آخرین تغییرات در آپدیت
جدید اینستاگرام 2023

در سال ۲۰۲۳، اینستاگرام هنوز یکی از مهمترین بازیکنان در عرصه رسانههای اجتماعی است و دلایل خوبی برای این موضوع وجود دارد. به عنوان یکی از بزرگترین شبکههای اجتماعی جهان، اینستاگرام تا دسامبر ۲۰۲۱ به دو میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دست یافته است. اینستاگرام هرگز در رشد و توسعه خود توقفی ایجاد نکرده است و این بدان معناست که به صورت مداوم قابلیتهای جدیدی را معرفی میکند.این مقاله به آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2023 و همچنین آنهایی که در سال ۲۰۲۲ انجام شده و ممکن است از آنها غافل شده باشید، میپردازد.
اگر شما یک فعال در حوزه شبکههای اجتماعی هستید، پیگیری بهروزرسانیهای پلتفرمهای شبکههای اجتماعی الزامی است. ما این بلاگ اطلاعات مربوط به تمام تغییرات اساسی اینستاگرام را برای شما فراهم کردهایم تا بتوانید از آنها در راستای اهداف خودتان استفاده کنید.
در ابتدا به بهروزرسانیهای جدید اینستاگرام میپردازیم و سپس به بهروزرسانیهای قدیمیتر اما همچنان مهم. بنابراین، بدون سخن اضافهای، بیایید به تمامی قابلیتهای شگفتانگیزی که اینستاگرام به تازگی معرفی کرده است، نگاهی بیندازیم.

پستهای خود را زمانبندی کنید
اکنون میتوانید پست های اینستاگرام خود را زمان بندی کنید که در تاریخ مشخصی منتشر شود. این به کاربران امکان میدهد تاریخ انتشار خاصی را برای پست های خود تعیین کنند. با این حال، این ویژگی اجازه ارسال متقاطع به سایر حسابهای اینستاگرام یا پلتفرمهای مختلف شبکههای اجتماعی را نمیدهد.
برای برنامهریزی پست اینستاگرام خود، هنگام ایجاد پست خود به تنظیمات پیشرفته بروید، روی زمانبندی کلیک کنید و زمان انتشار مورد نظر را تنظیم کنید.
فید اینستاگرام بدون تبلیغات و بدون پست پیشنهادی
آیا از مرور فید خود که مملو از پستهای پیشنهادی کاربرانی بود که دنبال نمیکنید و پستهای حمایتشدهای که برایتان مهم نیست، خسته شدهاید؟ اکنون میتوانید فید خود را که فقط از پستهای افرادی که دنبال میکنید تشکیل شده است، مرور کنید. هیچ پست یا تبلیغات پیشنهادی در مسیر شما وجود ندارد.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی اینستاگرام در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید و Following را انتخاب کنید، و تمام!
متأسفانه، این ویژگی جدید فقط روی پستهای فید و نه استوریهای اینستاگرام کار میکند.

اینستاگرامِ تیکتاکی
از این پس، نمیتوانید پستهای ویدیویی معمولی را در اینستاگرام منتشر کنید. همه پستهای ویدیویی جدید Reels خواهند بود. نحوه نمایش پستهای ویدیویی دقیقا شبه آنچیزی است که در تیکتاک دیدهاید.
این ممکن است برای برخی از کاربران بسیار ناراحت کننده باشد زیرا شما حتی نمیتوانید یک ویدیوی مربعی از یک کلیپ ضبط شده به صورت افقی (یا هر کلیپ دیگری در واقع) پست کنید.
اما اگر میخواهید ویدیوهای مربعی پست کنید، راهی برای دور زدن آن وجود دارد:
- شروع به ایجاد یک پست با یک عکس کنید.
- یک کلیپ ویدیویی برای پست خود انتخاب کنید.
- عکس خود را از حالت انتخاب خارج کنید تا فقط کلیپ ویدیویی باقی بماند.
اکنون ویدیوی شما باید در قالب مربع باشد.
پستهای مهم را پین کن
یکی ازآخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2023 که احتمالا با ان آشنا شده اید، پین کردن پست های یک پیج است.
به عبارت دیگر، محتوای قدیمی شما همچنان می تواند بدرخشد این ویژگی در پلتفرم هایی مانند توییتر یا تیک تاک چیز جدیدی نیست، اما قطعا برای اینستاگرام به آن نیاز داشتیم.
استوریهای اینستاگرام 60 ثانیهای
یک ویژگی دیگر اینستاگرام امروز دیگر برای همه فعال است، افزایش مدت زمان استوری هاست. این امکان را به کاربران می دهد تا استوری های اینستاگرام را تا 60 ثانیه آپلود کنند، بدون اینکه پس از هر 15 ثانیه برش های همیشه خسته کننده داشته باشند.
این قطعا یک ویژگی بسیار مفید است. پخش کلیپ استوری شما راحت تر خواهد بود و میتوانید همه نامهای کاربر، برچسبها، مکانها، پیوندها و غیره را در یک استوری طولانیتر بگنجانید – نیازی به تکرار فرآیند بعد از هر 15 ثانیه نیست.
الگوریتم اینستاگرام 2023
اصل عملکرد الگوریتم اینستاگرام برای مدت طولانی یک مسئله پیچیده و مخفی بوده است و تلاش برای بالا بردن آن بیشتر بر اساس حدس زدن و فرآیند ازمون و خطا بود. اگرچه این موضوع پس از مدیرعامل اینستاگرام تغییر کرده است، اما آدام موسری در ویدیویی که در حساب توییتر خود منتشر کرده است، توضیح داد.
به نظر می رسد در حال حاضر، مهمترین عواملی که بر آنچه کاربران در فیدهای اینستاگرام خود میبینند تأثیر می گذارد عبارتند از:
- شاخصهای محبوبیت پست – تعداد افرادی که لایک کردهاند، کجا قرار دارد، مدت زمان آن چقدر بوده است (اگر یک ویدیو بود)
- چند بار کاربر در گذشته با حساب تعامل داشته است
- کاربر چند پست را پسندیده است
- تعامل کاربر با سایر محتوای حسابها
ما اکیداً پیشنهاد میکنیم که ویدیوی کامل را تماشا کنید، ممکن است واقعاً به شما کمک کند تا پلتفرم اجتماعی را بهتر درک کنید و ارتباط شما شروع به نتایج بهتر کند!
به روز رسانی ریلزهای اینستاگرام در سال 2023
ریلها. از زمانی که اینستاگرام آنها را در سال 2020 معرفی کرد، به سرعت در حال افزایش محبوبیت هستند. اینستاگرام واقعاً روی این قالب جدید سرمایه گذاری میکند و دائماً به دنبال ارتقاء آن است، همانطور که در جولای 2021 مشاهده کردیم، زمانی که پلتفرم تصمیم گرفت حداکثر مدت زمان Reels را دو برابر کند. ویژگی جدید اینستاگرام مرتباً با گزینههای ویرایشی بیشتری مانند جدیدترین موارد اضافه شده بهروزرسانی میشود: ویژگی نوردهی دوگانه یا تایمر.
نمایش تصویر پروفایل
از این به بعد برای دیدن عکسهای پروفایل اینستاگرام نیازی کارهای خارق العادهای ندارید. کافیست فقط یک بار روی عکس پروفایل پیج موردنظر خود کلیک کنید. بله آن چیزی که میبیند یکی از جدید ترین آپدیتهای اینستاگرام است.
کانال هم به اینستاگرام آمد
از جمله آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2023 ایجاد کانال است. اگر شما به این قابلیت دسترسی دارید میتوانید از اینباکس اینستاگرام یک کانال بسازید و قادر به پین کردن لینک کانال در پروفایل خود برای دسترسی دیگران خواهید بود. کانالهای اینستاگرام برای همه فالوورهای شما قابل دسترس خواهد بود.
قابلیت کانال اینستاگرام یک ابزار بسیار مفید برای تولیدکنندگان محتوا خواهد بود و باید ببینیم که بازخورد آن در بین کاربران چگونه خواهد بود.
ریلز و موسیقی
یکی از آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2023 که تحول مهمی در این پلت فرم بود امکان ریلز اینستاگرام بود. بیایید نگاهی عمیقتر به آنچه میتوانید با Reels انجام دهید، داشته باشیم. اساساً، Reels پست های عمودی تمام صفحه هستند که می توانند از 15 ثانیه تا 1 دقیقه طول بکشند. این عملکرد همچنین به شما امکان می دهد چندین فیلم کوتاه را در یک فیلم ترکیب کنید. علاوه بر این، Reels را میتوان با انواع امکانات اضافی برای جذابتر کردن محتوا تجهیز کرد:
- موسیقی – میتوانید آهنگ دلخواه خود را اضافه کنید و نسبت صدای اصلی موسیقی را در مقابل ویدیو تنظیم کنید
- Voiceover – شما می توانید صدای خود را ضبط کنید
- متن
- Doodles – میتوانید به ویدیوی خود انیمیشن اضافه کنید
- استیکرها – بعد از اینکه از یک ریلز جدید فیلم گرفتید، می توانید یک برچسب به آن اضافه کنید
- تایمر – نیازی به نگه داشتن گوشی در حین ضبط ویدیو ندارید
اینستاگرام در حال آزمایش ویژگیهای جدیدتری برای Reels است:
- Video Layout به کاربران این امکان را می دهد که چندین ویدیو را در پنجره های جداگانه یکی پس از دیگری ضبط کرده و سپس آنها را به صورت ترکیبی پخش کنند.
- ویژگی نوردهی دوگانه که به کاربران امکان می دهد عکسی بگیرند و سپس در بالای آن فیلم ضبط کنند.
همکاری پست های اینستاگرام
یکی دیگر از ویژگی های مفید اینستاگرام این است که اکنون می توانید پست های مشترک ایجاد کنید. پست هم در فید شما و هم در نمایه همکار شما نمایش داده می شود.
برای ایجاد یک پست مشترک، باید پست معمولی خود را ایجاد کنید، سپس بر روی Tag people و سپس روی Invite collaborator کلیک کنید.
Reels Visual Replies
تا پایان سال 2021 اینستاگرام یک بهروزرسانی دیگر Reel را به نام «Reels Visual Replies» معرفی کرد. این ویژگی به شما امکان میدهد با استفاده از ویدیوها به نظرات (که توسط هر دنبال کنندهای که روی Reels شما نظر میدهد داده میشود) پاسخ دهید.
این ویژگی یک راه عالی دیگر برای سازندگان است، تا با ایجاد محتوای الهام گرفته از فعالیت آنها در بخش نظرات، با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنند.
تعبیه نمایه
جاسازی عکسها یا ویدیوهای اینستاگرام در یک وبسایت چیز جدیدی نیست، اما تا همین اواخر، امکان جاسازی یک نمایه کامل به شکل بومی وجود نداشت. خب الان ممکنه! این بهروزرسانی نمایش نمایههای Creator را در بخشهای مختلف اینترنت آسانتر کرد.
پلی بک اینستاگرام
در سال 2021 اینستاگرام “ویژگی پلیبک” را معرفی کرد که به کاربران امکان می دهد بهترین استوریهای خود را به مناسبت شب سال نو دوباره به اشتراک بگذارند. این کار ثابت کرد که این یک راه عالی برای کاربران برای جشن گرفتن لحظات مورد علاقه خود در سال گذشته است.
جستجوی نقشه اینستاگرام
یکی دیگر از به روز رسانی های جدید اینستاگرام، جستجوی نقشه است. این ویژگی شباهت زیادی به نقشه های گوگل دارد و به کاربران این امکان را می دهد تا مکان کسب و کارهای مختلف را در اپلیکیشن اینستاگرام پیدا کنند.
جستجوی نقشه در داخل مرورگر معمولی اینستاگرام قرار دارد که از آن برای جستجوی سایر کاربران، هشتگ ها و غیره استفاده می کنید.
اگر در منطقه ای ناشناخته هستید، این پلتفرم میتواند به سرعت به یکی از بهترین ابزارها برای کشف جواهرات جدید تبدیل شود. علاوه بر این، کاربران به راحتی میتوانند اطلاعات بیشتری مانند مکان، قیمت محصولات و خدمات، و پستهای عمومی که با مکان کسبوکار مشخص شدهاند را با کلیک کردن بر روی نماد مکان مشخص روی نقشه مشاهده کنند.
حالت Creator اینستاگرام
اینستاگرام مدتی پیش حالت Creator را برای حسابهایی با بیش از 10000 فالوور معرفی کرد و به توسعه این بخش از برنامه ادامه داد تا به اینفلوئنسرها کمک کند تا از تجربه خود با آن استفاده کنند. از ایجاد امکان دیدن بیشتر آمار حسابهایشان به سازندگان تا سادهسازی پیامرسانی برای آنها، حالت Creator واقعاً تفاوت چشمگیری ایجاد کرد.
حالت Creator به تکامل ادامه میدهد و ویژگیهای جدیدی مانند بخش کاملاً جدیدی از نکات بازاریابی اینستاگرام را به دست میآورد که سازندگان میتوانند هنگام طراحی محتوای جدید به نفع خود استفاده کنند. حرکت دیگر به سمت تجربه بهتر سازنده، معرفی داشبورد حرفه ای بود.
داشبورد حرفه ای
اینستاگرام با معرفی داشبورد حرفهای گام دیگری به سوی تجزیه و تحلیل بهتر در سال 2021 برداشته است. این ویژگی برای همه حسابهای سازنده و کسبوکار در دسترس است و میتواند به عنوان داشبورد اصلی درون برنامه برای تجزیه و تحلیل عملکرد حساب شما باشد. در اینجا لیستی از ابزارها و منابع اصلی آن آمده است:
- عملکرد کلی حساب
- اینسایت اینستاگرام
- تبلیغات
- خرید اینستاگرام
- پاسخهای ذخیره شده
داشبورد حرفه ای ابزاری عالی برای داشتن یک نمای کلی سریع از آمار خود است، اما اگر میخواهید کمی عمیق تر در این زمینه غواصی کنید، بخش بعدی را با دقت بیشتری مطالعه کنید.
Insights اینستاگرام
یکی از آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2023 مربوط به اینسایت اینستاگرام است. اینستاگرام بار دیگر ابزار تجزیه و تحلیل خود را به روز کرده است تا به سازندگان و کسب و کارها بینش بهتری از عملکرد حسابهای خود ارائه دهد. اولین تغییر عمده این است که شما اکنون میتوانید داده ها را تا 90 روز به جای 30 یا 60 روز مشاهده کنید. همچنین امکان اندازه گیری عملکرد ویدیوی زنده شما وجود دارد. اطلاعات آماری در حال حاضر به شما امکان مشاهده آمار مربوط به موارد زیر را میدهد:
- ریچ اکانت: مروری بر معیارهای دسترسی نمایه شما تقسیم بر جغرافیا، جنسیت، سن، فالوورها در مقابل غیر دنبالکنندگان، دسترسی به انواع محتوا، تبلیغات و موارد دیگر.
- اینگیجمنت اکانت: این بخش به شما امکان میدهد تقسیم مشارکت حسابهای خود را بین انواع محتوای مختلف با جزئیات بیشتری اندازهگیری کنید.
- مجموع فالوورها: این بخش به شما امکان می دهد پویایی پایه فالوورهای خود را با بینش جمعیتی آنها اندازه گیری کنید.
- محتوایی که به اشتراک گذاشتهاید: دادههای بیشتر درباره محتوا و تعاملات کاربر شما تقسیم بر محتوا و نوع تعامل
برای مطلاعه بیشتر در این زمینه در خواندن مقاله اینسایت اینستاگرام ذره ای تعلل نکنید.
مخفی کردن لایکهای اینستاگرام
اینستاگرام بار دیگر ابزار تجزیه و تحلیل خود را به روز کرده است تا به سازندگان و کسب و کارها بینش بهتری از عملکرد حسابهای خود ارائه دهد. از جمله آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2023 این است که شما اکنون میتوانید داده ها را تا 90 روز به جای 30 یا 60 روز مشاهده کنید. همچنین امکان اندازه گیری عملکرد ویدیوی زنده شما وجود دارد. اطلاعات آماری در حال حاضر به شما امکان مشاهده آمار مربوط به موارد زیر را میدهد:
- ریچ اکانت: مروری بر معیارهای دسترسی نمایه شما تقسیم بر جغرافیا، جنسیت، سن، فالوورها در مقابل غیر دنبالکنندگان، دسترسی به انواع محتوا، تبلیغات و موارد دیگر.
- اینگیجمنت اکانت: این بخش به شما امکان میدهد تقسیم مشارکت حسابهای خود را بین انواع محتوای مختلف با جزئیات بیشتری اندازهگیری کنید.
- مجموع فالوورها: این بخش به شما امکان می دهد پویایی پایه فالوورهای خود را با بینش جمعیتی آنها اندازه گیری کنید.
- محتوایی که به اشتراک گذاشتهاید: دادههای بیشتر درباره محتوا و تعاملات کاربر شما تقسیم بر محتوا و نوع تعامل
برای مطلاعه بیشتر در این زمینه در خواندن مقاله اینسایت اینستاگرام ذره ای تعلل نکنید.
مخفی کردن لایکهای اینستاگرام
اینستاگرام از سال 2019 به سمت پنهان کردن تعداد لایکها حرکت کرده است. در حال حاضر، میتوانید انتخاب کنید که آیا میخواهید این اطلاعات را از پست های خود پنهان کنید یا خیر.
برای انجام این کار، باید به یکی از پستهای خود بروید، روی سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید و « مخفی کردن تعداد لایکها » را انتخاب کنید.
استیکرهای تعاملی جدید استوری اینستاگرام
اکثر کاربران اینستاگرام عادت دارند هر از گاهی استیکرهای جدیدی را در پنل ویرایش استوری خود ببینند. جدیدترین مجموعه استیکرهای موجود برای هر کاربر ممکن است بر اساس نوع حساب آنها متفاوت باشد.
با این اوصاف، اجازه دهید نگاهی به برخی از جدیدترین و محبوب ترین آنها بیاندازیم.
استیکر خرید
نام این برچسب گویای همه چیز است. افزودن آن به استوری خود به دنبال کنندگان شما این امکان را می دهد که مستقیماً از استوری اینستاگرام خرید کنند. به خاطر داشته باشید که برای استفاده از این برچسب باید ویژگی خرید را از قبل تنظیم کرده باشید. (البته که فراموش نکنید این ویژگی در ایران فعال نیست!)
استیکر موسیقی
این مورد مدتهاست که توسط کاربران در بسیاری از کشورها مورد انتظار بوده است و اکنون استیکر Music به طور گسترده در دسترس است. از آن برای غنی سازی داستان خود با آهنگ مورد علاقه خود استفاده کنید!

استیکر لوکیشن
اگر میخواهید مکان جالبی را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید، این استیکر به شما امکان میدهد مکان فعلی خود را به اشتراک بگذارید.
استیکر منشن
کاربر یا کسب و کار دیگری را در استوری خود منشن کنید. این همچنین به آنها امکان میدهد استوری را مجدداً در پیج خود به اشتراک بگذارند تا دسترسی خود را افزایش دهند.
باکس سوالات
برای تشویق فالوورهای خود برای به اشتراک گذاشتن بازخورد در مورد موضوع انتخابی شما، یک باکس سوال اضافه کنید. همچنین میتوانید از آن برای فعال کردن کاربران برای پرسیدن سؤالاتی استفاده کنید که میتوانید بعداً در استوریهای جداگانه به آنها پاسخ دهید تا تعامل بیشتری با مخاطبان خود ایجاد کنید.
استیکر کوئیز
این استیکر یک کاربرد عالی دارد. شما می توانید سوالات مربوط به حوزه مورد علاقه خود را بپرسید. حتی می توانید ببینید که فالوورهای شما چقدر خوب عمل می کنند و شناخت برند شما را تقویت می کنند .
نظرسنجی
مانند استیکر Quiz، این استیکر عالی برای کشف نظرات دنبال کنندگان شما است . به ویژه برای حمایت از تصمیم گیری برای ایدههای محتوای آینده با مشارکت دادن صدای دنبال کنندگان خود در فرآیند ایجاد مفید است.
شمارش معکوس
اگر به زودی رویداد مهمی دارید، این تغییر در آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2023 به کارتان می آید. استفاده از استیکر شمارش معکوس برای یادآوری آن به دنبالکنندگانتان بهترین راه یادآوری آن است.
همچنین، میتوانید از نماد سه نقطه در بالا برای مشاهده گزینههای اضافی برای مدیریت استیکرهای خود مانند خاموش کردن اعلانها یا پنهان کردن نام کاربری خود استفاده کنید.
لینک
استیکر لینک دیگر برای اکانت های بزرگتر اینستاگرام با بیش از 10 هزار دنبال کننده رزرو نمی شود. اکنون برای همه ما در دسترس است.
برای استفاده از آن، باید آدرس وب سایتی را که می خواهید استیکر به آن لینک شود، وارد کنید. روی «مشاهده پیشنمایش» در زیر لینکپیوند ضربه بزنید تا ببینید وقتی کسی آن لینک را باز میکند، چگونه ظاهر میشود. هر کسی که میتواند استوری شما را ببیند، میتواند روی برچسب ضربه زده و از سایت مورد نظر بازدید کند.
فروشگاههای اینستاگرام و تبلیغات درون فروشگاهی
یکی از مهم ترین آخرین تغییرات در آپدیت جدید اینستاگرام 2023که اینستاگرام تجارت الکترونیک را روی خود سرمایه گذاری کرده است. به لطف این، کسبوکارها میتوانند کاتالوگهای قابل تنظیمی از محصولات خود ایجاد کنند که کاربران بتوانند آنها را مرور، ذخیره، اشتراکگذاری و خرید کنند.
این مهم ابتدا باید راه اندازی شود. اما پس از انجام، میتوانید با استفاده از گزینههای مختلف، محصولات خود را به نمایش بگذارید، مانند افزودن یک تصویر روی جلد یا انتخاب یک تم رنگی برای افزودن ظاهر و احساس منحصر به فرد به فروشگاه آنلاین خود.
کاربران میتوانند از طریق صفحات فیس بوک، اکانتهای اینستاگرام یا حتی از طریق استوری ها و تبلیغات به فروشگاه های فیسبوک دسترسی داشته باشند. اگر کسبوکار تسویه حساب را در ایالات متحده فعال کرده باشد، اکنون میتوانید محصولی را بدون خروج از برنامه خریداری کنید. ( باز هم به یاد داشته باشید که این قابلیت هم در ایران فعال نیست)
نکته جدید این است که اینستاگرام در حال آزمایش نمایش تبلیغات در داخل منطقه خرید است که میتواند به ابزار بازاریابی قوی دیگری در هر کسب و کاری تبدیل شود.