کمپین بازاریابی فصلی یک تبلیغ با زمان محدود برای افزایش فروش با استفاده از ترکیب بازاریابی مناسب است. کمپینهای فصلی میتوانند به شما کمک کنند تا به مخاطبان مورد نظر خود برسید.
هدف این کمپینها به حداکثر رساندن اثربخشی تبلیغات شما و تشویق بالقوههای کسبوکار برای استفاده از فرصتها است.
بهترین چیز در مورد کمپینهای فصلی این است که روزهای خاصی در طول سال وجود دارد که میتوانید کمپینهای بازاریابی ایجاد کنید! در این مقاله، بازاریابی فصلی و چرایی اهمیت آن را به همراه ایدههای بازاریابی و نکاتی در مورد برنامه ریزی کمپینها فصلی، بررسی کرده ایم. با ما همراه باشید.
کمپین فصلی چیست؟
کمپین فصلی کمپینی است که برای تعطیلات و روزهای خاص طراحی شده است. این نوع کمپین معمولا کوتاه مدت و با پیشنهاد ویژه برای فصل تعطیلات است. با این حال، بازه زمانی محدودی نیز دارد.
کمپینهای بازاریابی تعطیلات یک راه عالی برای معرفی برند شما در طول تعطیلات مثل نوروز، شب یلدا، کریسمس، ولنتاین و یا هر زمان از سال است. آنها به ویژه زمانی موثر هستند که بخواهید مشتریانی را که به دنبال یک محصول خاص هستند، مانند کسانی که به یک هدیه برای اعضای خانواده و دوستان خود نیاز دارند، هدف قرار دهید.
تبلیغات فصلی میتواند در مورد موضوعات روزهای خاص و ویژگیهای خاص باشد. با سازماندهی کمپینهای فصلی خلاقانه میتوانید به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنید و مشتریان وفادار داشته باشید.
این کمپینها همچنین میتوانند فروش را در دورههای کند چرخه تجاری شما افزایش دهند. علاوه بر این، میتوان از کمپینهای فصلی برای جذب مشتریان جدید و ارتقای فروش استفاده کرد.
چرا بازاریابی فصلی مهم است؟
کمپین فصلی یک استراتژی بازاریابی بر اساس زمان سال و تعطیلات است. هدف اصلی ترویج محصولات یا خدمات مرتبط با کاری است که مردم انجام میدهند، مانند خرید هدیه برای دوستان یا اعضای خانواده.
کمپینهای بازاریابی فصلی میتواند یک راه عالی برای افزایش تبدیل فروش و جذب مشتری باشد. این تقاضا برای بازدیدکنندگان شما برای خرید محصولات و خدمات شما ایجاد میکند. کمپینهای بازاریابی فصلی برای تبلیغ محصولات و خدمات در دوره تعطیلات عالی هستند. به این ترتیب میتوانید با افزودن تخفیفهای ویژه و افزایش تبدیلهای فروش، محصولات جدید خود را اعلام کنید. بازاریابی فصلی در مورد زمان محدود است.
به طور مثال اگر کمپینهای فصلی را برای فروشگاهی انجام دهید که اقلام فصلی مانند تزئینات کریسمس یا پوشاک ساحلی را میفروشد، میتواند موثر باشد.
8 ایده کمپین بازاریابی فصلی
کمپینهای فصلی ستون فقرات افزایش فروش هستند! اما آیا میدانید کدام استراتژی برای یک کمپین موثر عالی است؟ در اینجا ما ۱۱ ایده کمپین بازاریابی فصلی را فهرست کرده ایم که میتوانید برای کسب و کار خود از آنها استفاده کنید.
- صفحه فرود خود را بهینه کنید
وب سایت خود را با توجه به روزهای خاص شخصی سازی کنید. افزودن بنرها، دکمههای تزئینی و پنجرههای بازشو مربوط به تعطیلات میتواند راهی عالی برای جلب توجه بازدیدکنندگان باشد. گنجاندن كلمات جشن بدون هيجان نيز در اين دوره قابل انجام است.
هویت برند خود را فراموش نکنید. طراحی منسجم برای قابلیت اطمینان برند شما نیز ضروری است.
- ارائه تخفیف و پیشنهادات ویژه
ارائه تخفیف و پیشنهادات ویژه برای محصولات شما از جمله پرکاربردترین ایدههای کمپین بازاریابی فصلی است. شما میتوانید تمام محصولات خود را در این فروش قرار دهید یا با توجه به فصلی که در آن هستید، موارد مربوطه را انتخاب کنید.
روزهای خاص مانند نوروز، شب یلدا، روز ولنتاین، هالووین، روز مادر و روز پدر راههای عالی برای ارائه تخفیفها و پیشنهادهای ویژه هستند. از آنجایی که افراد زیادی در حال خرید هدایا هستند، پاداش دادن به آنها با معاملات ویژه میتواند افراد را وسوسه کند تا محصولات بیشتری را خریداری کنند.
شما می توانید از مواردی مانند این برای ارائه تخفیف به بازدیدکنندگان خود استفاده کنید.
- محصولات خود را به دستههای مربوط به روزهای خاص تقسیم کنید
در طول فصل تعطیلات، مانند کریسمس، میتوانید دستههای مختلفی را با توجه به بخشهای مختلف اضافه کنید . از آنجایی که بسیاری از افراد برای یافتن یک هدیه مناسب برای عزیزان خود مشکل دارند، میتوانید با دسته بندی محصولات خود به آنها کمک کنید.
به عنوان مثال، در طول کمپین فصلی خود، دسته بندی های مختلفی مانند هدیه برای اعضای خانواده، دوستان نزدیک، شرکا و آشنایان را در صفحه محصول خود اضافه کنید.
- تایمرهای شمارش معکوس را در فصول خاص اضافه کنید
همه ما عاشق عنصر قابل توجه FOMO در کمپینهای بازاریابی فصلی هستیم. اضافه کردن تایمرهای شمارش معکوس باعث ایجاد حس فوریت و FOMO در بازدیدکنندگان شما میشود. میتوانید زمان پایان پیشنهادات ویژه خود را درج کنید و کلمات جذابی را اضافه کنید که میتواند توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند.
افزودن یک پنجره شمارش معکوس مانند این می تواند برای جلب توجه مشتریان شما عالی باشد. فراموش نکنید که کلمات فراخوان و یک طرح چشم نواز مربوط به فصل یا روزهای خاص را اضافه کنید. در این طرح پاپ آپ تصویری از جعبههای هدیه را همراه با تخفیف قرار دادیم.
همچنین میتوانید تصاویر محصول خود را با عناصر مربوط به تعطیلات و روزهای خاص اضافه کنید و یک شمارش معکوس برای افزایش حس فوریت اضافه کنید! افزودن دکمه «اکنون خرید کنید» در زیر شمارش معکوس نیز یک مثال عالی برای اقدام است.
- یک لیست ایمیل بسازید و بازی بازاریابی ایمیلی کنید
ایجاد یک لیست ایمیل و ارسال ایمیل های مرتبط در طول سال می تواند به شما کمک کند تا از کمپینهای فصلی بیشتر بهره مند شوید. با ایجاد یک لیست ایمیل تقسیمبندی شده، میتوانید خبرنامههای ایمیلی مناسب را در زمانهایخاص برای مشتریان و بازدیدکنندگان خود ارسال کنید.
میتوانید زمانی که فروش تعطیلات شما شروع میشود به مشترکان خبرنامه خود اطلاع دهید تا آنها را از دست ندهند.
کمپین 360 درجه چیست؟ رو هم مطالعه کنید
جدا از اعلام فروش خود، میتوانید در طول فصل تعطیلات تخفیف های ویژهای را برای مشترکین خبرنامه خود ارسال کنید. میتوانید به آنها دلیل کاملی برای اشتراک در خبرنامه ایمیل خود و رشد لیست ایمیل خود بدهید.
- امکان دسترسی زودهنگام به اعضا و مشترکین
میتوانید دسترسی زودهنگام به تخفیفها و فروشهای خود را در طول کمپین فصلی خود لحاظ کنید. به این ترتیب افراد بیشتری در خبرنامه ایمیل شما مشترک میشوند یا عضویت میخرند.
اعلام این که در یک زمان خاص از قبل فروش بزرگی خواهید داشت و ذکر اینکه اعضای ویژه میتوانند آنچه را که میخواهند از قبل خریداری کنند، میتواند افراد را وسوسه کند که اشتراگ شما را خریداری کنند.
- چالشها را وارد کنید و کمپینهای فصلی خود را بازیسازی کنید
افزودن عناصر گیمیفیکیشن به صفحه فرود شما میتواند کمپینهای فصلی شما را سرگرم کننده کند. به عنوان مثال، استفاده از پاپ آپهای گیمیفیکیشن و ارائه تخفیف به افرادی که بازی های خاصی را انجام میدهند، میتواند با روحیه تعطیلات همراه باشد.
می توانید از پنجره های گیمیفیکیشن مانند این برای ارائه تخفیف به بازدیدکنندگان خود استفاده کنید. به این ترتیب، آنها می توانند در لیست ایمیل شما مشترک شوند و شروع به استفاده از تخفیف های خود کنند! ایجاد چالش هایی که باعث افزایش تعامل کاربر می شود ، می تواند برای افزایش تبدیل های فروش عالی باشد.
- سفارشی کردن کمپینهای شبکههای اجتماعی خود را فراموش نکنید
چه در شبکههای اجتماعی فعال باشید و چه نباشید، باید در فصل تعطیلات یا در روزهای خاص مطالب مرتبط را منتشر کنید. شبکههای اجتماعی راهی عالی برای دستیابی به مخاطبان هدف و افزایش دیده شدن برند هستند.
استارباکس را میتوان به عنوان نمونهای از استفاده موثر از رسانههای اجتماعی در کمپینهای فصلی نشان داد. این همان چیزی است که فید اینستاگرام آنها در فصل کریسمس به نظر میرسد. آنها شامل تصاویر جشن، عکس های مشتری و تبلیغات قهوه های استارباکس هستند. این برند لیوانهای کاغذی خود را مطابق با فصل کریسمس تغییر میدهد.
استارباکس از فالوورهای خود میخواهد که به سؤالات آنها پاسخ دهند و چالشهایی را در شبکههای اجتماعی خود بارگذاری میکند. پست اینستاگرام آنها در اولین روز بهار حاوی 3 نوشیدنی است با حال و هوای مختلف بهاری مطابقت میدهد. با روح بهاری همراه است و نوشیدنیهای خود را تبلیغ میکنند.
برنامه ریزی کمپین فصلی
اگر قصد دارید یک کمپین فصلی برای کسب و کار خود اجرا کنید، باید از قبل آن را به درستی برنامه ریزی کنید. سازماندهی کمپین خود با توجه به جنبههای مختلف بسیار مهم است. بنابراین ما چند نکته در مورد برنامه ریزی یک کمپین فصلی لیست کردیم که می تواند کار شما را بسیار آسان کند.
کمپینهای خود را از قبل برنامه ریزی کنید
کمپینهای فصلی خود را زود برنامه ریزی کنید تا بتوانید نتایج بهتری داشته باشید. به جای اینکه آنها را در آخرین لحظه آماده کنید، میتوانید آنها را به درستی برنامه ریزی کنید و روی ایجاد محتوای با کیفیت بالا تمرکز کنید.
میتوانید یک تقویم تعطیلات بازاریابی ایجاد کنید که در طول سال از آن استفاده کنید. به این ترتیب، کمپینهای فصلی شما میتوانند سازماندهی بیشتری داشته باشند. همچنین با انجام این کار میتوانید بودجه خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید. اگر نیاز به همکاری با سایر برندها و مشتریان بالقوه دارید، میتوانید آن را نیز سازماندهی کنید.
ایجاد یک برنامه زمانی منطقی میتواند در زمان شما صرفه جویی کند. لطفاً آن را خوب کاهش ندهید و بازه زمانی مورد نیاز یک کمپین را نادیده بگیرید. هنگام برنامه ریزی تبلیغات و کمپینهای فصلی خود، روند آن را از ابتدا تا انتها یادداشت کنید.
به طور کلی، برنامه ریزی یک کمپین خاص با جزئیات 2-3 ماه قبل از تعطیلات یا روز خاص معمولاً کافی است. سپس زمان کافی برای بهینه سازی کمپینهای خود بر اساس معیارهای دیگر خواهید داشت.
در مورد کمپین رقبا تحقیق کنید
بررسی کمپینهای قبلی رقبا میتواند برای شما مفید باشد. شما میتوانید رقبا در صنعت خود را زیر نظر بگیرید و فعالیتهای بازاریابی آنها را مشاهده کنید. با انجام این کار، میتوانید نتایج کمپینهای آنها را ببینید و کمپینهای خود را بهبود ببخشید.
البته لطفا کاری که انجام میدهند را کپی پیست نکنید!
مخاطب هدف خود را تعیین کنید
مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید و نیازها و علایق آنها را شناسایی کنید. با تبلیغ محصولات خود بر این اساس، میتوانید از تلاشهای بازاریابی فصلی خود بهره بیشتری ببرید. پاسخگویی به نیازهای مخاطبان نیز میتواند به شما کمک کند تا مشتریان وفادارتری داشته باشید.
اگر میخواهید در بازاریابی فصلی موفق شوید، درک نیازهای مشتریان و ارائه یک تجربه جذاب از طریق ارتباط موثر ضروری است. از طریق برنامه ارتباطی خود، می توانید مطمئن شوید که هر پیامی که ارسال می کنید اهداف شما را برآورده میکند.
روی کیفیت محتوای خود تمرکز کنید
محتوایی را اضافه کنید که برای بازدیدکنندگان شما ارزش ایجاد کند. فقط افزایش فروش را هدف قرار ندهید. سعی کنید محتوای ارزشمند ارائه دهید. به عنوان مثال، اگر وبلاگ دارید، شاید تهیه محتوای مرتبط و خوب در مورد یک دوره خاص عالی باشد. جدا از تمرکز بر محتوای وب سایت، سعی کنید محتوای ارزشمندی را در شبکههای اجتماعی خود ارائه دهید.
کمپین های خود را تجزیه و تحلیل کنید
تجزیه و تحلیل کمپینهای بازاریابی میتواند به شما در ایجاد کمپینهای بهتر در سالهای آینده کمک کند. علاوه بر این، با ممیزی میتوانید ببینید که آیا استراتژیهای شما جواب داده است یا خیر.
همچنین، بازخورد مشتری را به طور منظم دریافت کنید. اقدامات مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید و به نظرات آنها توجه کنید تا ببینید کدام قسمت ها باید بهبود یابند. در نهایت، شاخصهای کلیدی عملکرد را پس از تبلیغات فصلی خود اندازه بگیرید و آنها را با جزئیات گزارش دهید.
سخن پایانی
اکنون شما آماده هستید تا کمپینهای فصلی خود را به درستی ایجاد کنید! سعی کردیم کمپین فصلی را به همراه نکات و ترفندها به بهترین شکل توضیح دهیم. اما، مطمئنا، میتوانید خلاق باشید و کمپینهای منحصر به فرد خود را برای جلب توجه بازدیدکنندگان تشکیل دهید.
به خاطر داشته باشید که ایجاد یک کمپین فصلی موثر به زمان و انرژی نیاز دارد، اما نتایج میتواند به شما این احساس را بدهد که ارزش آن را دارد!
میتوانید از ایده های کمپین فصلی ما الهام بگیرید و بر اساس آن ایده های خود را برنامه ریزی کنید. کمپینهای فصلی فقط در مورد ارائه تخفیف و فروش نیست. شما همچنین میتوانید به واسطه کمپینهای قابل توجه خود به مخاطبان هدف دسترسی پیدا کنید و مشتریان وفادار به دست آورید .
سوالات متداول کمپین فصلی
چه زمانی باید برنامه ریزی یک کمپین بازاریابی فصلی را شروع کنم؟
هنگام برنامهریزی یک کمپین بازاریابی فصلی، باید چندین ماه قبل از آن برنامهریزی کنید نه اینکه تاریخهای هدف خود را فقط بر اساس ماه جاری انتخاب کنید. طبیعی است که با کارهایی که از پروژه های دیگر سر می زنید به شدت مشغول شوید.
بنابراین، همانطور که در این پست به طور خلاصه روند برنامه ریزی را توضیح دادیم، باید از قبل برنامه ریزی و برنامه ریزی کنید.
3 کمپین فصلی که بازاریابان باید از آن استفاده کنند چیست؟
یک کمپین بازاریابی فصلی حول تعطیلات، فصول یا رویدادهای خاص می چرخد. نوروز، ولنتاین و شب یلدا از جمله محبوب ترین دورههای کمپین فصلی هستند که بازاریابان باید از آن استفاده کنند. جدای از آنها، میتوانید فروش را در فصلهای میانی مثل جمعه سیاه و یا اخرین روز های هر فصل در برنامه خود داشته باشید.
کدام کانال ها باید در کمپین های بازاریابی فصلی گنجانده شوند؟
ممکن است تعجب کنید که کدام کانال ها را باید در کمپین خود قرار دهید. پاسخ ساده است: تمام کانال هایی را که برند شما در آنها حضور دارد. کانالهای بازاریابی ایمیلی قطعاً ضروری هستند، اما اهمیت کانالهای شبکه های اجتماعی را نباید نادیده گرفت.
به خصوص اکانت های توییتر و اینستاگرام کسب و کار شما باید در طول کمپین های بازاریابی فصلی شما فعال باشند تا تعامل کاربران بیشتر شود!