید تا بتوانید تبلیغات را در آن منطقه قرار دهید تا تعامل ایجاد کنید. 

کدهای تلویزیون و QR

– کدهای QR یک ابزار بازاریابی عالی برای هدایت کاربران تلفن همراه از تبلیغات سنتی به کانال‌های آنلاین هستند. به عنوان مثال Superbowl LVI فقط از یک کد QR در تبلیغ خود استفاده کرد تا به مردم 15 دلار بیت کوین رایگان ارائه دهد. این پیشنهاد سپس در رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد تعامل مورد استفاده قرار گرفت. کدهای QR همچنین می‌توانند در رسانه های چاپی و فضای باز برای هدایت مشتریان بالقوه آنلاین استفاده شوند.

 

فروشگاه و برنامه‌ها

بر اساس گزارش گروه مشاوره مرکاتور، ۵۲ درصد از خریداران در سال ۲۰۲۰ هنگام خرید در فروشگاه از یک برنامه تلفن همراه برای خرید استفاده کردند. این نشان دهنده ارزش گنجاندن تجربه تلفن همراه در هر تجربه درون فروشگاهی برای ایجاد وفاداری مشتری و افزایش خرید است.

نمونه هایی از بازاریابی سنتی و دیجیتال عالی

حالا که تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال روشن شد می توانیم نمونه خوبی از بازاریابی سنتی و دیجیتال مطرح کنیم. نمونه های بسیار خوبی از برندها وجود دارد که نوآور هستند و از تمام نقاط تماس در سفر مشتری برای ایجاد تعامل استفاده می‌کنند. بیایید به چند مورد از خلاقانه ترین آن‌ها نگاه کنیم.

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

با استفاده از یک کد QR که بر روی زبان یک کفش ورزشی برای راه‌اندازی محدوده جدید Pulseboost HD قرار دارد، مشتریان را به فهرست پخش Spotify سوق داد، این لیست‌های پخش حاوی موسیقی بر اساس مکان فعلی‌شان برای هدایت جغرافیایی و شخصی‌سازی تجربه برای مشتری بودند.

این همکاری با Spotify برای افزودن کدهای QR به تی‌شرت‌ها و هودی‌ها گسترش یافته است، در حالی که لیست‌های پخش نیز در حال رشد هستند.

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

یک برند لوکس که دنیای دیجیتال را پذیرفته و آن را به بخشی از تجربه خود در فروشگاه تبدیل می کند، Chanel است. فروشگاه جدیدی که در نیویورک راه اندازی شد – Atelier Beauté Chanel – تمرکز در خرده فروشی را از فروش محصولات به ایجاد یک تجربه همه جانبه تغییر می دهد.

مشتریان به محض ورود به فروشگاه، وسایل خود را در قفسه ها قرار می دهند، اما تلفن های همراه را به عنوان “تنها ابزاری که نیاز دارند” نگه می دارند. سپس دستیاران به مشتریان کمک می‌کنند تا حساب‌های خود را در برنامه Chanel تنظیم کنند تا اطلاعات محصول و نکات برنامه را دریافت کنند و محصولات مورد علاقه خود را برای خرید در آینده ذخیره کنند. این رویکرد جدید تجربه جدیدی در فروشگاه را برای مشتریانی که از فناوری‌های دیجیتال استفاده می‌کنند، امکان‌پذیر می‌سازد.

Walgreens به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشان دارو، با نوآوری غریبه نیست. با تمرکز بر کانال Omni، این برند از طیف وسیعی از کانال ها برای تعامل با مشتریان خود استفاده می کند.

راه‌اندازی برنامه جدید آن – My Walgreens – به مشتریان این امکان را می‌دهد که از کوپن‌ها در فروشگاه استفاده کرده، نسخه‌ها را دوباره سفارش دهند، تحویل همان روز را دریافت کنند، گپ داروخانه‌ای 24/7 را دریافت کنند و بر اساس ترجیحات خود تخفیف‌های شخصی دریافت کنند.

در فروشگاه، Walgreens همچنین به دنبال راه‌هایی برای جذب مشتریان در فروشگاه با استفاده از دستگاه‌های لمسی است که به عنوان تلفن، اسکنر، و ابزارهای نقطه‌فروش عمل می‌کنند (همانطور که اپل در فروشگاه‌های خود انجام می‌دهد).

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

سخن پایانی

در یک چشم انداز دائما در حال تغییر مصرف کننده، شرکت ها باید از هر ابزاری که در اختیار دارند برای تعامل و تبدیل مشتریان بالقوه استفاده کنند. این امر مستلزم تاکتیک های سنتی و دیجیتال مارکتینگ است که در کنار یکدیگر برای دستیابی به یک تجربه مشتری عالی و گسترش دسترسی کار کنند.

نکته کلیدی این است که مشخص کنید کدام کانال ها برای کسب و کار شما بهتر عمل می‌کنند و ببینید که آیا می‌توان با ترکیب تاکتیک‌ها و ابزارهای سنتی و بازاریابی، آن‌ها را بهبود بخشید. خلاق باشید و ببینید چه چیزی می‌توانید به دست آورید!

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال به کاملی شرح داده باشیم و جواب این سوال مهم که چگونه باید تعامل در بازاریابی سنتی و دیجیتال را برقرار کرد.خوشحال می شویم نظرات شما را در خصوص تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال و کارکردهای آن بیشتر بدانیم.

بیشتر بخوانید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *