[vc_row][vc_column][vc_column_text]

امروز روز جهانی اینترنت امن تر است، روزی که به منظور ترویج استفاده ایمن، مسئولانه و مثبت از فناوری دیجیتال برای کودکان و جوانان طراحی شده است.

مانند هر فناوری ، اینترنت و نرم افزاری که روی آن اجرا می شود اشکالات زیادی دارد و موارد بسیاری وجود دارد که می تواند در خدمات ایمن سازی جوانان اصلاح یا بهبود یابد.

اینترنت و شبکه های اجتماعی آن براساس نحوه استفاده ما شکل گرفته و می گیرد.
فرزندان ما فقط برخی از فناوری ها را به ارث نمی برند ، آنها فرهنگ و رفتار را نیز به ارث می برند. و به همین دلیل ما به طرف دیگر سکه نگاه می کنیم: 3 کاری که می توانیم برای شبکه های اجتماعی خود انجام دهیم.

1. احراز هویت دو عاملی

2FA (احراز هویت دو عاملی) حساب شما را ایمن و مطمئن نگه می دارد حتی اگر رمزعبور شما حدس زده یا سرقت شود. در ازای تحمل مشکل ناچیز وارد کردن کد یکبار مصرف در کنار گذرواژه خود هنگام ورود به سیستم ، یک نسخه امنیتی فوری و دائمی دریافت خواهید کرد که هک کردن حسابهای ارزشمند شما را بسیار سخت تر می کند.

در این مرحله ممکن است فکر کنید که این بیشتر شبیه کاری است که می توانید برای خود انجام دهید و نه کاری که می توانید برای دیگران در شبکه اجتماعی خود انجام دهید.

اما از دست دادن کنترل حساب فیسبوک یا توییتر به دلیل برخی از کلاهبرداران فقط بر شما تأثیر نمی گذارد. شما یک حساب کاربری را از دست داده اید اما دوستان و همکاران در شبکه شما روباهی در خانه مرغ خود دارند ، با لباس مبدل شما ، با تمام اطلاعات شخصی که آنها نیاز دارند تا در جایگاه شما ظاهر شوند.

مشهورترین شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و اسنپ چت همگی وظیفه خود را انجام داده و احراز هویت دو عاملی را در دسترس قرار داده اند ،تا ما از آن استفاده کنیم.

2. خودتان باشید

شخص عاقل تری از من یک بار گفت: “قبل از اینکه از گیر افتادن در ترافیک شکایت کنید ،به یاد آورید که شما خودتان ترافیک هستید”. و همینطور در مورد رسانه های اجتماعی: شما شبکه اجتماعی هستید و نحوه رفتار شما مهم است.

تهیه لیستی از کارهایی که شبکه های اجتماعی باید انجام دهند تا زندگی ما با کنترل و تنظیم رفتار دیگران راحت شود، آسان است. اما بسیار دشوار است یا شاید حتی مهم تر ، این که انتقادی به خودمان نگاه کنیم و بپرسیم چگونه ممکن است رفتار خود را کنترل و تنظیم کنیم.

3. خارج شوید

آیا می خواهید رفتارهای خوبی را برای کودکان خود الگو کنید ، از حساب خود محافظت کنید و چوب در پره های دستگاه عظیم ردیاب و محاسبه شبکه اجتماعی خود قرار دهید؟ فقط از سیستم خارج شوید.

می دانم که اگر از سیستم خارج شوید ، دفعه دیگر که می خواهید از رسانه های اجتماعی مورد علاقه خود استفاده کنید ، باید دوباره وارد سیستم شوید. با تأیید اعتبار دو عاملی که ممکن است چندین ثانیه طول بکشد.

ورود به سیستم هنگام شروع ورود و خروج از سیستم پس از اتمام کار کمی ناخوشایند است ، درست است ، اما دو نوع مهاجم را در مسیر خود متوقف می کند. اولی شخصی است خود را به جای شما جای می زند برای مثلا وقتی شما آنجا نیستید پشت میز شما می نشیند یا مثلا اگر تلفن را جای بگذارید ، به سرقت می برد. مورد دوم یک هکر است که با استفاده از حمله ای به نام Cross-Site Request Forgery (CSRF) شما را فریب می دهد تا کار ناخوشایندی انجام دهید ، مانند اینکه به آنها اجازه دهید به حساب شما دسترسی پیدا کنند ، بدون اینکه شما متوجه شوید.

با خروج از شبکه های اجتماعی قادر به ردیابی حرکات شما در وب نیستند. چراغ های ردیابی ای که برای انجام این کار استفاده می کنند ، که در تعداد زیادی از وب سایت ها وجود دارد ، اطلاعات مربوط به آنچه را که در وب انجام می دهید را به دستگاه عظیم جمع آوری اطلاعات تحویل می دهند ، اما فقط در صورت خروج نکردن.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *