کمپین 360 درجه

چگونه می‌توان یک کمپین بازاریابی 360 درجه موفق داشت؟

کمپین 360 درجه یک استراتژی بازاریابی است که برای تبلیغ یک محصول، خدمات یا برند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استراتژی از تمام جوانب تبلیغات متعارف استفاده می‌کند، از جمله تلویزیون، رادیو،شبکه های اجتماعی، مجلات و تابلوهای تبلیغاتی. هدف اصلی این کمپین ایجاد یک تجربه 360 درجه برای مشتریان است، به طوری که آن‌ها با تبلیغات در همه جوانب زندگی روزمره خود روبرو شوند.

این استراتژی معمولاً محتوای تبلیغات را در قالب یک داستان متصل و متفاوت ارائه می‌دهد تا توجه مخاطبان را به خود جلب کند. این داستان معمولاً از رویاها، آرزوها و انتظارات مشتریان الهام می‌گیرد و با استفاده از تصاویر و کلمات قدرتمند، آن‌ها را به عمق داستان می‌برد. هدف این استراتژی این است که مشتریان را به گونه‌ای تحت تأثیر قرار دهد که به محصول یا خدمات ارائه شده علاقه‌مند شوند و به آنها باور کنند.

بنابراین، کمپین 360 درجه یک روش جذاب برای تبلیغ و ترویج محصولات و خدمات است که بازاریابان از آن برای ایجاد تجربه‌ای کامل برای مشتریان استفاده می‌کنند. با استفاده از این استراتژی که توسط آژانس تبلیغاتی انجام میشود آن‌ها قادرند تا تمامی جوانب محصول یا خدمت را به مشتریان خود نشان دهند و آن‌ها را به خرید و استفاده از آن ترغیب کنند.

در دنیای امروز، بخش عظیمی از موفقیت کسب و کارها به تبلیغات و بازاریابی‌های مناسب گره خورده است و کوتاهی در این زمینه، جا ماندن از رقابت و حتی حذف از بازار را به همراه دارد. یکی از بهترین روش‌ها برای تبلیغات مؤثر، شرکت در کمپین‌های بازاریابی مانند کمپین 360 درجه است.

کمپین 360 درجه چیست؟ این سؤالی است که ذهن بسیاری از افراد پس از روبرو شدن با این کمپین، شکل می‌گیرد. اسم این کمپین شاید برای بسیاری از شما غریبه باشد؛ ولی مطمئناً همه حداقل یکبار با کمپین 360 درجه روبرو شدند و تحت تأثیر آن، از کسب و کاری حمایت کردند. به طور کل، کمپین 360 درجه به معنی استفاده همه جانبه از تمام رسانه‌ها و ابزارهای تبلیغاتی برای بازاریابی یک برند است.

کمپین 360 درجه چیست؟

کمپین 360 درجه به عنوان یک کمپین جامع و یکپارچه، از تمام رسانه‌ها و ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کند تا با پیامی مشخص، هدفی واحد را به بهترین شکل انجام دهد و به طیف وسیعی از مخاطبان اطلاع رسانی کند. در این حالت، مشتریان شما باید در هر مکانی که هستند و از هر رسانه‌ای که استفاده می‌کنند، پیام شما را مشاهده کند و با برند و کسب و کار شما در ارتباط باشد.

یک موقعیتی را تصور کنید که در حال رانندگی در خیابان هستید و چشمتان به بنر تبلیغاتی یک برند می‌افتد. بعد به خانه می‌رسید و با روشن کردن تلویزیون، تبلیغات آن برند برایتان پخش می‌شود. حتی ممکن است با سر زدن به اینترنت نیز بازاریابی این برند را ببینید. همه این‌‌‌ها در کنار هم باعث می‌شوند که برند مطرح شده در ذهن شما حک شود و این هدف اصلی کمپین 360 درجه است. با تصور این موقعیت، بهتر توانستید مفهوم کمپین 360 درجه چیست را درک کنید.

در کمپین 360 درجه سعی می‌شود که از تمام ابزارهای موجود در زمینه تبلیغات و بازاریابی استفاده شود تا یک کسب و کار و خدمات آن در ذهن افراد خاطر نشان شوند و هنگامی که فرد به آن‌ها نیاز داشته باشد، به عنوان اولین گزینه برایشان نقش ببندد. وقتی استفاده همه جانبه از ابزارها مطرح می‌شود، یعنی تمام ابزارهایی که تمام گروه‌های سنی در اختیار دارند؛ به طور مثال نوجوانان و جوانان بیشتر در فضاهای مجازی فعالیت دارند، در عوض افراد سالمند با فضای مجازی غریبه هستند و بیشتر با روزنامه، مجله و تلویزیون سر و کار دارند. یک کمپین 360 درجه موفق باید بتواند در تمام این رسانه‌ها از چاپی گرفته تا مجازی، کسب و کار و خدمات آن را تبلیغ کرده و بازاریابی خود را در تمام گروه‌های سنی وسعت دهد.

بسیار مهم است که در این کمپین از یک پیام واحد برای بازاریابی استفاده شود تا کاربران در رسانه‌های مختلف بتوانند این ارتباط را درک کنند. این پیام واحد شامل شعار تبلیغاتی، نوع بسته‌بندی، عناصر متنی، بصری و گرافیکی می‌شوند. همچنین در کمپین 360 درجه، خلاقیت حرف اول را می‌زند و تعامل بالا و جذب مشتری، وابسته به خلاق بودن است.

اصول کمپین 360 درجه

پس از پاسخ به سؤال کمپین 360 درجه چیست؟ بررسی اصول کمپین مطرح می‌شود. کمپین 360 درجه دارای 6 اصل اساسی است که هر کدام 60 درجه از کمپین را شکل داده و در کنار یکدیگر 360 درجه کامل را تشکیل می‌دهند. این اصول عبارت‌اند از:

  • یکپارچگی و ثبات:

در کمپین 360 درجه، حفظ ثبات و یکپارچگی تبلیغات بسیار اهمیت داشته و باعث می‌شود مشتریان به راحتی شعار تبلیغاتی شما را شناسایی کنند.

  • برنامه ریزی کامل:

باید قبل از شروع کمپین، مواردی همچون نوع تبلیغ، رسانه تبلیغ، گروه هدف، شعارها، عناوین گرافیکی و متنی را مشخص و تا اتمام کمپین را برنامه ریزی کنید.

  • انعطاف پذیری:

با پیشرفت تکنولوژی، گروه‌های سنی جوان‌تر بیشتر از رسانه‌های مجازی تحت‌تأثیر قرار می‌گیرند و برخی از سالمندان هنوز با روزنامه، رادیو و تلویزیون درگیر هستند. کمپین 360 درجه باید نسبت به تمام گروه‌ها منعطف بوده و برای هر کدام، رسانه‌‌ای را جهت تبلیغ مشخص کند.

  • انتقاد پذیری:

قرار نیست تمام بینندگان تبلیغات یک برند از آن راضی باشند و با آن ارتباط برقرار کنند. یک کمپین موفق باید بتواند با این انتقادات کنار آمده و از آن‌ها برای بهبود بازاریابی کسب و کار استفاده کند.

  • رابطه دوستانه با مشتری:

مشتری با فروشنده‌ای بیشتر تعامل دارد که روابطش با آن براساس احترام و علاقه باشد. اگر در کمپین 360 درجه بتوان این نوع ارتباط را به مشتری ارمغان داد؛ تعاملات وی با کسب و کار شروع می‌شود.

  • نزدیک بودن افکار مشتری و فروشنده:

بسیار مهم است که بتوان نیاز مشتری در رابطه با تبلیغات را شناسایی و بر اساس آن بازاریابی را انجام دهید.

کمپین 360 درجه برای چه کسب و کار هایی مناسب است؟

کمپین 360 درجه یک راهکار بازاریابی جامع است که برای انواع کسب و کارها و شرکتها مناسب است. این روش با استفاده از تمامی رسانه ها و کانال های ارتباطی موجود، از تلویزیون و تبلیغات محیطی، اینترنت و رسانه های اجتماعی، به منظور افزایش آگاهی و نفوذ در بازار استفاده می شود.

کمپین 360 درجه به کسب و کارها کمک می کند تا همه جوانب مختلف تبلیغات را پوشش دهند و هدف خود را در افق وسیعی قرار دهند. این شامل تبلیغات تلویزیونی و محیطی و بیلوردهای تبلیغاتی، تبلیغات چاپی و مکتوب، تبلیغات آنلاین و تبلیغات رسانه های اجتماعی می شود. با بهره گیری از تمامی این رسانه ها، کسب و کارها می توانند به صورت همزمان و هماهنگ در تمامی کانال ها حضور داشته باشند و بهترین نتیجه را در محیط رقابتی فعلی بدست آورند.

بنابراین، هر کسب و کاری که می خواهد محصولات یا خدمات خود را به صورت جامع و شامل در بازار قرار دهد و در تمامی رسانه ها حضور داشته باشد، می تواند از کمپین 360 درجه و کمپین های تبلیغاتی استفاده کند. این روش به کسب و کارها کمک می کند تا بهترین استراتژی های بازاریابی را انتخاب کنند و به مشتریان هدف خود برسند. با استفاده از این روش، کسب و کارها می توانند برای افزایش شناخت برند، جذب مشتریان جدید و افزایش فروش خود، به طور کامل و همه جانبه اقدام کنند.

اگر شما به طور کامل به جواب کمپین 360 درجه چیست رسیده‌اید و فکر می‌کنید که باید از آن برای تبلیغات برند خود استفاده کنید و طعم موفقیت کسب و کار را بچشید؛ بهتر است در ابتدا بدانید که چه نمونه کسب و کارهایی بیشتر به کمپین 360 درجه نیاز دارند.

تثبیت برند در ذهن افراد

یکی از اصلی‌ترین اهدافی که کمپین 360 درجه دارد، تثبیت برند در ذهن اقشار مختلف یک جامعه است. این هدف در تمامی اهداف دیگر نیز وجود دارد و خواه یا نا خواه به دنبال یک کمپین موفق به نتیجه می‌رسد. برندهایی که با این هدف در کمپین 360 درجه شرکت می‌کنند، باعث افزایش آگاهی نسبت به برند خود شده و جایگاه برند را در ذهن مخاطبان هک می‌کنند.

تغییر جایگاه یک برند

منظور از تغییر جایگاه برند در ذهن افراد این است که آن برند را از شکلی که قبلاً معروف بوده به شکلی که انتظار می‌رود که معروف باشد، تبدیل کنند. این تغیر جایگاه یک عمل تدریجی است که در گذر زمان به نتیجه می‌رسد و شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که به طور مثال محصولاتی که همواره موردپسند افراد سالمند بودند، یک شب گروه هدف خود را به جوانان تغییر دهد.

ریبرندینگ

مفهوم ریبرندینگ نیز مانند مفهوم کمپین 360 درجه چیست برای افرادی که با بازاریابی و تبلیغات آشنایی ندارند، غریبه است. ریبرندینگ به معنی بازسازی برند بوده و این بازسازی می‌تواند کل برند یا بخشی از محصولات، خدمات، شعار، لوگو یا موارد دیگر باشد. با کمک کمپین 360 درجه، ریبرندینگ با سرعت بیشتری به موفقیت می‌رسد و نتایج خوبی را نیز به همراه دارد.

معرفی محصولات جدید یا معرفی محصولات قدیمی فراموش شده

یکی از پرکاربردترین مواردی که از کمپین 360 درجه برای آن استفاده می‌شود، معرفی محصولات است. این محصولات می‌توانند تولیدی جدید یک برند بوده یا که جزو محصولات قدیمی باشند که به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته‌اند.

چگونه می ‌توان از کمپین 360 درجه در کسب و کار استفاده کرد؟

ابزار و روش‌های مورد استفاده در کمپین 360 درجه چیست؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت که موارد مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید به عنوان ابزار بازاریابی در اختیار بگیرید؛ اما نکته مهم این است که اول ابزاری را انتخاب کنید تا بیشترین موفقیت را برای شما به همراه داشته و کاملاً گروه هدف شما را در بر بگیرد و دوم این که پیشنهاد می‌شود برای اثرگذاری وسیع‌تر و هدف قرار دادن مخاطبان بیشتر، از چند ابزار با یکدیگر استفاده کنید.

اصول پیاده سازی کمپین های تبلیغاتی

برای پیاده سازی کمپین های تبلیغاتی موفق، اصول مهمی وجود دارد که باید رعایت شوند. اولین اصل این است که هدف و هدف گروه مشخص شود تا تبلیغات متناسب با آن تنظیم شود. همچنین باید از رسانه های مناسب برای ارتباط با مخاطبان استفاده شود و پیام های تبلیغاتی باید جذاب و قابل فهم باشند.

همچنین، برنامه ریزی و زمانبندی مناسب نیز از اصول مهمی است که باید در نظر گرفته شود. برای مثال، انتخاب زمان مناسب برای انتشار تبلیغات و تنظیم فعالیت های تبلیغاتی بر اساس فصل، رویدادهای مهم یا تقویم تبلیغاتی اهمیت دارد. همچنین مانیتورینگ و اندازه گیری عملکرد کمپین ها نیز از اصولی است که باید در نظر گرفته شود تا از اثربخشی تبلیغات مطمئن شویم و اصلاحات لازم را اعمال کنیم.

مهارت های لازم برای پیاده سازی کمپین های تبلیغاتی 360

1. تحلیل داده‌ها: برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی موفق، باید بتوانید داده‌ها را تحلیل کرده و به اطلاعات مفید تبدیل کنید. بررسی بازار، رقبا و مشتریان به شما کمک خواهد کرد تا استراتژی مناسبی برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید.

2. استراتژی تبلیغاتی: برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی تبلیغاتی اساسی است. باید اهداف و هدف گروه مشخص شده و راه‌های مناسب برای دستیابی به آنها مشخص شود.

3. انتخاب رسانه‌ها: برای موفقیت یک کمپین تبلیغاتی، باید رسانه‌های مناسبی را برای ارتباط با مشتریان انتخاب کنید. انتخاب رسانه‌های دیجیتال، تلویزیون، بیلورد، اینستاگرام و شبکه های اجتماعی و … بستگی به مخاطبان و هدف گروه شما دارد.

4. اندازه‌گیری و ارزیابی: برای ارزیابی موفقیت یک کمپین تبلیغاتی باید داده‌ها و نتایج را مورد بررسی قرار داده و تغییرات لازم را اعمال کنید. این مرحله به شما کمک می‌کند تا از تجربیات گذشته خود استفاده کرده و بهبودهای لازم را اعمال کنید.

با داشتن این مهارت‌ها و دانش‌ها، شما می‌توانید یک کمپین تبلیغاتی موفق راه‌اندازی کرده و به اهداف مورد نظرتان دست یابید.

سایت

وب‌سایت داشتن یک برند، به منزله حکم تأیید اعتبار آن برند است و در موفقیت کمپین 360 درجه نیز تأثیر خوبی می‌گذارد. تصور کنید که با کمک کمپین و تبلیغات، مخاطبان بسیاری با برند شما آشنا می‌شوند و برای کسب اطلاعات بیشتر به اولین مکان جست و جوی خود یعنی گوگل مراجعه کرده و برند شما را سرچ می‌کنند. حال اگر هیچ اسمی از برند شما در گوگل نباشد؛ مخاطب کاملاً حق دارد به معتبر بودن برند و خدماتتان شک کند و یک تجربه منفی از آن در ذهنش شکل بگیرد.

ایمیل

شاید با خود فکر کنید که تأثیر ایمیل در کمپین 360 درجه چیست؛ اما باید بدانید که ایمیل در بین تمام ابزارهای تبلیغاتی، یکی از بالاترین نرخ‌های تبدیل را دارا بوده و برای مخاطبینی که با فضای مجازی آشنا هستند و به طور دائم ایمیل خود را چک می‌کنند، یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی محسوب می‌شود.

سئو

سئو به معنی بهبود عملکرد سایت برای موتورهای جست و جو است. یک سئو مناسب این تضمین را به شما می‌دهد که همواره در لیست ابتدایی جست و جوی گوگل هستید. انتخاب کلمه کلیدی مناسب و دریافت بک لینک‌ها از عوامل تأثیرگذار در موفقیت سئو هستند.

پیامک

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، در کمپین 360 درجه باید سعی شود که ابزارهای تبلیغاتی تمام مخاطبان را شناسایی و از آن‌ها بهره برد. شاید پیامک به نظر یک روش بسیار قدیمی و نامطمئن به نظر بیاید؛ اما برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، یک پیامک مناسب می‌تواند تأثیر بسیاری بر موفقیت تبلیغات بگذارد و آن فرد را به سمت برند سوق بدهد.

شبکه اجتماعی

اگر کسی با شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام آشنا باشد؛ دیگر با سوال نقش آن‌ها در موفقیت کمپین 360 درجه چیست روبرو نمی‌شود. در سال‌های اخیر و با ظهور و گسترش شبکه‌های اجتماعی پرطرف‌دار، بسیاری از برندها توانستند با کمک تبلیغات در این شبکه‌ها به موفقیت برسند و در ذهن‌ها بمانند. در کمپین 360 درجه نیز یکی از ابزارهای اصلی برای تبلیغات و بازاریابی کسب و کارها، شبکه‌های اجتماعی هستند.

تبلیغات چاپی

منظور از تبلیغات چاپی، نصب بنرهای تبلیغاتی در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها، چاپ پوسترهای تبلیغاتی و طراحی کارت ویزیت است. این موارد شاید به نظر سنتی بیایند؛ اما اگر با ابزاری مانند شبکه‌های اجتماعی ترکیب شوند، می‌توانند بزرگی به جای بگذارند.

تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی که در رسانه‌های مختلفی قابلیت اجرا دارند، یکی از بهترین روش‌ها برای بازاریابی و جذب مخاطب هستند. این تبلیغات، تنوع بالایی داشته و مانند ایمیل از نرخ تبدیل بالایی نیز برخوردار است.

ابزارهای دیگر در کمپین 360 درجه

برخورداری از بخش روابط عمومی، اپلیکیشن، بازاریابی حضوری، نمایشگاه و رویداد، ویدئو، لایو در شبکه‌های اجتماعی و تبلیغ در صدا و سیما از دیگر ابزارهایی هستند که در کمپین 360 درجه استفاده می‌شوند.

نمونه های موفق داخلی و خارجی کمپین 360 درجه

شما هر آنچه که با مفهوم کمپین 360 درجه چیست آشنا شوید؛ اما نمونه‌های موفق آن را ندانید، انگار هیچ ایده‌ای از میزان موفقیت آن ندارید. برخی از این نمونه‌ها شامل کمپین کاله، اسنپ فود، آدیداس، برگر کینگ و دونکین دونات می‌شوند؛ اما در این بین دو کمپین کوکاکولا و کافه بازار به دلیل به کار گرفتن استراتژی‌های موفقیت آمیز، مثال‌های بسیار خوبی برای کمپین 360 درجه هستند.

کوکاکولا

کمپانی کوکاکولا برای جذب مصرف کننده بیشتر، بطری‌هایی را طراحی کرد که بر روی آن‌ها به صورت اختصاصی نوشته بود که این بطری با مادر، پدر، خواهر برادر  و دیگران به اشتراک می‌گذارم. موفقیت این امر به قدری بود که این شرکت در وب‌سایت خود امکان طراحی بطری با نام اختصاصی و همچنین امکان طراحی بطری توسط خود فرد را قرار دهد. همچنین افراد را تشویق به اشتراک گذاری عکس بطری‌های خود با دیگران می‌کرد.

کافه بازار

کافه بازار، نمونه داخلی یک کمپین 360 درجه موفق است. این پلتفرم که به ارائه برنامه و بازی‌های متنوع مشغول بود، تصمیم به اضافه کردن آیتم تماشای فیلم و سریال آنلاین کرد و برای جذب مخاطبان این آیتم، از تبلیغات بیلبوردی نهایت استفاده را برد. این شرکت با استفاده از بیلبورد، مخاطبان خود را به تماشای فیلم و سریال در موقعیت‌های مختلف مانند وقت‌های انتظار، در تاکسی و اتوبوس و در خانه تشویق می‌کرد. علاوه بر این در خود اپلیکیشن نیز کاربران را به تماشای آنلاین فیلم و سریال ترغیب می‌کرد.

کمپین 360 درجه، حمایتی همه جانبه از کسب و کار

کمپین 360 درجه چیست؟ این کمپین، استفاده همه جانبه از تمام ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی است تا یک برند را به موفقیت برسانند. این کمپین بیشتر برای تثبیت برند، تغییر جایگاه، ریبرندینگ و معرفی محصولات جدید و قدیمی استفاده می‌شود. کمپین 360 درجه دارای 6 اصل بسیار مهم هستند که عمل به آن‌ها می‌تواند موفقیت کسب و کار را تضمین کند.

برای بهره بردن از این کمپین باید مناسب‌ترین ابزارها را انتخاب و سپس بر اساس اولویت مشخص کنید. این ابزارها شامل موارد مختلفی از جمله سایت، ایمیل، پیامک و موارد دیگر می‌شوند که هر کدام به نحوی در کمپین 360 نقش دارند و باعث موفقیت کمپین می‌شوند.

آژانس تبلیغاتی 360

آژانس تبلیغاتی 360 در واقع یک شرکت یا سازمان است که به ارائه خدمات تبلیغاتی 360 درجه می‌پردازد، یعنی این آژانس به صورت یکپارچه و جامع برنامه‌های تبلیغاتی مختلف را اجرا و ارائه می‌دهد. این شرکت‌ها به صورت یک تیم یکپارچه و هماهنگ عمل می‌کنند تا برنامه‌های تبلیغاتی بهتری را برای مشتریان خود طراحی و اجرا کنند.

یک آژانس تبلیغاتی 360 می‌تواند خدمات مختلفی را ارائه دهد، از جمله تبلیغات سوشال مدیا، تیزرها، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات اینترنتی و بنری داخل سایت ها، تبلیغات  محیطی و فضای عمومی، طراحی و تولید محتوا، بازاریابی دیجیتال، روابط عمومی و تبلیغات پوستری و تبلیغات چاپی. این آژانس‌ها با استفاده از تمامی روش‌ها و وسایل تبلیغاتی موجود، برنامه‌های تبلیغاتی مناسب و موثر را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند.

یکی از ویژگی‌های اصلی یک آژانس تبلیغاتی 360، توانایی ارائه خدمات یکپارچه و هماهنگ به مشتریان است. این آژانس‌ها به صورت جامع و یکپارچه برنامه‌های تبلیغاتی را برای مشتریان خود طراحی و اجرا می‌کنند تا بهترین نتیجه را برای آنها به ارمغان بیاورند. همچنین این آژانس‌ها با استفاده از تحلیل‌های دقیق و پیشرفته، برنامه‌های تبلیغاتی خود را بهبود می‌بخشند و بهترین راهکارها را برای مشتریان ارائه می‌دهند.

در نهایت، آژانس تبلیغاتی 360 با ارائه خدمات یکپارچه و جامع، به مشتریان خود کمک می‌کند تا بوسیله تبلیغات موثر و هوشمند، بهترین نتیجه را برای کسب و کار خود به دست آورند. این آژانس‌ها با تمرکز بر روی نیازهای و اهداف مشتریان، برنامه‌های تبلیغاتی مناسبی را ارائه می‌دهند و به ارتقا و توسعه کسب و کار مشتریان خود کمک می‌کنند.

آژانس تبلیغاتی 360 فیکسو

آیا به دنبال یک آژانس تبلیغاتی خلاق و متفاوت هستید؟ با آژانس تبلیغاتی فیکسو تبلیغات موثر و اثر بخش را تجربه کنید! ما با ایده‌های خلاقانه و استراتژی‌های نوآورانه، برای شما تبلیغاتی بی‌نظیر رقم می‌زنیم.

تماس با شرکت تبلیغاتی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *