فهرست مطالب
Toggleسئو چیست؟
چگونه به افزایش فروش کمک می کند؟
سئو چیست؟ seo چیست؟ این روزها موضوع سئو یکی از موضوعات ترند در فضای کسب و کار شده است و تقریبا اکثر کسب و کارها به اهمیت این کانال بازاریابی پی بردهاند. اگر تا به حال به این کانال قدرتمند بازاریابی توجه نکردهاید و آن طور که باید و شاید به آن نپرداخته اید با ما همراه باشید تا همه چیز درباره سئو و نحوه افزایش فروش با سئو را با هم بررسی کنیم.
سئو چیست؟
احتمالاً صدها بار شنیدهاید که بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک ابزار بازاریابی دیجیتال حیاتی است. اما آیا واقعاً میدانید که سئو چگونه کار میکند؟ فرآیند سئو یک فرآیند پیچیده و چندوجهی است اما در عین حال خیلی ساده تر از آن چیزی است که فکر میکنید. کلمهی سئو SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که میتوان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود کلمه سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیبهای اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن میسازند و بهکار میبرند. در واقع سئو به زبان ساده به این معنا است که کارهایی را انجام دهیم که سایت و صفحات ما در نتایج بالاتری در گوگل ظاهر شوند.
چرا سئو؟
برای این موضوع ابتدا باید بدانیم که سئو از عناصر متعددی تشکیل شده است، و دانستن اینکه آنها چیستند و چگونه کار می کنند، برای درک اینکه سئو چیست بسیار مهم است. به طور خلاصه، سئو بسیار مهم است زیرا باعث میشود وب سایت شما بیشتر دیده شود و این به معنای ترافیک بیشتر و فرصت های بیشتر برای تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی است. ابزارهای SEO را که میتوانید برای رتبه بندی بهینه استفاده کنید بررسی کنید.
کلید واژه ها keywords
کلمات کلیدی ایده ها و موضوعاتی هستند که مشخص می کنند محتوای شما در مورد چیست. از نظر سئو، آنها کلمات و عباراتی هستند که مخاطبان برای پیدا کردن محتوای موردنظرشان وارد موتورهای جستجو میکنند که به آنها « ” search queries “» یا به زبان ساده عبارتی که کاربران در موتور جستجو وارد می کنند نیز گفته میشود. کاربران عموما محتوای شما را بر مبنای کلمات کلیدی که شما انتخاب کرده اید پیدا می کنند و دنبال جوابی در محدوده ی کلمات کلیدی در فضای SERPموتور جستجو میگردند.
روزهایی که کلمات کلیدی تنها تکنیک مهم سئو بودند، گذشته است، اما این بدان معنا نیست که آنها هنوز حیاتی نیستند. تفاوت در این است که امروزه کلمات کلیدی باید به خوبی مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند، با دقت انتخاب شوند و در محتوای شما با احتیاط استفاده شوند تا اثربخش باشند. اما در مسیر رسیدن به جواب سوالمان که سئو چیست؟ seo چیست؟ باید تعدادی دیگر از مفاهیم این حوزه را با هم بررسی کنیم.
(SERP) چیست؟
SERP صفحات نتایج موتورهای جستجو است. SERP درواقع پاسخ گوگل به درخواست جستجوی کاربر است. SERP ها معمولاً شامل نتایج جستجوی ارگانیک، نتایج Google Ads پولی، قطعه های ویژه، نمودارهای دانش و نتایج ویدیویی و لوکیشن هستند.
شما چیزی که در گوگل تایپ می کنید (یا می گویید) و SERP همان چیزی است که شما پس می گیرید.
اما دقیقاً کلمات کلیدی چیست؟
کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که مشتریان بالقوه برای یافتن محتوای آنلاین از آنها استفاده میکنند و سپس برندها میتوانند برای ارتباط با مشتریان احتمالی که به دنبال محصولات و خدمات آنها هستند، استفاده کنند.
هنگام انجام مراحل کلیدی تحقیق کلمات کلیدی، مهم است که به دنبال مواردی باشید که دارای نرخ جستجوی بالا و رقابت کم هستند و کلمات کلیدی در چند حالت وجود دارند کلمات کلیدی کوتاه (مانند بلیط)، کلمات کلیدی بلند (مانند خرید بلیط دبی ارزان) و کلمات کلیدی محلی (مانند خرید بلیط در پاسداران تهران). همیشه در محتواها همراه با کلیدواژه اصلی یا اولیه، باید کلمات کلیدی ثانویه و ثالثی نیز داشته باشید زیرا آن ها نیز برای کسب و کار شما ارزشمند هستند. در نهایت، از کلمات کلیدی برای بهینه سازی تمام عناوین، URL ها و سایر عناصر سئوی درون صفحه خود استفاده کنید.
چرا کلمات کلیدی مهم هستند؟
کلمات کلیدی بسیار مهم هستند بدلیل این که آنها نقطه اتصال بین آنچه که مردم به دنبال آن هستند و محتوایی است که شما برای رفع این نیاز به کاربران ارائه می دهید، هستند. عموما هدف از کسب رتبه در موتورهای جستجو، هدایت ترافیک ارگانیک به سایت از SERP ها است و کلمات کلیدی که برای محتواهای خود ارائه می کنید تعیین کننده نوع ترافیک ورودی شما خواهد بود. برای مثال شما به عنوان یک آژانس مسافرتی روی کلمه ی کلیدی (کجا بریم سفر ؟) اقدام به تولید محتوا می کنید و ترافیک ارگانیک را از مخاطبانی که این سوال را از گوگل پرسیده اند دریافت می کنید. خیلی مراقب باشید که کلمات کلیدی اصلی شما حول فعهالیت های اصلی کسب و کاری شما باشد چرا که مخاطبی که احتمالا نیاز و خواسته از جنیس این کلمات دارد مشتری با ارزش تری نسبت سایرین خواهد بود و درصد بالایی از آن ها به خدمات یا کالای شما نیاز پیدا خواهند کرد.
یکی از نکاتی که در سئو مدرن و امروزی لحاظ می شود کلمات کلیدی مخاطب محور است؟ این سوال را همیشه از خودتان بپرسید که مخاطبان ایده آل من چگونه برای رفع نیازهایشان سرچ می کنند و در واقع چه چیزی در ذهنشان می گذرد؟
کلمات کلیدی طولانی(long tail keyword) چیست؟
کلمات کلیدی می توانند طولانی و بلند باشند . که به آنها معمولا “کلمات کلیدی اصلی” یا “کلیدواژه های اولیه” نیز می گویند – اینها اغلب “کلمات کلیدی طولانی یا Long tail keyword” نامیده می شوند. بحث و رتبه بندی برای کلمات کلیدی که یک کلمه ای هستند ممکن است هدف آخری باشد که شما برای سئو سایت تان تعریف می کنید. چرا؟ چون که آنها اغلب حجم جستجوی وسوسه انگیز و بسیار بالایی دارند، به این معنی که کاربرهای خیلی زیادی به دنبال آنها هستند! با این حال، خیلی ساده است که رقابت بسیار سختی در این کلمات وجود دارد. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید فروشگاه لباس شما برای کلمه ی “لباس” سئو شود، اما مشخصا دریافت رتبه در این کلمه بسیار دشوار خواهد بود و به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی خواهد داشت.
علاوه بر این رقابت قوی، کلمات کلیدی منحصر به فرد می توانند به طرز خشمگینی مبهم باشند. حالا چرا خشمگین و عصبانی؟ به عنوان مثال فرض کنید که یک کاربر در جستجوی «سگ» است، شما نمیتوانید بفهمید که این مخاطب دقیقا دنبال چه نیازی است؟ این مخاطب امکان دارد نژادهای سگ، اطلاعاتی درباره غذای سگ، مکانی برای خرید قلاده سگ و یا فقط یک سایت با عکسهای زیبا از سگها میخواهد.
در این نمودار می توانید وضعیت حجم سرچ و تمایل کاربران را نسبت به انواع طول کلمات کلیدی ببینید. چیزی که مشخص است کلمات کلیدی طولانی و long term همان چیزی است که کابران تمایل بسیار زیادی برای جستجوی آن دارند.
سئوی درون صفحه (on page)
سئوی درون صفحه on page(همچنین به عنوان سئو در سایت شناخته می شود) عمل بهینه سازی محتوای صفحه وب برای موتورهای جستجو و کاربران است. روشهای رایج سئو در صفحه شامل بهینهسازی برچسبهای عنوان، محتوا، لینکهای داخلی و خارجی، چگالی متن و متن جایگزین تصاویر و متاها و … می باشد.
در واقع برای یافتن پاسخی درست برای سئو چیست؟ seo چیست؟ شاید مهم ترین بخش همان قسمتی باشد که ما از درون سایت خود اقدام به بهینه سازی می کنیم و در واقع تبدیل به یک سایت مشخص با خروجی مشخص و باکیفیت در کنار رقبایمان می شویم. این با سئوی خارج از صفحه متفاوت است، که بهینه سازی سیگنال هایی است که خارج از وب سایت شما اتفاق می افتد (به عنوان مثال، بک لینک ها).
سئو خارج از صفحه (off page)
سئوی خارج از صفحه یا در اصطلاح off page شامل شیوه های بهینه سازی خارجی است که به جای فعالیت در خود سایت، در فضایی بیرون از دامنه شما اتفاق میافتد.
تکنیک اصلی مورد استفاده برای سئوی خارج از صفحه، ایجاد بک لینک خارجی است. بک لینکها در واقع لینکهایی هستند که از یک سایت دیگر کاربران را به سایت شما هدایت میکنند. بک لینکهای با کیفیت به سایت شما از سایتهای خارجی به موتورهای جستجو میگویند که وبسایت شما با ارزش و با کیفیت است و این موضوع شدیدا برای سایت شما ایجاد اعتبار می کند.
تاکتیکهای زیادی برای ایجاد بک لینک وجود دارد، و برخی از بهترین روشهای فعلی شامل وبلاگ نویسی مهمان، ایجاد تعداد زیادی اینفوگرافیک که به شدت به اشتراک گذاشته میشوند و استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ در محتوای خود است.
سئوی محلی
این روزها افراد به منظور یافتن خدمات مورد نیاز خودشان دست به جستجو می زنند و عموما از دستگاه های تلفن همراه برای این جستجو استفاده میکنند. این روزها، 60٪ از همه جستجوها در یک دستگاه تلفن همراه انجام می شود و تقریبا نیمی از این جستجوها دارای هدف محلی هستند.
فرض کنید شما صاحب یک رستوران هستید، و سئوی محلی تلاش می کند که وقتی مردم منطقه شما به دنبال بهترین رستورانهای شهر میروند، با سایت شما روبرو میشوند.
در کنار استفاده از کلمات کلیدی محلی، سایر روشهای سئوی محلی شامل ادعای فهرستهای راهنما، ایجاد صفحات مکان خاص در سایت شما، و ایجاد صفحات برای کسب و کار شما در فهرست راهنمای محلی Google برای کسبوکار من و Google Maps است.
سفر مشتری مدرن دیگر نشان دهنده یک قیف نیست، بلکه بیشتر شبیه یک تونل با پیچ و تاب های مختلف که نشان دهنده کانال ها، رسانه ها و دستگاه های مختلفی است که امروزه کاربران با آنها در تعامل هستند. اگر در بازاریابی امروزی همهی کانالهای بازاریابی را پوشش ندهیم علاوه بر این که سهم بزرگی از بازار را از دست داده ایم، در مرور زمان خلا وجود کانالهای درست بر سایر روشهای ما نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.
سئوی محلی
محتوا بخش مهمی از سئو است زیرا وسیلهای است که برای دستیابی و جذب مخاطب از آن استفاده میکنید. دانستن نقطه نظر خود و ایجاد محتوای مناسب برای کاربرانتان امری بسیار ضروری است.
به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک گلخانه هستید و میخواهید ترافیک ورودی خود را افزایش دهید، ممکن است یک سری وبلاگ و مقالات در مورد باغبانی، مثلا انتخاب گونههای مناسب گیاهان، نکات رشد و موارد دیگر منتشر کنید. وقتی شخصی که میخواهد درباره باغبانی بداند به دنبال آن اطلاعات میرود، با وبسایت و بلاگهای شما مواجه میشود و میتوانید با ارائه اطلاعات ارزشمند، مفید و کاربردی با آن مشتری ارتباط برقرار کنید. ایده این است که برای مثال، زمانی که زمان خرید یک گیاه فرا رسید، شما اولین گلخانه و گل فروشی باشید که به ذهن مخاطبان خطور میکند.
محتواها باید آموزشی، اما همچنین جالب، مرتبط و قابل اشتراک گذاری باشد. محتوا به اشکال مختلف ارائه میشود، از جمله:
- محتوای صفحه وب
- فیلم و عکس
- اینفوگرافیک
- پادکست ها
- فهرست ها
- راهنماهای چگونه
- کاغذهای سفید و کتاب های الکترونیکی
- پست های رسانه های اجتماعی
- لیست های محلی
اگر می خواهید همه چیز درباره تولید محتوا را بدانید اینجا کلیک کنید.
سئو از نظر آمار و ارقام
- 49 درصد از بازاریابان برندهای موفق بر این باورند که سئو (بهینه سازی موتور جستجو) سودآورترین کانال بازاریابی آنهاست.
یکی از کمپانیهای بزرگی که در زمینه سئو فعالیت میکند کمپانی Ahrefs است. این کمپانی با بررسی و مطالعه بیش از یک میلیارد وب سایت به این نتیجه رسیده است که اکثریت قریب به اتفاق صفحات وب هیچ ترافیک ارگانیکی دریافت نمیکنند و بسیاری از کسب و کارها در این زمینه غفلت و سهم بازار خود را به آسانی به رقبایشان واگذار کردهاند و سهم بازار بزرگ محصول تنها از آن کسانی است که سایت خود را برای موتورهای جستجو به نحوی بهینه کردهاند که جز نتایج بالای آنها باشند.
- مطابق یافتههای (Ahrefs) 90.63٪ از صفحات وب، هیچ ترافیک جستجوی ارگانیکی را از گوگل دریافت نمیکنند و این خود حاکی از آن است که پتانسیل بسیار بالایی در این موضوع نهفته است.
اگر بازار جهانی را بررسی کنیم به عنوان مثال فروشگاه آمازون که یک برند کاملا شناخته شده و مطرح است و از آگاهی برند بسیار بالایی برخوردار است، اما با این محبوبیت میزان 23.73 % از ترافیک ورودیاش را از نتایج گوگل و با سئو دریافت میکند.
- 53٪ از کل بازدیدهای وب از ترافیک ارگانیک است، در حالی که تنها 15٪ از جستجوی پولی است. این بدان معناست که اگر فقط روی تبلیغات پولی سرمایه گذاری کنیم، حجم عظیمی از ترافیک بالقوه را روی میز باقی میگذاریم.
- سئو برای جذب مشتری یک کانال زمان بر است اما به مرور کم هزینه ترین و استیبل ترین استراتژی بازاریابی و جذب در هر کسب و کاری خواهد شد. در نمودار زیر میتوانید کانال های سوشال و تبلیغات پولی کلیکی و سئو را در مرور زمان مقایسه کنید.
همان جایی که از خودتان می پرسید سئو چیست؟ seo چیست؟ نقطه ای است که شما را با سایر رقبایتان که هنوز از پتانسیل این امکان استفاده نکرده اند متمایز می کند. موتورهای جستجو فرصتی منحصر به فرد برای دستیابی به مشتریان آماده برای خرید را ارائه میدهند. مردم بیش از هر زمان دیگری از اینترنت و موتورهای جستجو هنگام خرید محصولات استفاده میکنند بنابراین اگر نتوانیم در بین نتایج جستجوهای خریداران ظاهر شویم قطعا شانس بسیار بزرگی برای دیده شدن و فروش محصولاتمان را از دست دادهایم.
- در سال 2022، 4.11 میلیارد نفر از اینترنت برای خرید محصولات مصرفی استفاده کردهاند. این موضوع به معنای افزایش 8.3 درصدی نسبت به سال 2021 میباشد.
- بصورت کلی خرید آنلاین 17.1 درصد از هزینههای خرده فروشی در سطح جهان را تشکیل میدهد.
- به طور متوسط، مصرف کنندگان تجارت الکترونیک در کشوری مانند ایالات متحده در سال 2022 به ارزش 873 دلار درآمد داشته اند.
به عبارت دیگر، مردم فقط از گوگل برای تحقیق در مورد محصولات استفاده نمیکنند. بسیاری از آنها محصولات را مستقیماً از سایتهایی که به آن دسترسی و در نتایج جست و جوی آنها میآید، خریداری میکنند.
مطالعات دیگر قدرت موتورهای جستجو را با وضوح بیشتری نشان میدهد:
- 53 درصد از کل ترافیک وب سایت قابل ردیابی از جستجوی ارگانیک (سئو) میآید.SEO بیش از 10 برابر بیشتر از رسانههای اجتماعی ارگانیک (سئو) ترافیک ایجاد میکند. شرکت های B2B دو برابر بیشتر از هر کانال دیگری از SEO درآمد کسب میکنند.
و در سال 2023، بیشتر این ترافیک و درآمد از یک منبع واحد به دست می آید: گوگل.
نکته این است که اکثر مردم هنگام جستجوی یک وب سایت، محصول یا اطلاعات مستقیماً به گوگل مراجعه میکنند. و این ارزش قطعا منافع بسیار زیادی برای صاحبین کسب و کارهای سئو شده به همراه خواهد داشت.
یکی از شواهدی که نشان دهنده ارزش سئو و جایگاه در گوگل درآمد فزاینده گوگل از این طریق است. در سال 2022، گوگل 224.47 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت (Statista).از سال 2023، گوگل 27.5 درصد از سهم درآمد تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص داده است. (Statista)
نکته این است که اکثر مردم هنگام جستجوی یک وب سایت، محصول یا اطلاعات مستقیماً به گوگل مراجعه میکنند. و این ارزش قطعا منافع بسیار زیادی برای صاحبین کسب و کارهای سئو شده به همراه خواهد داشت.
یکی از شواهدی که نشان دهنده ارزش سئو و جایگاه در گوگل درآمد فزاینده گوگل از این طریق است. در سال 2022، گوگل 224.47 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت (Statista).از سال 2023، گوگل 27.5 درصد از سهم درآمد تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص داده است. (Statista)
- 49 درصد از خریداران از گوگل برای کشف اقلام یا محصولات جدید استفاده می کنند و بیش از 50 درصد از مصرف کنندگان برای کشف برندهای جدید به گوگل مراجعه میکنند .
موضوع مهم این است که اگر کسب و کاری بدون سئوی مناسب باشد، احتمالاً هیچ ترافیک ارگانیکی دریافت نخواهد کرد و اگر ترافیکی هم دریافت شود خیلی نادر ، محدود و برحسب شانس این ترافیک را دریاقت کرده است که قطعا جنبه سودآوری دربازه زمانی ماندگار را نخواهد داشت.
یک از نکات بسیار مهم رتبه بندی نتایج گوگل این است که در واقع، بیشتر ترافیک ارگانیک به صفحاتی میرود که در میان سه نتیجه برتر SERP های گوگل قرار دارند.3 نتیجه برتر اکثر کلیک ها (61.67٪ CTR ترکیبی میزان کلیک) را دریافت میکنند.
در همین حال، نتیجه برتر در صفحه 2 گوگل دارای CTR ناچیز 1.94٪ است.
سئو بخش مهمی از بازاریابی محتوا است (و بالعکس)
سئو و بازاریابی محتوا فعالیتهای تقویت کننده و مکمل همدیگر هستند. بدون محتوا، راهی برای جذب کاربران موتورهای جستجو نخواهید داشت، اما بدون سئو، برای نمایش محتوای خود در نتایج جستجو با مشکل مواجه خواهید شد.
به همین دلیل، جای تعجب نیست که 46 درصد از بازاریابان، سئو را به عنوان یک عامل تعیین کننده در موفقیت بازاریابی محتوایی خود میدانند. (SEMrush) به همین ترتیب، ایجاد محتوا به سئوی شما در سئو شدن و کسب رتبه بسیار کمک خواهد کرد.55 درصد از بازاریابان میگویند تولید و انتشار محتوا موثرترین تاکتیک آنها برای افزایش رتبه بندی ارگانیک است. (SEMrush)
اما چگونه سئو به شما کمک میکند تا نرخ تبدیل وب سایت خود را به حداکثر برسانید؟
سئو فقط راهی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما نیست. این فرایند در ایجاد تبدیل وب سایت شما بسیار موثر است. میانگین نرخ تبدیل برای وب سایتهای تجارت الکترونیک حدود 2.5-3٪ است. اما ترافیک هدفمندی که از موتورهای جستجو دریافت میکنید به طور بالقوه میتواند با نرخهای بالاتر از آن تبدیل شود.
شما میتوانید خریداران را در پایین قیف هدف قرار دهید.
همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اکثر مردم قبل از تصمیم گیری در مورد خرید کالای خاص، از Google برای تحقیق در مورد محصولات و خدمات استفاده میکنند.
این بدان معناست که میتوانید از SEO برای هدف قرار دادن مشتریان در مراحل بعدی چرخه خرید استفاده کنید. بسیاری از کاربرانی که از موتورهای جستجوآمدهاند تصمیم خود را گرفته اند که چه محصولی را میخواهند و فقط به کسب و کار مناسبی نیاز دارند تا آن محصول را به آنها بفروشد. فرصت هدف قرار دادن بازدیدکنندگان آماده به خرید فرصت بسیار ویژه برای مشاغل محلی، کوچک و بزرگ است. 46 درصد از جستجوهای گوگل جستجوهای محلی هستند. (Safari Digital)
78٪ از جستجوهای محلی منجر به تبدیل آفلاین میشود. (Safari Digital)
71٪ از جستجوهای محلی منجر به بازدید از فروشگاه در یک روز میشود (Think With Google).
با تحلیل این نتایج، به راحتی میتوان فهمید که چرا 88٪ از شرکتهای دارای برنامه SEO قصد دارند سرمایه گذاری خود در این زمینه را در طول سال 2023 حفظ کنند و حتی آن را افزایش دهند (HubSpot).
رتبه بندی خوب باعث اعتبار بیشتر کسب و کار شما میشود (که می تواند نرخ تبدیل شما را منفجر کند)
مردم اغلب براساس رتبه بندی موتورهای جستجو، کیفیت و قابلیت اعتماد برند را مورد قضاوت قرار میدهند. ایده ساده است: اگر گوگل فکر میکند یک سایت ارزش رتبه اول را دارد، برند باید معتبر باشد.
این بدان معناست که سئو میتواند به شما کمک کند تا اعتماد اولیه مشتریان بالقوه را به دست آورید و بعد از آن محتوای صفحات فرود است که میتواند آن ها را وفادار و تبدیل به مشتری بالفعل شما کند.
مزایای سئومارکتینگ در کسب و کار شما
• افزایش ترافیک ورودی به وب سایت:
ترافیک یک وب سایت تا پیش از این از طریق شبکههای اجتماعی و بصورت دایرکت (کسانی که از قبل شما را میشناسند ) بوده است. میزان ترافیکی که درحال حاضر روی وب سایت خود دارید، در صورت به کارگیری سئو مارکتینگ درست و اصولی به میزان حداقل 10 برابر افزایش خواهد داشت.
• نرخ تبدیل بیشتر در فضای دیجیتال مارکتینگ:
سئو فقط راهی برای هدایت ترافیک به وب سایت نیست. این فرایند در ایجاد تبدیل وب سایت بسیار موثر است. میانگین نرخ تبدیل برای وب سایتهای فروشگاهی حدود 2.5 تا 3٪ است. اما ترافیک هدفمندی که از موتورهای جستجو دریافت میکنید به طور بالقوه میتواند با نرخهای بالاتر از آن تبدیل شود.
• تارگت کردن دقیق مشتریان:
یکی از اتفاقات مهمی که میتوان در سئو انجام داد تارگت کردن بسیار دقیق مشتریان است. اتفاقی که در بازارهای دیجیتالی از نوع سوشال آن قدر به دقت اتفاق نمیافتد. به عنوان مثال شما میتوانید همه ی کاربرانی که به دنبال خرید نوع خاصی از تی شرت هستند را تارگت کرده و خود را در مسیر جستجو و انتخاب هایشان قرار دهید و محصول خود را به آن ها معرفی کرده و از این طریق سهم خود را از گروههای متفاوت مشتری بدست آورید. در مراحل سئو مارکتینگ و با تکیه بر معماری محتوا میتوانیم هر نوع مخاطب با هر نوع نیازی را بصورت تخصصی تارگت کرد.
• سئو محصول محور:
یکی دیگر از اتفاقاتی که در سئو میافتد سئو محصول محور است و در این مدل سئو محصولات به شکلی generate و استاندارد میشود که جز نتایج بالای کوئریهای مشتریان باشد.
• LEVEL UP:
یکی از اقدامات مهمی که همیشه در خصوص سئو سایت انجام میشود اقدام به LEVEL UP کلی سایت بر مبنای بهینه سازی کل سایت جهت ایندکس بهتر و سریعتر و به نوعی تلاش بر شناساندن سایت به عنوان یک مرجع معتبر در حوزه کاری خود به کاربران و گوگل می باشد. همیشه در کنار سئو تلاش بر برندینگ و شناخت هر چه بیشتر کسب و کار به مخاطبان در فضای دیجیتال انجام خواهد شد.
• برندینگ و ایجاد و افزایش اعتماد و اعتبار:
در مسیر سئو مهم ترین اتفاقی که برای یک برند میافتد، آشنایی و اعتماد اولیه کاربران است. عموما وقتی کاربران محصولی خاصی را سرچ میکنند در صفحه سرچ به گزینه های اول اعتماد اولیه قابل قبولی دارند و البته این تنها برای ورود آن ها کافی است و این محتوای سایت است که از آن ها مشتری واقعی و وفادار خواهد ساخت.
در واقع هدف در سئو، رسیدن به یک پایه قوی برای یک وب سایت زیبا و با تجربه کاربری تمیز و مؤثر است که به لطف اعتماد و اعتبار برند و ویژگیهای دیجیتال آن، به راحتی در نتایج جستجو قابل کشف باشد.
علاوه بر عوامل ذکر شده در بالا، در مرور زمان بر اثر اعتماد و استفاده کاربران شاهد موارد مانند پیوندهای طبیعی ایجاده شده توسط کاربران و وب سایتهای دیگر ،تاثیر رفتار مثبت کاربران بر سیگنالهای الگوریتم تشخیص گوگل و اعتبار دامنه نزد گوگل خواهیم بود.
• ارتباط بهتر و موثرتر با کاربران و مخاطبان:
عموما مشتریانی که از طریق جستجوی خودشان به کسب و کار ما رسیده اند نسبت به مشتریانی که در معرض اکسپلور تبلیغات ما قرارگرفته اند ارزش عملی و موثر بیشتری دارند. از این رو تحت مطالعه قراردادن و ارتباط بیشتر با این دسته از مخاطبان به طرز موثری میتواند منجر به برندینگ و افزایش جریان مالی بازاریابی شود.
• سئو لوکال و افزایش مشتریان حضوری :
فارغ از موضوع برندینگ و شناخت مشتری ها، این روزها درصد بسیار بالایی از مشتریان برای پیدا کردن محصول یا خدمات موردنظرشان از جستجوی گوگل و سرویس گوگل مپ استفاده میکنند (قابل ذکر است سایر مپ ها براساس الگوریتم گوگل تغذیه میشوند). زمانی که بصورت اصولی روی سئو و کلمات تاثیر گذار سئو فعالیت میشود گوگل سعی میکند مشتری که از نظر جغرافیایی نزدیک به لوکیشن شما است، در گزینههای اولیه کسب و کاری که سئو بالاتری دارد را نشان خواهد داد و در واقع میتوان نتیجه گرفت که سئومارکتینگ میتواند افزایش مشتریان حضوری را نیز در پی داشته باشد.
• صرفه جویی در هزینه های کانال های بازاریابی :
سئومارکتینگ همانطور در ابتدا به آن اشاره شد پروسهای زمانبر است اما وقتی که نتیجه دهد ماندگاری بالایی دارد و با هزینههای بسیار کمی کنترل خواهد شد و باعث افزایش و رشد روز به روز فروش با هرینه های بسیار کمتری از قبل برای شما خواهد بود.
• فرصت های بیشتر:
زمانی که برند شما در جایگاه های بالای گوگل قرار بگیرد این موقعیت باعث جلب توجه برندهای بزرگ تر خواهد و به نوعی از حضور شما آگاه خواهند شد و در واقع نتایج اولیه گوگل همیشه کانون توجه هستند. این موقعیت استراتژیک سرشار از فرصت ها و همکاریهایی است از سوی برندها ، رقبا وهمکاران خواهد بود. البته باید تهدیدات حضور در این موقعیت را هم در نظر گرفت و رفتار همهی رقبا را تحت نظر داشت.
سئو مارکتینگ فواید بسیاری را برای هر کسب و کاری به همراه خواهد داشت که اینجا به 10 مورد از آنها اشاره کردیم.
نتیجه گیری:
گوگل به عنوان بزرگترین بستر در فضای دیجیتال و به عنوان محلی که مردم در تمام نقاط جهان جواب هایشان را درآنجا پیدا میکنند بسیار حیاتی و مهم است که نسبت به آن اقدام کنیم و نحوهی فعالیت اصولی در آن را بدانیم. خوشحالیم که با بررسی این موضوع که سئو چیست؟ seo چیست؟ در کنارتان بودیم و امنیدواریم که این اطلاعات بتواند نوع نگرش شما را در بازاریابی نوین تقویت کند.
آژانس تبلیغاتی فیکسو با سالها تجربه در زمینه سئو مارکتینگ و بهینه سازی موتورهای جستجو و کسب رتبههای بالا در کلمات سخت و تجاری در کسب و کار و حوزه کاری شما میتواند در مراحل مشاوره، استراتژی و اجرای فرآیند سئو همراه و مشاور شما باشد.