خدمات طراحی لوگو

خدمات طراحی لوگو


خدمات طراحی لوگو

طراحی لوگو

خدمات طراحی لوگو چیست؟ چرا ما باید برای کسب و کار خودمان لوگو داشته باشیم ؟

چرا کسب و کارهای بزرگ حساسیت بسیار زیادی در لوگوی های خودشان دارند؟ در واقع یک لوگوی خوب و قوی چه منافعی برای ما و کسب و کارمان دارد؟ با ما همراه باشید تا با بررسی کامل اهمیت طراحی لوگو از این قابلیت منحصربفرد هویت بصری در کسب و کارمان بیش از پیش بهره ببریم.

فهرست مطالب

اگر بخواهیم خیلی ابتدایی آن را تعریف کنیم

لوگو یک شکل طراحی است که از متن و تصاویر تشکیل شده است و به ما کمک می کند برندهایی را که دوست داریم را شناسایی کنیم. در واقع یک لوگو نمایانگر ماهیت یک برند است و به محض دیدن آن در هرجایی ما را به یاد برند، محصول یا هرچیزی که برای آن طراحی شده است می اندازد.

اما این تنها ابتدای کار است و لوگو ها دنیای بسیاری بزرگتری دارند و خیلی بیشتر از این حرف ها هستند! لوگوها در اصل ماموریتی مهم دارند و تنها یک طراحی ساده نیستند.آن ها به مشتریان کمک می کند تا بفهمند شما چه کاری انجام می دهید، چه کسی هستید و برای چه چیزی ارزش قائل هستید. این مسئولیت بسیار مهم بر عهده لوگویی است که شما برای کسب و کارتان انتخاب می کنید!

اگر صاحب کسب و کاری هستید که برایتان مهم است که چه نمادی مشتریان شما را به یادتان بیندازد با همراه باشید تا قدم به قدم به سمت یک خدمات طراحی لوگو حرفه ای پیش بریم و لذت تاثیر ماندگار یک هویت بصری و لوگو قدرتمند را در سراسر کسب و کارمان بچشیم. طراحی لوگو شامل اصول ها، تکنیک ها و استراتژی های طراحی بسیاری در خود دارد اما جای هیچ نگرانی نیست و ما در کنار شما هستیم تا با بررسی همه ی این عوامل یک نماد برجسته از برند خود در هیاهوی بازار شلوغ امروزی داشته باشیم.

طراحی لوگو از کجا شروع شد؟

جواب این سوال زمان های خیلی خیلی دور است! این فکر نکنید که لوگو یک مفهوم جدید است و در قرن تکنولوژی ایجاد شده است. قدمت مفهوم لوگو به دوران باستان برمی گردد که نمادها برای نشان دادن قبایل و تجارت آن ها استفاده می‌شدند. با پیشرفت تمدن، لوگوها به نمادها، مهرها و تک نگاره ها تبدیل شدند. با این حال، مفهوم مدرن لوگویی که امروزه می شناسیم در طول انقلاب صنعتی در قرن 19 ظهور کرد، زمانی که شرکت‌ها شروع به استفاده از لوگو کردند و یک جورایی هر برندی ملزم به داشتن یک لوگوی منحصر بفرد شد تا خود را از رقبای خود متمایز کند.

چرا باید لوگو داشته باشیم؟

 چرا؟ پاسخ این سوال ساده است. زیرا لوگو توجه را به خود جلب می کند، اولین تاثیر قوی را ایجاد می کند، اساس هویت برند شما را می سازد، به یاد ماندنی است، شما را از رقبایتان جدا می کند، وفاداری به برند شما را تقویت می کند و مورد انتظار مخاطبان شما است. اما اگر بخواهیم دلایل اصلی چرایی داشتن لوگو را طبقه بندی کنیم موارد زیر را خواهیم داشت:

1.هویت برند: لوگو در هر جایی خبر از حضور شما می دهد! اگر روی محصولتان بیاید، یا در وب سایتتان، یا روی کارت های ویزیت و هرجای دیگری نشانگر حضور شماست. لوگو یک ابزار استثنائی در یادآوری شما نزد مشتریانتان است. علاوه بر این یاد آوری لوگو برگرفته از ارزش ها و استراتژی های شما است و در واقع تلاش می کند تا همه ی آن مفهومی که در کسب و کارتان دنبال آن هستید را به نمایش بگذارد. پس اهمیت لوگو اینجا مشخص می شود که شما با لوگوی خود قبل از هر چیزی از هویت و ماهیت آن چیزی که هستید سخن می گویید.

2.شناخت: در دنیای مارکتینگ و برندینگ مفهوم بسیار مهمی به نام برند آگاهی brand awareness وجود دارد. این مفهوم به این معنا  است که مخاطبان چقدر ما را می شناسند؟ لوگو یکی از پارمترهایی است که می تواند برندآگاهی را افزایش دهد و ما را در ذهن مخاطبانمان ماندگار کند. اگر دقت کرده باشید برندهای بزرگ با استفاده مداوم لوگوی خود  در کانال‌های مختلف بازاریابی، از این سلاح مخفی برای ایجادآشنایی و اعتماد هر چه بیشتر استفاده می کنند.

لوگو یک سلاح مخفی برای ایجاد آشنایی و اعتماد در بین مخاطبانتان است.

3.تمایز: در بازاری که این روزها رقابت تنگاتنگی در میان برندها وجود دارد تا متمایزتر و بصورت ویژه از سایرین به نظر بیاد. اینجاست که یک لوگوی حرفه ای می تواند به میدان بیاید و یک تمایز حرفه ای و خاص برای برند شما در میان رقبایتان ایجاد کند. یک لوگوی خوش ساخت، ارزش ها، محصولات یا خدمات برند شما را به خوبی به اشتراک می‌گذارد.

4.حرفه‌ای گرایی: یک طراحی لوگو حرفه ای همان ابتدای کار به مخاطب می گوید که با یک برند حرفه ای طرف است! شما با یک لوگوی خوب می توانید تماما به مخاطبان و مشتریانتان حس حرفه ای بودن را تزریق کنید.

خدمات طراحی لوگو

لوگو خوب چه ویژگی هایی دارد؟

خدمات طراحی لوگو لوگوی موثر مستلزم بررسی دقیق چندین نکته کلیدی است. در این قسمت برخی از جنبه‌های ضروری وجود دارد که در خدمات طراحی لوگو باید در نظر داشته باشید:

1.سادگی: یک لوگوی ساده در پلتفرم ها و اندازه های مختلف به یاد ماندنی تر و پرکاربرد تر است. حتی در یک نگاه باید به راحتی قابل تشخیص باشد.

2.ارتباط: لوگو باید ارزش های اصلی برند، شرکت، صنعت و مخاطبان هدف را منعکس کند. باید با پیام برند هماهنگ باشد و احساسات مورد نظر را برانگیزد.

3.مقیاس پذیری: یک لوگو باید خوب به نظر برسد و در اندازه های مختلف، از نمادهای کوچک گرفته تا بنرهای بزرگ، خوانا باقی بماند. باید با رسانه‌های مختلف سازگار باشد بدون این‌که تاثیر بصری خود را از دست بدهد.

4.محدود نبودن به زمان: طراحی لوگویی را هدف قرار دهید که بتواند در آزمون زمان مقاومت کند. از روندهایی که ممکن است به سرعت منسوخ شوند اجتناب کنید و طرحی جاودانه را انتخاب کنید که می‌تواند برای سال‌های آینده مرتبط باشد.

5.تطبیق پذیری:   یک لوگو باید با طرح‌های رنگی، پس زمینه و برنامه‌های مختلف سازگار باشد. این باید در هر دو فرمت دیجیتال و چاپ موثر باشد.

یکی از مهم ترین نکات سازگار بودن لوگو در فضای مختلف است.

بیشتر بخوانید: طراحی هویت بصری

6.انتخاب رنگ: رنگ هایی را انتخاب کنید که احساسات مورد نظر را برانگیخته و با شخصیت برند همخوانی داشته باشند. تأثیر روانشناختی رنگ‌ها و ارتباطات فرهنگی بالقوه آن‌ها را در نظر بگیرید.

7.تایپوگرافی: فونت‌های مناسب یا حروف سفارشی را انتخاب کنید که مکمل طراحی لوگو باشد و لحن و سبک برند را منعکس کند. از خوانایی، حتی در اندازه‌های کوچکتر اطمینان حاصل کنید.

8.اصالت: برای یک لوگوی منحصر به فرد و با اصالت تلاش کنید که برند را از رقبا متمایز کند. برای حفظ متمایز بودن از شباهت به سایر لوگوهای موجود خودداری کنید.

9.سازگاری: دستورالعمل‌هایی را برای استفاده مداوم از لوگو در پلتفرم‌های مختلف و مواد بازاریابی ایجاد کنید. ثبات باعث شناسایی و تقویت هویت برند می‌شود.

10.بازخورد و تکرار: به دنبال بازخورد از ذینفعان، طراحان و مخاطبان هدف برای جمع آوری بینش و اصلاح طراحی لوگو باشید. تکرار اغلب برای دستیابی به نتیجه مطلوب ضروری است.

انواع سبک های لوگو

1. Combination Mark

در لوگوی ترکیبی، جزء بصری می‌تواند در بالا، کنار یا حتی زیر کلمه باشد. بهترین لوگوهای علامت ترکیبی آن‌هایی هستند که می‌توانند به طور جداگانه استفاده شوند و همچنان 100٪ قابل تشخیص باشند.

خدمات طراحی لوگو

2 . Wordmark

لوگوهای Wordmark در رده دوم استفاده‌های متداول قرار دارند و تقریباً نیمی از لوگوهای ترکیبی را تشکیل می‌دهند. برای این‌که یک لوگو به عنوان یک علامت کلمه در نظر گرفته شود، قسمت بصری آن باید از نام تجاری با حروف سبک تشکیل شده باشد.

خدمات طراحی لوگو

3 . Lettermark

لترمارک بهترین انتخاب هستند. لوگوی لترمارک با استفاده از حروف اول هر کلمه و ایجاد یک گروه، طول را به حداقل می‌رساند. در برخی موارد، حروف مانند یک کلمه به نظر می‌رسند. ناسا یک مثال عالی است. ناسا مخفف اداره ملی هوانوردی و فضایی است، اما هیچ کس آن را اینگونه نمی‌نامد.

خدمات طراحی لوگو

4 . Monogram

لوگوهای مونوگرام شبیه به لوگوهای حروف هستند‌. اما آن‌ها تفاوت ظاهری قابل توجهی دارند. هر دو لوگو از حروف اول نام برند برای ایجاد طرح استفاده می‌کنند، اما مونوگرام‌ها به جای اینکه حروف را کنار هم یا از بالا به پایین قرار دهند، حروف را در هم می‌آمیزند.

خدمات طراحی لوگو

5 . Letterform

لوگوهای Letterform نوع دیگری از لوگو هستند که شامل حروف است. در این مورد فقط یک حرف. این سبک از لوگو برای برندهایی که سادگی را در مسیر خود قرارداده‌اند عالی است.

خدمات طراحی لوگو

6 . Symbol or pictorial

لوگوهای نمادها که به آنها لوگوهای تصویری نیز گفته می‌شود از گرافیک‌هایی تشکیل شده اند که به صورت بصری نام یا عملکرد برند را نشان می‌دهند. این‌ موارد می‌توانند نمادها، تصاویر یا ترکیبات شکلی باشند که به عنوان چیزی خاص قابل تشخیص هستند.

به عنوان مثال، توییتر دارای یک نماد پرنده، Dropbox دارای یک جعبه باز است. یافتن نمادی که بتواند به صورت بصری نام برند یا داستان برند شما را نشان دهد نسبتا آسان است. هنر در منحصر به فرد کردن آن است.

خدمات طراحی لوگو

7 . Abstract Logos

یک لوگوی انتزاعی به جای اینکه به صورت بصری یک نام تجاری یا داستان برند را به تصویر بکشد، به سمت و سوی دیگری می‌رود. در برخی موارد، می‌تواند به عنوان یک نماد شروع شود و سپس به تصویری انتزاعی تبدیل شود.

خدمات طراحی لوگو

8 . Mascot Logos

در این سبک، یک شخصیت یا موجود خیالی به عنوان نماد و شناسه برند استفاده می‌شود. لوگوهای مسکات سرگرم کننده و با شخصیت هستند، اما محدود هستند. هر برندی از لوگوی مِسکات سود نمی‌برد. چگونه می‌دانید که آیا یک لوگوی مسکات برای شما مناسب است؟ اگر داستان برند شما شامل یک شخص یا یک شخصیت منحصر به فرد است، ممکن است یک لوگوی مسکات گزینه مناسبی باشد.

خدمات طراحی لوگو

9 . Negative Space Logos

لوگوهای فضای منفی یک گزینه خلاقانه منحصر به فرد برای هر برندی است. ایده بصری فضای منفی استفاده از مناطق خالی برای به تصویر کشیدن یک نماد، شکل یا گرافیک است. این می‌تواند یک اثر ظریف یا بسیار واضح باشد، که بستگی به هدف شما برای رسیدن به آن دارد. به طور کلی، لوگوهای فضای نگاتیو از دو نمای بصری تشکیل شده است، یکی که اطراف را احاطه کرده و دیگری که محصور شده است. شکل محصور شده همان فضای منفی است. هیچ محدودیتی برای این‌که از چه اشکالی برای ایجاد افکت فضای منفی استفاده کنید وجود ندارد. همچنین می‌تواند یک حرف و یک شکل یا حتی دو حرف باشد.

خدمات طراحی لوگو

10. Dynamic Logos

یک لوگوی پویا اساساً یکی از لوگوهای اصلی است که می‌تواند به روش‌های بی پایانی تنظیم یا سفارشی شود. برخی از لوگوهای پویا، مانند لوگوی شهر ملبورن ، رنگ خود را تغییر می دهند اما شکل را ثابت نگه می‌دارند. لوگوی دانشگاه OCAD بیشتر در مورد افزودن عناصر به طرح پایه است.

خدمات طراحی لوگو

11. 3D Logos

با سه بعدی کردن لوگوی خود، لایه منحصربفردی بیشتری به آن ببخشید. حروف علامت کلمه خود را از صفحه بیرون بیاورید، نشان خود را طوری نشان دهید که از فلز ساخته شده است یا شکل اطراف نام تجاری شما شبیه یک شی واقعی باشد.

خدمات طراحی لوگو

12. Animated Logos

هر نوع لوگویی را می‌توان متحرک کرد، بدون توجه به سبک. پس چرا در این لیست قرار گرفته است؟ زیرا این یک گزینه مناسب برای ترکیب لوگوی شماست. از نسخه متحرک لوگوی خود  ویدیویی در YouTube، تا انتهای کلیپ‌های TikTok یا عنوان ابتدایی ویدیوهای توضیح‌دهنده خود استفاده کنید.

خدمات طراحی لوگو

تفسیر یک لوگوی اصولی

لوگوی مرسدس بنز یکی از شناخته شده ترین و نمادین ترین لوگوهای خودرو در جهان است که قطعا آن دیده‌اید. بیایید طرح و نماد آن را تفسیر کنیم:

لوگوی مرسدس بنز دارای یک ستاره سه پر است که در یک دایره محصور شده است. هر نقطه از ستاره نشان دهنده تسلط برند در حمل و نقل زمینی، دریایی و هوایی است. این لوگو از کارت پستالی الهام گرفته شده است که گوتلیب دایملر در سال 1872 برای همسرش فرستاد، جایی که او یک ستاره سه پر کشید و نوشت که نمادی از رفاه در آینده خواهد بود.

 

شکل دایره‌ای لوگو نشان دهنده وحدت، کمال و بی نهایت است. این نشان دهنده تعهد برند به نوآوری و بهبود مستمر است. این دایره همچنین حس هماهنگی و تعادل ایجاد می‌کند که نشان دهنده شهرت مرسدس بنز برای تولید خودروهای مهندسی شده و متعادل است.

ستاره سه پر خود نماد قدرت است. هر نقطه یکی از عناصر کلیدی چشم انداز اصلی برند را نشان می‌دهد: موتورسازی در زمین، آب و هوا. این ستاره مظهر جاه طلبی مرسدس بنز برای برتری در اشکال مختلف حمل و نقل است. همچنین نماد تعهد این شرکت به تولید خودروهای باکیفیت است که عملکرد و قابلیت اطمینان استثنایی را ارائه می‌دهند.

سادگی لوگوی مرسدس بنز تاثیر آن را افزایش می‌دهد. خطوط تمیز و طراحی مینیمالیستی امکان تشخیص آسان و تطبیق پذیری را در رسانه‌های مختلف فراهم می‌کند. روکش نقره‌ای یا کرومی لوگو، ظرافت، پیچیدگی و تجمل را که ویژگی‌های مرتبط با برند هستند، می‌افزاید.

به طور کلی، لوگوی مرسدس بنز، نوآوری و تعهد این برند به برتری را نشان می‌دهد. این حس پرستیژ و مهارت مهندسی را منتقل می‌کند که مترادف با خودروهای مرسدس بنز شده است. طراحی و نمادگرایی لوگو به هویت بصری قوی برند و حضور ماندگار آن در صنعت خودرو کمک می‌کند.

خدمات آژانس تبلیغاتی فیکسو در حوزه طراحی لوگو

خدمات طراحی لوگو هم در میان طیف گسترده‌ای از خدماتی که آژانس تبلیغاتی فیکسو ارائه می‌کند، توسط طراحان متخصصِ این حوزه انجام می‌شود. 

در فیکسو، ما درک می‌کنیم که یک لوگو چیزی بیش از یک نمایش بصری یک نام تجاری است. این به عنوان ابزار قدرتمندی عمل می‌کند که ماهیت و ارزش‌های یک کسب و کار را به اشتراک می‌گذارد. طراحان با تجربه ما از نزدیک با مشتریان همکاری می‌کنند تا هویت برند، مخاطبان هدف و اهداف آن‌ها را به طور کامل درک کنند.

ما به توانایی خود در ایجاد لوگوهایی که تجسم سادگی، مرتبط بودن، به یاد ماندنی بودن و تطبیق پذیری هستند، افتخار می کنیم – عناصر کلیدی که یک لوگو را در بازار رقابتی امروز موفق می کند. خواه یک علامت کلمه، حروف، علامت تصویری، علامت انتزاعی یا یک علامت ترکیبی باشد، طراحان ما در طراحی سبک لوگو برای مطابقت با نیازهای منحصر به فرد هر مشتری ماهر هستند.

در این قسمت به بازطراحی لوگوی مجموعه دکتر بیتا حسینی می‌پردازیم. دکتر بیتا حسینی، روان‌شناس، وظیفه اصلاح لوگوی مجموعه خود را به فیکسو سپرد. تیم طراحان با استعداد ما از نزدیک با دکتر حسینی برای درک دیدگاه، هویت برند و زیبایی شناسی مورد نظر وی همکاری کرده اند..

در طراحی اولیه این لوگو ایراداتی همچون عدم تقارن در ساختار، نا هماهنگی در ضخامت، استفاده نادرست از المان‌ها و برخی از اصول اصلی طراحی لوگو رعایت نشده بود که در ادامه همگی آن‌ها رفع و لوگوی جدید طراحی شد.

خدمات طراحی لوگو
خدمات طراحی لوگو

ما به توانایی خود در ایجاد لوگوهایی افتخار می‌کنیم که نه تنها تأثیر بصری ایجاد می‌کنند، بلکه به کسب و کارها کمک می‌کنند تا یک برند قوی حضور داشته باشند. تعهد ما به برتری، توجه به جزئیات رویکردی را تضمین می‌کند که در خدمات طراحی لوگو، بازتابی واقعی از چشم انداز و خواسته‌های مشتری باشد.

شرکت طراحی لوگو

طراحی لوگو نقشی حیاتی در ایجاد هویت برند و ایجاد شناخت در بازار دارد. با در نظر گرفتن عناصری مانند سادگی، ارتباط، مقیاس پذیری، بی زمانی و تطبیق پذیری، کسب و کارها می توانند آرم هایی ایجاد کنند که به طور موثر ارزش های آنها را نشان دهد و با مخاطبان هدف آنها طنین انداز شود. نشان‌های مرسدس بنز و استارباکس نمونه‌های برجسته‌ای از طرح‌های نمادین و متفکرانه هستند. با درک اصول پشت این لوگوها، ما در آژانس تبلیغاتی فیکسو با بهره گیری از اصول حرفه ای شما  را برای ایجاد هویت بصری و برندبوک موفق و ماندگار برای برندتان همراهی می کنیم.

اگر نیاز به همراهی و مشاوره ما در زمینه خدمات طراحی لوگو دارید با ما در ارتباط باشید

تماس با شرکت تبلیغاتی

فرم مشاوره طراحی لوگو

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *