همه چیز درباره D2C

در دو سال گذشته همه‌گیری کرونا علاوه بر تاثیر منفی بر کسب و کار‌های سنتی، باعث تغییرات مهم مثبتی در نحوه مدیریت دنیای تجارت الکترونیک شد؛ یک تصویر عالی از چگونگی تغییر، نحوه فروش برندها به مصرف کنندگان. محدودیت‌های قرنطینه باعث پیشرفت چشم‌گیری در فروش مستقیم به مصرف کننده (D2C) حاصل شود.

حذف واسطه‌ها به این معنی است که برندها به اطلاعاتی دسترسی دارند که به ساخت برند، فروش متقابل، فروش بالا و توسعه مدل‌های اشتراک کمک می‌کند.

مدل D2C به کسب‌وکارها فرصتی عالی برای جمع‌آوری بینش‌های مصرف‌کننده می‌دهد که آنها را قادر می‌سازد تجربه‌های معتبر برند را ارائه دهند.

این مقاله به شما کمک می‌کند که نگاه دقیق‌تری به فروش مستقیم داشته باشید.

مستقیم به مصرف کننده(D2C)، چه سودی برای برندها دارد؟

پاسخ کوتاه این است که این مدل فرصتی عالی برای افزودن ارزش است، زیرا برندها پیشنهاد خود را به دقت تنظیم می‌کنند تا آنچه را که مصرف‌کنندگان در زمانی که می خواهند، ارائه دهند.

D2C به برندها این امکان را می‌دهد که کل پروسه خرید را با تمام مزایایی که به ارمغان می‌آورد، داشته باشند. و البته برندها را در تماس نزدیک با مصرف کنندگان خود قرار می دهد. به عنوان مثال، در سراسر جهان، در حال حاضر 58 درصد از مصرف کنندگان  ترجیح می‌دهند که به صورت آنلاین خرید کنند. در پنج بازاری که در تحقیقات Zeitgeist در ژوئیه 2021 نوشته شده است ، بیش از یک سوم کاربران اینترنت در سال گذشته بیشتر به صورت آنلاین خرید کرده بودند.

D2C به برندها این امکان را میدهد تا با حذف واسطه از قیف فروش خود، داده‌های بیشتر و بهتری را برای مصرف کنندگان جمع آوری کنند.

اگر به درستی از این داده‌ها استفاده شود، معدن طلایی از اطلاعات به دست آورده میشود که می تواند استراتژی بازاریابی را راهنمایی کند و ابزارهایی را برای ساده کردن فعالیت خریدار فراهم کند .

یکی از مزایای کلیدی تغییرات این است که تولیدکنندگان به طور ناگهانی آزاد می‌شوند تا به مراتب، بیشتر شبیه مشاغل فناوری عمل کنند. آن‌ها می‌توانند رویکردی را که IBM آن را «شکست سریع، یادگیری سریع» می‌نامد، اتخاذ کنند تا به لطف جریان دائمی داده‌های با ارزش جدید شخص اول، نوآوری و روش‌ها را با حداکثر سرعت آزمایش کنند. (شایان ذکر است که خرده فروشان و همچنین تولیدکنندگان باید به D2C پاسخ دهند).

D2C چه سودی برای مصرف کنندگان دارد؟

در طرف دیگر معامله، نکته کلیدی که باید به خاطر داشت این است که مدل مستقیم به مصرف کننده طبیعتاً مشتری محور است و آماده است تا آنچه را که می‌خواهند به آنها بدهد.

یکی از نکات کلیدی این است که مخاطبان در وهله اول چگونه برندها را پیدا می‌کنند. D2C گزینه‌های بسیار بیشتری را اضافه کرده است، با دامنه و انعطاف پذیری به عنوان مزایای کلیدی D2C برای مصرف کنندگان.

تحقیقات ما نشان می دهد، در حالی که یک سوم مصرف کنندگان از موتورهای جستجو برای یافتن برندهای جدید استفاده می‌کنند، 27 درصد از طریق تبلیغات رسانه‌های اجتماعی همین کار را انجام می‎دهند. در واقع از سه ماهه دوم 2022، نقش موتورهای جستجو در کشف برند تا 7 درصد کاهش یافته است. و سه ماهه سوم 2022 شاهد بودیم که تبلیغات رسانه‌های اجتماعی در واقع به عنوان کانالی برای کشف نام تجاری در نسل Z از موتورهای جستجو پیشی گرفتند.

یکی دیگر از فعال‌کننده‌های D2C مناسب برای مصرف‌کننده، جستجوی تصویر است. چیزی با جذابیت وسیع‌تر از آنچه فکر می‌کنید. در حالی که نسل Z بزرگترین گروه جستجوگران مبتنی بر تصویر (32٪) را نشان می‌دهد، گروه‌های قدیمی از این نسل عقب تر نیستند. در واقع در آمریکای لاتین، مصرف‌کنندگان مسن‌تر نسبت به همتایان جوان‌تر خود بیشتر درگیر این روند هستند.

نکته کلیدی این است که بسیاری از اشکال فناوری از D2C پشتیبانی می‌کنند و خرید مستقیم از یک برند را برای مصرف‌کنندگان سریع‌تر، آسان‌تر و راحت‌تر می‌کنند.

چگونه به D2C برویم؟

  • به داده های مناسب نگاه کنید.

کسب و کارها به بینش عمیق مصرف کننده نیاز دارند تا تجربه برند خود را از نوآوری تا تحویل مدیریت کنند.

GWI هر سه ماه یک نظرسنجی جهانی انجام می‌دهد که کاملاً انتخاب شده است و با پنلی از مصرف کنندگان که بیش از 2 میلیارد نفر را نمایندگی می‌کنند، به بازاریابان نمایش واقعی مخاطبان هدف خود را ارائه می دهد. استفاده از یک منبع واحد از داده‌های دانه‌دار و باکیفیت مانند این، پیوستن به نقاط و ترسیم تصویری هماهنگ از مصرف‌کننده هدف را آسان‌تر می‌کند.

  • مصرف کنندگانِ هدفِ خود را بشناسید.

پیشنهاد ارزش D2C شما باید کاملا متفاوت باشد، در حالت ایده آل به گونه ای که کانال های موجود شما را تکمیل کند. منابع داده های مدرن به شما این امکان را می دهند که زیر پوست مصرف کنندگان قرار بگیرید و به فراتر از داده های جمعیتی سنتی نگاه کنید.

وقتی می‌دانید مصرف‌کنندگان هدف شما چه می‌کنند و چرا آن‌ها این کار را انجام می‌دهند، می‌توانید بدون نیاز به واسطه با آنها صحبت کنید – و به آنها بفروشید.

  • پیام برند خود را تکمیل کنید.

داشتن یک پیام موثر برای برندهای D2C کاملاً حیاتی است. از نقشه‌های خود برای پیدا کردن جایگاه خود به عنوان یک برند استفاده کنید و پیامی را شناسایی کنید که برای مخاطبان هدف شما صادق باشد. امثال شرکت‌هایی مانند Dollar Shave Club دریافتند که طنز تند واقعاً مصرف کنندگان خود را درگیر می‌کند. مسئله‌ای که شما را درگیر می کند چیست؟

  • تجربه بهتری برای مشتریان فراهم کنید

زیبایی بازاریابی D2C انعطاف پذیری و ارتباط آزاد آن با مشتریان است.گوش دادن به آنها نتیجه می‌دهد، بنابراین به دنبال داده‌های دقیقی باشید که از خود مصرف کنندگان می‌آیند تا ببینید بهترین نوع معاملات، پاداش ها، شخصی سازی و خدماتی را که می‌خواهند به آنها ارائه دهید.

  • معیارهای مناسب را اندازه گیری کنید.

افتادن در دام نگاه کردن به معیارهای مشابه سال به سال آسان است. اما زمانی که استراتژی بازاریابی شما دائماً در حال تغییر است، به انعطاف‌پذیری نیاز دارید تا معیارهایی را که دنبال می‌کنید بازبینی کنید. به گفته BigCommerce ، KPIهای تجارت الکترونیک D2C باید بر روی موارد زیر تمرکز کنند:

  • خریدها
  • خریدهای تکراری
  • میانگین ارزش سفارش
  • ارزش مادام العمر درآمد

نکته اصلی در مدل D2C این است که فرصت‌هایی برای برندها در‌ هر اندازه وجود دارد، مشروط بر اینکه از داده‌ها و بینش‌های خود مصرف‌کنندگان برای هدایت استراتژی D2C خود استفاده کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *