10 روند کلیدی بازاریابی که برندها باید به آن‌ها توجه کنند

این روزها، کانال‌های مختلف و تاکتیک‌های نوآورانه‌ای وجود دارد که یک برند می‌تواند برای دستیابی به مخاطبان هدف خود از آن‌ها استفاده کند. اگر امیدوارید موثرترین استراتژی بازاریابی را بسازید، دانستن این‌که در کدام یک از آن‌ها باید حضور پیدا کنید و چگونه در آنجا ظاهر شوید، مهم است. در ادامه، ده مورد از روندهای بازاریابی که تعدادی از اعضای شورای آژانس فوربس معتقدند همه برندها برای موفقیت در دنیای امروز بازاریابی و مارکتینگ باید به آن توجه داشته باشند را مورد بررسی قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید تا به بررسی 10 روند کلیدی بازاریابی بپردازیم.

1. اثربخشی تاکتیکی

10 روند کلیدی بازاریابی

روندی که همه می‌توانند به آن تکیه کنند این است که اثربخشی تاکتیک در طول سال تغییر خواهد کرد. ضروری است زمانی را صرف درک هسته برند خود و آن‌چه شما را منحصر به فرد می‌کند صرف کنید تا بتوانید به طور موثر برند خود را در هر کانالی که در طول سال به آن روی می‌آورید بسازید.

2. توسعه برند به نسبت هر کانال

10 روند کلیدی بازاریابی

حواستان به همه رسانه‌های اجتماعی باشد و آماده باشید که گروه خود را خلاقانه و منعطف بچینید. برندها باید در هر کانال حالت مناسبی را ارائه دهند تا مخاطبان هدف خود را درگیر کنند. TikTok جایگاه خود را دارد، اما محتوا نمی‌تواند با تبلیغات اینستاگرام شما مطابقت داشته باشد. صدای بصری شما باید تغییر کند. این دیگر یک بازی اجتماعی برای همه نیست، و تکامل برند شما کلیدی برای مهار قدرت هر کانال است.

3. هدایت بازاریابی یک به یک با هوش مصنوعی

10 روند کلیدی بازاریابی

استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند یک جزء قدرتمند و قابل دسترس در جعبه ابزار یک بازاریاب باشد. بازاریابی یک به یک مدت‌هاست که بحث مهمی است. در سال‌های اخیر به شکل‌های محدودی وجود داشته است، اما اکنون – که توسط هوش مصنوعی قابل اجرا به طور معناداری تقویت شده است – به طور فزاینده‌ای در طول سال 2022 و در ادامه آن قابل دستیابی خواهد بود.

4. استفاده از ابزارهای داستان سرایی در بسترهای ویدئویی دیجیتال

10 روند کلیدی بازاریابی

برای سال 2022، به طور خاص، تغییر چشمگیر در عادات مصرف کننده در مورد مصرف ویدئو بسیار مهم است. برندها باید تفکر خود را از «کانال» به «تجربه» تنظیم کنند. بزرگترین پلتفرم های سرگرمی در جهان امروز آنلاین، دیجیتال و درخواستی هستند. استفاده از ابزارهای داستان سرایی در حال ظهور این پلتفرم‌ها، تمرینی حیاتی برای برندها در این روزها است.

5. شخصی سازی با توجه به رفتار مشتری

10 روند کلیدی بازاریابی

اگر برندها می‎خواهند جلوتر از منحنی ها بمانند، باید سوار قطار شخصی سازی شوند. مشکل این است که اکثر برندها درک روشنی از این‌که شخصی‌سازی واقعاً چیست یا چگونه می‌توان به آن رسید، ندارند. برندها باید انگیزه‌های پشت رفتار مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنند. آن‌ها متوجه خواهند شد که این بهترین راه برای ارتقای شخصی سازی و اطمینان از تمایل بیشتر به برند است. این مورد در 10 روند کلیدی بازاریابی نقش کلیدی را بازی می کند.

6. هم‌راستایی رویه‌های برند با ارزش های مصرف کنندگان

10 روند کلیدی بازاریابی

مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری در مورد اعتبار پایداری آگاهی دارند و فعالانه بر اساس همسویی برندها با ارزش های شخصی خود انتخاب می کنند. برای بقا در این بازار قدرتمند، برندها باید هم ارزش‌های اجتماعی پایگاه مشتری خود را درک کنند و هم تغییرات واقعی و ملموس را در شیوه‌های خارج از همسویی ایجاد کنند.

7. ایجاد ارتباطات از طریق ویدئوی کوتاه

10 روند کلیدی بازاریابی

ویدیوی کوتاه چیز جدیدی نیست، اما در چند سال گذشته دنیای رسانه‌های اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده است. بین تیک Tok ، استوری اینستاگرام و شورت های یوتیوب، یکی از راه های اصلی برای ارتباط با فالوورها و مخاطبان گسترده تر است. همان‌طور که شرکت‌های بیشتری به سمت ایجاد ویدیوهای کوتاه خود می‌روند، رد کردن آن اشتباه بزرگی است.

8. انجام تکالیف قبل از پیروی از یک روند

10 روند کلیدی بازاریابی

برندها باید از روندهای فعلی آگاه باشند و در مورد آن‌ها آموزش ببینند و تکالیف خود را انجام دهند تا بفهمند آیا یک روند خاص برای مخاطبان آن‌ها مناسب است یا خیر. آیا مخاطبان شما در TikTok هستند؟ اگر نه، وقت خود را روی این روند تلف نکنید. با این حال، استفاده از ویدئو، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده در بازاریابی B2B و B2C همچنان در حال افزایش است.

9. استفاده از راه حل های تبلیغاتی پولی در رسانه های اجتماعی

10 روند کلیدی بازاریابی

یکی از روندهای بازاریابی کلیدی که همه برندها باید دراین سال ها به آن توجه کنند، استفاده از راه حل‎های تبلیغاتی پولی در رسانه های اجتماعی است. برندها باید روی تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و گوگل سرمایه گذاری کنند تا در ذهن مخاطبان باقی بمانند، از رقبا متمایز شوند و در نهایت کسب و کار بیشتری را به سمت خود سوق دهند.

10. گفتن داستان های کوتاه (micro stories)

10 روند کلیدی بازاریابی

با TikTok ، ریلز اینستاگرام و ویدیو‎های کوتاه YouTube، دامنه توجه همه کوتاه‌تر و کوتاه‌تر می‌شود. ما باید بتوانیم افراد را در سه ثانیه اول جذب کنیم و توجه آن‌ها را تا پایان نتیجه حفظ کنیم. این کار را می‌توان با گفتن داستان‌های کوتاه، بسیار موثر انجام داد.

امیدواریم با همراهی ما در این مقاله که به توضیح 10 روند کلیدی بازاریابی می پردازد توانسته باشیم روندهای مهم بازاریابی را برایتان آشکار کنیم.

منبع: فوربز

بیشتر بخوانید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *