کوکا کولا لوگوی نمادین خود را خرد کرده است تا مشتریان را به بازیافت قوطی های کوکاکولای استفاده شده تشویق کند.
شرکت کوکاکولا اخیراً اقدام به بازآفرینی جسورانه لوگوی شناختهشده خود نمودهاست. این اقدام در راستای کمپین «بازگرداندن برای بازیافت» (Recycle Me) صورتگرفتهاست. هدف این کمپین تشویق مصرفکنندگان به بازیافت پسماند، و حفظ محیط زیست لوگوی نمادین شرکت را دستخوش تغییراتی کردهاست
بله، این یکی از تغییرات جدیدی است که کوکاکولا انجام داده است. آنها از قوطیهای لهشده به عنوان الهام برای بازآفرینی لوگوی خود استفاده کردهاند. این اقدام به طور مستقیم به سبک زندگی مدرن و مسائل محیط زیست اشاره دارد، زیرا قوطیهای لهشده به عنوان نمادی از بازیافت و استفاده مجدد از مواد اولیه شناخته میشوند. این کار ممکن است برای کوکاکولا فرصتی برای ارتباط بیشتر با مصرف کنندگان و نشان دادن تعهد به محیط زیست باشد.
اسلام الدسوکی، معاون جهانی استراتژی خلاقانه و محتوا در کوکاکولا، اظهار داشت: «در کوکاکولا، هدف ما این است که جهانی بدون زباله داشته باشیم. ما در تلاش هستیم تا محصولات خود را در راستای هدف جهانی خود که تا سال 2025 100٪ بسته بندی های خود را نوآوری و قابل بازیافت کنیم. همچنین هدف ما جمع آوری و بازیافت یک بطری یا قوطی برای هر یک از آنها تا سال 2030 است و ما فرصتی منحصر به فرد برای استفاده از محصولات خود داریم. بازاریابی برای ارسال پیامی قدرتمند و همراهی مشتریان در مسیر سفر ما. «Recycle Me» از همه ما میخواهد تا هر جا که ممکن است بازیافت کنیم.»
بازآفرینی لوگوی کوکاکولا جهت حفظ محیط زیست
کوکاکولا با Open X Ogilvy نیویورک همکاری کرد تا مردم را تشویق کند تا بازیافت را بخشی از تجربه روزانه خود کنند. با برند کمپین جهانی “Recycle Me” در ابتدا در آمریکای لاتین راه اندازی شد و در حال حاضر در بسیاری از سایت های OOH و DOOH در آرژانتین، برزیل و مکزیک، و همچنین در تبلیغات چاپی و در کانال های اجتماعی در حال اجرا است. به مرور زمان در سایر بازارها عرضه خواهد شد.
تصاویر و فیلم ها نشان کوکاکولا را پس از له شدن قوطی در طی فرآیند بازیافت نشان می دهند. این فراخوان برای اقدام که درست از کنار قوطی گرفته شده است، طراحی شده است تا بازیافت را در سرلوحه ذهن خود قرار دهد و مصرف کننده را تشویق کند تا پس از مصرف یک قوطی کوکا، اقدام مثبتی انجام دهد.
تشویق به بازیافت با دیزاین خلاقانه
بله، تشویق به بازیافت از طریق دیزاین یک راه خلاقانه برای آگاهیبخشی به اهمیت حفظ محیط زیست و استفاده مجدد از منابع است. طراحیهایی که از مواد بازیافتی یا الهام گرفته از مواد قابل بازیافت استفاده میکنند، میتوانند پیامهای قدرتمندی را به مخاطبان منتقل کنند.
در صورت استفاده از قوطیهای لهشده به عنوان الهام برای بازآفرینی لوگوی خود، کوکاکولا نه تنها یک پیام محیطزیستی منتقل میکند، بلکه به مخاطبان خود نشان میدهد که به بازیافت و مسائل محیطزیست اهمیت میدهد و برای حفظ محیط زیست تعهد دارد. این نوع طراحیها میتوانند افراد را به عمل بهتری نسبت به بازیافت و مسائل محیطزیست ترغیب کنند و اهمیت این موضوع را در ذهن آنها تقویت کنند.
بخشی از چیزی که برند کوکاکولا را به یکی از شناختهشدهترین برندهای جهان تبدیل میکند، لوگو و بستهبندی آن است و این کمپین از آن داراییهای قدرتمند بهره میبرد.»
این تلاش از استراتژی “جهان بدون زباله” کوکاکولا حمایت می کند و این ایده را ترویج می کند که پایداری یک مسئولیت جمعی است و بازیافت را در مقیاس انبوه تشویق می کند