[vc_row][vc_column][vc_column_text]

روز حریم خصوصی داده ها یک تلاش جهانی است – هر ساله در تاریخ 28 ژانویه انجام می شود – که باعث ایجاد آگاهی در مورد اهمیت حریم خصوصی می شود ، روش های آسان محافظت از اطلاعات شخصی را برجسته می کند و به سازمان ها یادآوری می کند که حریم خصوصی برای تجارت خوب است. روز حریم خصوصی داده ها در ایالات متحده و کانادا در ژانویه 2008 به عنوان یک دوره جشن روز حفاظت از داده ها در اروپا آغاز شد. روز حفاظت از داده ها به یادبود 28 ژانویه 1981 ، امضای کنوانسیون 108 ، اولین پیمان نامه بین المللی قانونی لازم الاجرا در مورد حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده ها است. روز حریم خصوصی داده ها هر ساله در تاریخ 28 ژانویه برگزار می شود.

تعریف حریم خصوصی داده ها

حریم خصوصی داده عملیاتی را توصیف می کند که اطمینان می دهند داده های مشترک شده توسط مشتریان فقط برای هدف مورد نظر استفاده می شود. در دنیایی که کوههای داده های بزرگ همیشه در حال رشد است ، حریم خصوصی موضوع فزاینده ای برای بررسی است.

حریم خصوصی اطلاعات حق افراد است که می توانند بر نحوه جمع آوری و استفاده از اطلاعات شخصی خود نظارت داشته باشند. بسیاری حریم خصوصی داده ها را مهمترین مسئله حمایت از حقوق مصرف کننده امروزی می دانند. یکی از عواملی که به این امر کمک می کند ، رشد روزافزون فن آوری و انواع حاصل از داده های جمع آوری شده است.

قوانین حریم خصوصی داده ها مانند قانون حمل و نقل و مسئولیت پذیری بیمه سلامت ایالات متحده (HIPAA) انواع خاصی از داده ها را کنترل می کند. مثالهای دیگری مانند قانون حریم خصوصی ارتباطات الکترونیکی (ECPA) محدودیت های دولت در مورد شنودهای تلفنی را شامل انتقال داده های الکترونیکی می کند. قانون محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (COPPA) به والدین امکان کنترل اطلاعاتی را می دهد که وب سایت ها می توانند از بچه ها جمع آوری کنند. در حالی که مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا (GDPR) به شهروندان كنترل جدیدی بر داده ها و تعاملات آنها با شركت ها می دهد. افسران انطباق در داخل سازمان مسئولیت طراحی سیاست حفظ حریم خصوصی داده ها را دارند بنابراین درک مقررات مربوط به حریم خصوصی داده ها از این قبیل عنصر اصلی این نقش است.

حریم خصوصی داده چیست؟

در بالاترین سطح ، حفظ حریم خصوصی حق یک شهروند برای تنها ماندن است ، یا آزادی از مداخله یا نفوذ. حریم خصوصی داده ها حق یک شهروند برای کنترل نحوه جمع آوری و استفاده از اطلاعات شخصی است. حفاظت از داده ها زیرمجموعه ای از حریم خصوصی است. این بدان دلیل است که محافظت از داده های کاربر و اطلاعات حساس اولین قدم برای خصوصی نگه داشتن اطلاعات کاربر است.

قوانین حریم خصوصی داده های ایالات متحده در سطح فدرال تنظیم می شود. قوانین مربوط به حفظ حریم خصوصی داده ها توسط ایالت افزایش می یابد. یک مثال قانون حریم خصوصی مصرف کننده در کالیفرنیا (CCPA) است. یک مأمور حفظ حریم خصوصی داده ها یا یک مأمور انطباق در هر سازمان عملکردها و برنامه های مطابق با این قوانین را تضمین می کند. الزامات انطباق با حریم خصوصی داده ها با تصویب قوانین محافظت از داده های مختلف ، پیچیده تر می شود.

چرا حریم خصوصی داده مهم است؟

توانایی ارائه و اجرای سیاست حفظ حریم خصوصی اطلاعات شرکت سالم به عنوان معیار اعتماد در حال افزایش است. حریم خصوصی اطلاعات هر لحظه پیچیده تر می شود. ماهیت پیشرفته توسعه فن آوری به معنی جمع آوری انواع جدیدی از داده های شخصی از مشتریان و شهروندان است.

صلاحیت های قضایی از جمله فدرال ، ایالت ها و نهادهای بین المللی مانند اتحادیه اروپا قوانین جدید حریم خصوصی داده ها را تصویب می کنند. مقررات جدید به لطف افزایش آگاهی در بین شهروندان و قانونگذارانی که ممکن است متخصص داده و یا فنی نباشند ، وضع می شود. نقض اطلاعات با مشخصات بالا باعث افزایش نگرانی در مورد چگونگی محافظت و خصوصی نگه داشتن داده ها شده است. اکثر تنظیم کنندگان می توانند برای اجرای الزامات حریم خصوصی داده های خود جریمه های سنگینی را تعیین کنند. نگرانی مصرف کننده و تنظیم کننده در مورد محافظت از داده های حساس به این معنی است که حوزه های قضایی برای اجرای آنها اقدامات و مجازات های جدید حریم خصوصی داده ها را تصویب می کنند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *