strategy social media

چگونه یک استراتژی موثر برای محتوای شبکه‌های اجتماعی خود ایجاد کنیم

محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری می‌کنید می‌تواند نام تجاری شما را به یک نام آشنا و فالوورهای شما را به طرفدار تبدیل کند. این نوع تأثیر فقط از داشتن یک استراتژی محتوای رسانه اجتماعی قوی حاصل می شود .

بهترین راه برای برجسته شدن در شبکه‌های اجتماعی شناسایی اهداف خاص، ایجاد پست‌های ارزشمندی است که با آن‌ها هماهنگ باشد و محتوای مناسب را در پلتفرم‌های مناسب توزیع کنید.

یک استراتژی شبکه های اجتماعی ثابت وجود ندارد که موفقیت را تضمین کند. استراتژی شما بسته به بیزینس، کسب وکار، مخاطب و عملکرد شما در طول زمان متفاوت خواهد بود. با این حال، راه‌های خاصی برای ایجاد یک برنامه بلندمدت وجود دارد که برند و تجارت شما را رشد می‌دهد.

در این مقاله، نحوه ایجاد یک استراتژی محتوا برای شبکه‌های اجتماعی را یاد خواهید گرفت. با خیال راحت از این لیست جلوتر بروید

تدوین استراتژی محتوا

 اولین قدم به سمت یک استراتژی بلند مدت شبکه‌های اجتماعی، تدوین استراژی محتوا و تعیین اهداف محتوایی است. داشتن اهداف در ذهن به شما کمک می‌کند تا نوع محتوا را برای ایجاد برنامه ریزی کنید.

این فرآیند شامل جستجوی عمیق در ارزش‌های برند شما و همچنین تحقیق در مورد مخاطبان شما است.

با شفاف سازی در مورد اهداف کلی بازاریابی خود و اینکه چگونه می‌خواهید استراتژی محتوای شبکه‌های اجتماعی شما به آنها خدمت کند، شروع کنید. هرچه اهداف بازاریابی شما خاص تر باشد، بهتر می‌توانید محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را متناسب با آنها تنظیم کنید.

به عنوان مثال، اگر هدف اصلی بازاریابی شما تبدیل فروش بیشتر از شبکه‌های اجتماعی است، استراتژی شما باید شامل انتشار و تبلیغ پست‌هایی باشد که افراد را به صفحه فرود یا بخشی دیگر از قیف بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما منتقل می‌کند. مانند: داشتن CTA در محتوا.

درباره مخاطبان خود تحقیق کنید

شما نمی‌توانید محتوای سوشال عالی ایجاد کنید بدون اینکه بدانید برای چه کسی است. داشتن پرسونای مشتری به هدایت برنامه محتوای شبکه اجتماعی شما کمک می‌کند.

با استفاده از داده‌های خود برای نشان دادن اطلاعات اولیه جمعیت شناختی مانند سن و مکان شروع کنید. سپس با جمع‌آوری ایده‌هایی درباره نحوه صحبت مشتریان ایده‌آل در مورد برند، صنعت و محصولات شما، این کار را بیشتر انجام دهید. این به شما کمک می‌کند تصویر واضح‌تری از اینکه چه کسی هستند، به چه چیزی اهمیت می‌دهند و چه نوع محتوایی را که ممکن است بخواهند از شما ببینند ارائه دهید. .

علاوه بر این، با تیم مراقبت از مشتری خود صحبت کنید تا سوالات متداول مخاطبان خود را بررسی کنید، چه چیزی آنها را دوست دارند و چه چیزی آنها را ناامید می‌کند.

رقبای شبکه‌های اجتماعی خود را تجزیه و تحلیل کنید

برای درک اینکه استراتژی محتوای شبکه‌های اجتماعی شما چگونه عمل می‌کند، باید فراتر از داده‌های خود نگاه کنید. تحلیل و آنالیز رقبا به جرقه ایده‌هایی برای محتوای شما کمک می‌کند (یعنی آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند که شما می‌توانید بهتر انجام دهید؟ از چه قالب‌هایی استفاده می‌کنند؟) و معیارها و اهداف بهتری برای استراتژی شما ایجاد می‌کنند.

ابزار مناسب، با خودکار کردن فرآیند، برداشت بینش از رقبای شما (به عنوان مثال: مشارکت متوسط، نرخ رشد و محتوای برتر) را در مقیاس آسان می‌کند. همه اینها به شما کمک می‌کند تا اهداف و استراتژی های داده محور را برای تولید محتوای بهتر شکل دهید.

محتوای اجتماعی فعلی خود را حسابرسی کنید

ممیزی محتوا یکی از بهترین راه‌ها برای آگاهی از نحوه ایجاد یک استراتژی محتوا برای رسانه‌های اجتماعی است که متناسب با برند شما باشد. این به شما کمک می‌کند تا آنچه را که فکر می‌کنید به خوبی کار می‌کند با داده های کمی که به شما نشان می‌دهد هر پست چگونه عمل می‌کند، اثبات کنید.

ببینید کدام پست‌ها عملکرد خوبی داشتند، کدام‌ها خوب نبودند و چه چیزی در هر پلتفرم پست کردید. آنچه در ممیزی به دنبال آن هستید باید مستقیماً با اهداف محتوایی شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، اگر یکی از اهداف شما ارتقای آگاهی از برند است، به تعداد فالوورها و یا دسترسی به هر پلتفرم خود نگاه کنید و شناسایی کنید که کدام پست منجر به فالوورهای جدید شده است.

اگر از یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند Sprout Social استفاده می‌کنید، می‌توانید تمام داده‌ها و تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی خود را در یک مکان مشاهده کنید.

انواع محتوای خود را انتخاب کنید

اینجا جایی است که می‌توانید با خلاقیت داده محور لذت ببرید. قبلاً اشاره کردیم که ویدیوهای کوتاه بسیار محبوب هستند، اما هنگام ایجاد برنامه محتوای شبکه‌های اجتماعی خود، به شخصیت‌های مشتریان خود فکر کنید و به این فکر کنید که آنها احتمالاً از چه قالب‌هایی استفاده می‌کنند.

همچنین انواع محتوایی را که منتشر می‌کنید تغییر دهید. طبق Sprout Social Index™ 2022، مصرف‌کنندگان دوست دارند برندهایی را که دنبال می‌کنند، محصول، خدمات یا شخصیت خود را برجسته کنند.

پست های تکراری یا بیش از حد تبلیغاتی ممکن است طرفداران را دور کند. بنابراین محتوای خود را تغییر دهید. در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • روش‌ها یا ویدیوهای آموزشی-سرگرمی که محصولات شما را به نمایش می‌گذارند،
  • از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید
  • با سازندگان شریک شوید
  • به روندها بروید (تا زمانی که با برند شما مطابقت داشته باشند)
  • کارمندان یا گشت‌های اداری را برای ویدیوی معتبر و کمتر تولید شده مشخص کنید
  • میزبانی مسابقات
  • به پشت صحنه بروید
  • برای جذب مخاطبان خود لایو برگزار کنید
  • در پست ها یا استوری‌ها نظرسنجی داشته باشید

یک تقویم محتوایی بسازید

هنگامی که بدانید چه چیزی بهترین عملکرد را دارد و اهداف اصلی خود را مشخص کردید، زمان آن است که یک تقویم محتوایی بسازید. یک تقویم به شما این امکان را می‌دهد که یک رویکرد تصویری بزرگ برای برنامه محتوای شبکه‌های اجتماعی خود داشته باشید. این به شما کمک می‌کند تا ایده‌های خود را تجسم کنید و آنها را سازماندهی کنید و اجرای استراتژی شما را آسان تر می‌کند. تقویم محتوای شما مرکزی برای هر چیزی که پست می‌کنید خواهد بود.

✅ هنگام برنامه‌ریزی محتوا، از تغییر کاربری محتوا و برنامه‌ریزی آن در پلتفرم‌های مختلف نترسید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کجا چه محتوایی را پست کنید، همچنین بر اساس ممیزی خود، در نظر بگیرید که چه چیزی در آن پلتفرم عملکرد خوبی دارد.

به خاطر داشته باشید که بهترین روش ها در مورد بهترین زمان برای ارسال در هر پلتفرم وجود دارد . اگر می‌خواهید یافتن زمان‌های ارسال مناسب را آسان‌تر کنید، ویژگی ViralPost® Sprout داده‌ها را از دنبال‌کنندگان شما جمع‌آوری می‌کند و گزارش‌هایی را آماده می‌کند که به شما می‌گوید چه زمانی پست می‌کنید تا بیشترین دسترسی را داشته باشید.

استراتژی شما شامل دانش جمعی افراد مختلف در سازمان شما خواهد بود. یک تقویم محتوای همکاری در پست های شبکه‌های اجتماعی با افراد مختلف در سراسر شرکت کار شما را آسان تر می‌کند. این همچنین به همکاری بین تیمی برای ایجاد یک برنامه جامع تر کمک می‌کند.

محتوای خود را تبلیغ و توزیع کنید

استراتژی شبکه‌های اجتماعی شما فراتر از آن چیزی است که در پلتفرم‌های مختلف پست می‌کنید. یک استراتژی خوب شامل یافتن راه‌هایی برای توزیع فعال محتوای شما برای به حداکثر رساندن آگاهی از برند است.

در اینجا چند راه برای برنامه ریزی توزیع وجود دارد:

  • محتوای خود را از قبل برنامه ریزی کنید

تشخیص اینکه چه زمانی مخاطبان شما فعال هستند و به اشتراک گذاری پست ها در زمان مناسب به شما کمک می‌کند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید. اگر در شبکه‌های اجتماعی فقط در لحظه انتشار محتوا پست می‌کنید، فرصت عظیمی را برای بهینه سازی دسترسی خود از دست می‌دهید.

  • دیگران را تشویق کنید تا پست‌های شما را به اشتراک بگذارند

افراد دیگری که محتوای شما را به اشتراک می‌گذارند، اثبات اجتماعی عالی نیز هستند. استراتژی محتوای رسانه های اجتماعی شما باید شامل پاسخ دادن یا ارسال مجدد به افرادی باشد که محتوای شما را به اشتراک می گذارند. با پرسیدن یک سوال و تشویق آنها برای به اشتراک گذاشتن پاسخ های خود، در رسانه های اجتماعی یا در بخش نظرات یک پست وبلاگ، مخاطبان خود را تشویق کنید تا با محتوای شما درگیر شوند.

و از کارمندان شرکت خود نیز برای انتشار این خبر استفاده کنید. یک استراتژی حمایت از کارمندان می تواند دسترسی به محتوای شرکت شما را به شدت افزایش دهد. کارمندان به نوعی «نفوذگذار» برای برند شما هستند. ابزاری مانند پلت فرم Advocacy Sprout شما را قادر می‌سازد تا برنامه خود را مقیاس‌بندی کنید و گردش کار حمایتی خود را به طور یکپارچه در جریان کار اجتماعی خود یکپارچه کنید.

  • از ویژگی های خاص پلتفرم ها استفاده کنید

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی فردی نیز راه‌هایی برای کمک به شما در به حداکثر رساندن دسترسی دارند. در پلتفرم هایی مانند توییتر و اینستاگرام، استفاده از هشتگ‌ها راهی عالی برای توزیع بیشتر محتوای شماست. هشتگ‌ها به شما کمک می‌کنند به افرادی دسترسی پیدا کنید که نه تنها شما را دنبال می‌کنند، بلکه یک گرایش یا علاقه خاص را دنبال می‌کنند. در لینکدین و فیس‌بوک، به گروه‌های مرتبط با صنعت خود بپیوندید و محتوایی را که مربوط به مکالمه است به اشتراک بگذارید.

  • با سازندگان همکاری کنید

یکی دیگر از استراتژی های توزیع خوب شامل ایجاد شبکه با وبلاگ نویسان و سازندگان محتوا در جایگاه شما است. در صورت داشتن رابطه، سایر برندها احتمالاً محتوای شما را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند و لطف خواهند کرد. فقط به یاد داشته باشید که هر چیزی که با مخاطبان خود به اشتراک می گذارید باید همچنان برای آنها ارزشمند باشد و با برند شما مرتبط باشد.

نتایج را اندازه گیری کنید

آخرین مرحله برای یک استراتژی مؤثر محتوای شبکه‌های اجتماعی، اندازه گیری نتایج است. ردیابی مناسب برای ایجاد یک استراتژی با طول عمر حیاتی است. حفظ معیارهای دقیق به شما کمک می‌کند برنامه خود را در طول زمان تغییر دهید و بهینه کنید.

همچنین می‌توانید از نتایج خود برای تست A/B انواع محتوا استفاده کنید.

هر ماه محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا آنچه را که کار می‌کند پیگیری کنید. از نحوه عملکرد هر قسمت از محتوا و متغیرهایی که در آن نقش داشته اند، یک نمای سطح بالایی داشته باشید. ارزیابی کنید که محتوا چقدر از اهدافی که در مرحله اول تعیین کرده اید پشتیبانی می‌کند. چند مورد از مهم ترین معیارهای شبکه‌های اجتماعی برای اندازه گیری عبارتند از:

  • آگاهی: تعداد دفعاتی که مردم محتوای شما را بر اساس برداشت ها و دسترسی ها دیده اند.
  • تعامل: تعداد واکنش‌ها، نظرات، کلیک‌ها و اشتراک‌گذاری‌های محتوای شما.
  • ROI: تبدیل و ارجاع از منابع خارجی.

و تجزیه و تحلیل رقبا در راه حل گوش دادن اجتماعی، بینش های کیفی را در مورد اینکه مخاطبان شما در مورد رقبای شما در مقابل شما و سهم شما از صدای شما در صنعت چه احساسی دارند، نشان می دهد.

مانند ممیزی محتوا، تجزیه و تحلیل را به اهداف کلی بازاریابی خود مرتبط کنید. استفاده از اهداف خود به عنوان لنگر می تواند به شما در تنظیم دقیق استراتژی کمک کند. با اندازه‌گیری تحلیل‌ها در هر ماه، فقط باید تغییرات کوچکی ایجاد کنید تا استراتژی محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را بهینه کنید.

سخن پایانی

برای ایجاد یک استراتژی موثر محتوایی در شبکه‌های اجتماعی، ابتدا باید مخاطبان خود را شناسایی کنید و اهداف دقیق خود را تعریف نمایید. از این پایه، محتوای جذاب و متناسب با علایق و نیازهای مخاطبان خود تولید کنید. استفاده از تقویم محتوایی برای برنامه‌ریزی و زمان‌بندی پست‌ها، مهم است و می‌تواند در نظم بخشیدن به فعالیت‌های شما کمک کننده باشد. تعامل با مخاطبان و پاسخگویی به نظرات و سوالات آن‌ها نیز به افزایش وفاداری و اعتبار برند شما کمک می‌کند. برای ارزیابی موفقیت استراتژی‌تان، متریک‌ها و KPI‌های مهم را پیگیری کنید و بر اساس داده‌های به دست آمده، استراتژی خود را به طور مستمر بهینه‌سازی کنید. این رویکرد منسجم و مداوم، شما را در مسیر موفقیت در فضای رقابتی شبکه‌های اجتماعی هدایت خواهد کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *