تولید محتوا برای کافه و رستوران

تولید محتوا برای کافه و رستوران


تولید محتوا
برای کافه و رستوران

تولید محتوا برای کافه و رستوران

تولید محتوا برای کافه و رستوران یکی از دغدغه های امروز در میان صاحبین رستوران و کافه ها می باشد. صنایع زیادی در این جهان وجود دارند که هر کدام از ما هر روز با آن‌ها سر و کار داریم. ولی بعضی از آن‌ها هستند که هر اتفاقی هم که در این دنیا رخ دهد باز هم آن‌ها پر قدرت به فعالیت خود ادامه می‌دهند. صنعت غذا یکی از آن‌هاست و در واقع کافه‌ و رستوران‌ها عضو مهمی از این چرخه بی‌پایان هستند.

یکی از مهم‌ترین نکات دنیای مارکتینگ برقراری ارتباط با مشتری است. به هر میزان که این ارتباط تداوم و کیفیت خوبی داشته باشد، بازخورد بهتری در جهت فروش و اعتمادسازی خواهیم داشت. تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی و همچنین وبسایت هم، در راستای این هدف است.

با ما همراه باش تا ببینیم تولید محتوا در کافه و رستوران باچه هدفی انجام می‌شود و چرا باید این کار را انجام داد.

فهرست مطالبی که در این مقاله می خوانید

تولید محتوا برای کافه و رستوران

تولید محتوا برای کافه و رستوران چه اهمیتی دارد؟

تولید محتوا در حال حاضر به یکی از روش‌های موثر تبلیغات و بازاریابی برای کسب و کارها تبدیل شده است. این روش معمولا برای جذب مخاطب و برقراری ارتباط با او به کار می‌رود. در صورتی که بتوانید محتوایی مناسب و جذاب برای مشتریان خود ایجاد کنید، می‌توانید رویکرد رقابتی در بازار را به دست آورید و از رقبای خود با سرعت خوبی پیشی بگیرید.

بخش بزرگی از جامعه امروزی برای به دست آوردن اطلاعات از طریق اینترنت استفاده می‌کنند. بنابراین، ایجاد محتوایی که جذابیت و آموزش‌هایی برای مشتریان دارد، می‌تواند باعث جذب مشتریان جدید و همچنین نگهداشت مشتریان قبلی شما شود. این در نتیجه باعث افزایش فروش و درآمد شما خواهد شد.

علاوه بر این، تولید محتوا برای مشتریان جذاب است و به نوبه خود می‌تواند به عنوان یک عامل موثر جهت گسترش نام تجاری شما عمل کند. در واقع، هر بار که برای مشتریان خود محتوایی تولید و ارائه می‌کنید، برند شما در ذهن مخاطب تداعی می‌شود. در نتیجه اگر روزی فکر رفتن به رستورانی را داشته باشند، قطعا به شما مراجعه خواهند کرد.

در نهایت، تولید محتوا می‌تواند به شما کمک کند تا با مشتریان خود به شکل مستمر ارتباط برقرار کنید. ارائه محتوای جذاب و مفید می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان خود را در دوره‌های بیشتری نگه دارید.

چرایی تولید محتوا برای کافه و رستوران؟

اصل اول: اعتماد سازی

یکی از اولین و مهم‌ترین اهداف تولید محتوا در کافه و رستوران، ایجاد اعتماد برای مشتری است. اعتمادسازی شاید دستورالعمل خاصی نداشته باشد اما نحوه مدیریت و خلاقیت تیم تولید محتوا می‌تواند در این مهم بسیار تاثیرگذار باشد. مخاطب باید ببیند، امتحان کند و دوست داشته باشد. این یک سیر بسیار مهم در ایجاد روند اعتماد خواهد بود.

اصل دوم: از بقیه جلو بزن

تولید محتوا برای کافه و رستوران می‌تواند به شرایط افزایش رقابت در بازار و به جذب مشتریان کمک کند. برای کسب و کارهایی مانند کافه و رستوران، تولید محتوا می‌تواند به عنوان یک ابزار بازاریابی موثر عمل کند.

اصل سوم : برقراری ارتباط

محتوا باعث می‌شود مخاطب با شما ارتباط برقرار کند، به روز رسانی‌های شما را دنبال کنند و در نهایت با احتمال و درصد بیشتری به یک مشتری تبدیل شود. محتوا می‌تواند شامل مقالات، ویدیوها، تصاویر و اخبار باشد که در تمامی شبکه‌های اجتماعی و وبسایت شما قرار می‌گیرد. در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

اصل چهارم : ایده‌هاتو نشون بده

تولید محتوا می‌تواند به عنوان یک راه برای به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و دیدگاه‌های شما نیز عمل کند. این می‌تواند به توسعه نام تجاری شما و افزایش شناخت آن توسط مشتریان کمک کند.

با توجه به اهمیت تولید محتوا در افزایش رقابت در بازار، برای کسب و کارهایی مانند کافه و رستوران، تولید محتوا یکی از راه‌های موثر برای جذب مشتریان و افزایش نام تجاری می‌باشد.

برای شروع باید چه کار کنیم؟

مهم نیست در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، قدم اول برای تولید محتوا، هدف گذاری و برنامه‌ریزی است. برای این منظور، می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

1. تعیین هدف

قبل از تولید محتوا برای کافه و رستوران، باید هدف خود را تعیین کنید. آیا قصد دارید تبلیغات خود را بهبود ببخشید؟ آیا قصد دارید برای محتوای خود بازاریابی کنید؟ آیا قصد دارید ارتباطات با مشتریان خود را تقویت کنید؟ با تعیین هدف، می‌توانید بهترین راه حل‌ها را برای تولید محتوای مناسب برای کافه و رستوران خود پیدا کنید.

2. شناخت مشتریان:

شما باید مشتریان خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید محتوایی را تولید کنید که با نیازها و علاقه‌های آن‌ها سازگار باشد. برای این منظور، می‌توانید با بررسی داده‌های مشتریان، مطالعات بازاریابی و گفتگو با مشتریان، نیاز و ترجیحات آن‌ها را بیشتر درک کنید.

3. برنامه‌ریزی محتوا:

باید برنامه‌ای مدون برای تولید محتوای خود داشته باشید و تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی (مثل عکس، ویدئو، محتوای متنی، پست در شبکه‌های اجتماعی و …) برای هر هدفی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

4. تعیین بودجه:

برای تولید محتوا، نیاز به بودجه‌ای مشخص دارید. بنابراین، شما باید برای هر هدف، بودجه‌ای تعیین کنید و به خوبی نیز آن را مدیریت کنید.

5. شروع تولید محتوا:

بعد از انتخاب هدف، شناخت درست مشتریان، برنامه‌ریزی محتوا و تعیین بودجه، وقت اجرا فرا می‌رسد.

حالا که ذهنت معطوف به تولید محتوا شده پیشنهاد می‌کنیم قبل از این ‌که کاری انجام بدی، حتما مقاله « تولید محتوا چیست؟ و چگونه تولید محتوا کنیم؟» را مطالعه کنی. در این مقاله هر آن‌ چیزی که در رابطه با تولید محتوا نیاز داری پیدا خواهی کرد.

راه‌ کارهایی برای تولید محتوا در کافه و رستوران

تولید محتوا برای کافه و رستوران

1. عکاسی

عکس‌ بهتر از هر نوع ارتباط دیگری احساسات را برمی‌انگیزد، بنابراین اجازه دهید تصاویر صحبت کنند! چه اشتراک گذاری عکس یا دستور پخت غذا در اینستاگرام چه گرفتن عکس از پشت صحنه در محل کار. از عکس‌های خوشمزه برای نشان دادن آن چه که رستوران شما را منحصر به فرد می کند استفاده کنید. شما حتی می‌توانید از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید و غذاهای خوش طعمی که دیگران در مورد شما پست کرده‌اند را مجدد بازگذاری کنید.

2. ارتباط با اینفلوئنسرها

با اینفلوئنسرها و بلاگرهای محلی که می‌توانند اخبار و یا تبلیغات رستوران شما را از طریق شبکه‌های خود منتشر کنند، ارتباط برقرار کنید. در حقیقت زمانی که به حرفه‌ای‌های این حوزه که با رسانه‌های دیجیتال و این شبکه‌ها به خوبی آشنا هستند اجازه فعالیت می‌دهید، برای شروع کار و همچنین گسترش سریع دسترسی به بازارهای مختلف خیلی سنجیده قدم برداشته‌اید. این نوع ارتباط با توجه به اعتباری که آن فرد دارد، بازخورد بهتری را در حوزه کاری شما خواهد داشت تا صرفا یک تبلیغات ساده.

3. ویدیو را فراموش نکن

 امروزه ویدئو یکی از پرمصرف‌ترین شکل‌ رسانه است. ویدیوها تجربه بصری پویایی را در اختیار بینندگان قرار می‌دهند و این موضوع علاقه را افزایش می‌دهد. خواندن مقاله تیزر تبلیغاتی در این رابطه خالی از لطف نیست.

4. لینکدین و توییتر

ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد زیرا آن‌ها پلتفرم‌هایی نیستند که معمولاً هنگام بحث در مورد کافه و رستوران مطرح می‌شوند، اما شبکه‌هایی هستند که این روزها به شدت مورد استفاده عموم و قشر جوان قرار می‌گیرند و همچنان فرصت‌های زیادی را ارائه می‌دهند تا در مورد موضوعات مرتبط، اخبار صنعت غذا، محصولات جدید، مقلات علمی مرتبط در این زمینه و … صحبت کنید.

5. با مخاطبین خود همیشه در ارتباط باشید.

ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد زیرا آن‌ها پلتفرم‌هایی نیستند که معمولاً هنگام بحث در مورد کافه و رستوران مطرح می‌شوند، اما شبکه‌هایی هستند که این روزها به شدت مورد استفاده عموم و قشر جوان قرار می‌گیرند و همچنان فرصت‌های زیادی را ارائه می‌دهند تا در مورد موضوعات مرتبط، اخبار صنعت غذا، محصولات جدید، مقلات علمی مرتبط در این زمینه و … صحبت کنید.

5. با مخاطبین خود همیشه در ارتباط باشید.

ایجاد ارتباط موثر با مشتریان بالقوه آن‌ها را به طرفدارانی وفادار تبدیل می‌کند. این ارتباط فقط پس از انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی انجام نمی‌شود. پرسیدن سوال و همچنین گفت ‌و گو با مخاطب را به طور مرتب و هر چند وقت یک بار انجام دهید و در فضاهایی مثل استوری اینستاگرام از آن‌ها بازخورد بگیرید.

6. آموزش همیشه جوابه

 می‌توانید از طریق ارائه محتوای آموزشی، جذابیت بیشتری برای مخاطبان خود ایجاد کنید. به طور مثال: آموزش غذا یا یک نوشیدنی خاص، راهنمایی در خصوص چگونگی سرو غذا، راهنمایی‌هایی در خصوص تزئین کافه و رستوران و غیره.

7. سرگرمی

می‌توانید از طریق ارائه محتوای تفریحی، مثل معرفی بازی‌های جدید، پیشنهاد موسیقی و یا پخش فیلم در کافه و رستوران، مشتریان خود را سرگرم کنید و برای آن‌ها جایگاهی دوست ‌داشتنی ایجاد کنید.

8. محتوای اجتماعی

با ارائه محتوای اجتماعی مثل معرفی شخصیت‌های مطرح، تاریخچه رستوران و کافه، رویدادهایی که در آن شرکت کرده‌اید و یا مطالبی در خصوص اهداف و فلسفه کاری خود، مشتریان را با کافه و رستوران خود آشنا کنید و اعتماد آن‌ها را به دست آورید.

9. سایت یادت نره

این روزها اهمیت وبسایت بر کسی پوشیده نیست، برای کافه و رستوران هم داستان همین است. هر چند، اکثر آن‌ها آن طور که باید به آن نپرداختند. یکی از مزایای داشتن یک وبسایت برای کافه یا رستوران، افزایش دسترسی مشتریان به اطلاعات مرتبط با شما است. با داشتن یک سایت، مشتریان شما می‌توانند به راحتی با شما در ارتباط باشند و از خدمات و یا محصولات شما استفاده کنند.

علاوه بر این، داشتن یک سایت برای کافه یا رستوران، به شما این امکان را می‌دهد که تصاویری از محصولات و منوی دیجیتال خود را به نمایش بگذارید. این کار به مشتریان شما کمک می‌کند تا قبل از رفتن به رستوران یا کافه، با منوی غذایی و امکانات دیگر آشنا شوند و بهترین تصمیم را بگیرند. در همین راستا می‌توانید سفارش‌گیری آنلاین هم داشته باشید.

همچنین می‌توانید در سایت خود مقالات و بلاگ‌هایی مرتبط با کافه یا رستوران خود منتشر کنید. به عنوان مثال، می‌توانید درباره روش‌های طبخ غذاهای مختلف، انواع قهوه و نوشیدنی‌های سرد و گرم، تزئینات، طراحی دکوراسیون داخلی کافه و رستوران و … مطالبی را منتشر کنید.

بنابراین به عنوان صاحب رستوران، باید به این موضوع واقف باشید که داشتن وبسایت به شما کمک می‌کند تا بازار بیشتری را تحت کنترل خود داشته باشید و همچنین به مشتریان جدیدی نیز دسترسی پیدا کنید. اگر این کار را به درستی انجام دهید، مطمئناً می‌توانید به رشد کسب و کار خود کمک کنید.

اگر نیاز به مطالعه بیشتر در زمینه وب‌سایت و طراحی سایت دارید، خواندن این مقاله فیکسو خالی از لطف نیست. 

10. مسابقه و جایزه

یک بار مسابقه‌ای همراه با جایزه برگزار کنید تا از بازخورد و و جذب مخاطب آن شگفت‌زده شوید. به عنوان مثال می‌توانید مسابقات و جوایزی را برای مشتریان خود برگزار کنید.  در واقع می‌توانید مسابقاتی برای تهیه غذاهای خاص و خوشمزه، باز نشر کردن پست‌های اینستاگرام، خوردن غذایی غول پیکر در مدت زمانی مشخص و … برگزار کنید.

همچنین می‌توانید برای مسابقات خود از اسپانسرینگ هم کمک بگیرید تا به بیشتر دیده شدن خود کمک بزرگی کنید. البته این نکته مهم را فراموش نکنید که اگر در این فرایند اجرای مسابقه و اهدای جوایز خوش قول نباشید، به شدت بازخورد منفی‌ای خواهید گرفت.

تولید محتوا برای کافه و رستوران

چند ایده کوچک ولی تاثیرگذار برای تولید محتوای کافه و رستوران

 

  • نظرات مثبت درباره رستوران خود را باز نشر کنید.
  • روش تهیه و پخت غذاهای خاص و کم یاب را پست کنید.
  • برای کافه و رستوران خود اگر رویدادی پیش رو دارید، حتما آن را به صورت گسترده تبلیغ کنید.
  • برای هر فصل و یا روز خاص، غذا و یا دسر خاصی تهیه کنید و در شبکه‌های اجتماعی به آن بپردازید.
  • با عوامل فعال در رستوران در تعامل باشید و آن را به اشتراک بگذارید. مثلا با آن‎ها در مورد خدمات و غذاهای رستوران مصاحبه کرده و یا مسابقه‌ای بین آن‌ها برگزار کنید.
  • اگر مشتریانی شما را تگ کرده بودند، آن را حتما باز نشر کنید.
  • با ابزارهای مختلف پلتفرم اینستاگرام با مخاطبین خود، تعامل داشته باشید.
  • در کارهای خیریه شرکت کنید و از همراهان خود هم بخواهید در آن شرکت کنند.
  • آپدیت‌ و آیتم‌های جدید منو را حتما در شبکه های اجتماعی خود اعلام کنید.
  • در چالش‌های ترند شرکت کنید و در نظر داشته باشید در این خصوص حتما نیاز به ایده‌پردازی دارید.
  • تاریخچه غذاهایی که سرو می‌کنید را شرح دهید.
  • مطالب علمی و یا دستور پخت غذاها را در وبسایت خود به صورت بلاگی سرگرم کننده و یا مقاله‌ای علمی منتشر کنید.
  • تاثیر تبلیغات را فراموش نکنید و به طور مداوم معرفی و تبلیغ داشته باشید. هر چقدر هم که مشتریان وفاداری دارید.
  • در رابطه با برندتان و نحوه شکل‌گیری آن داستانی بنویسید و آن را به صورت ویدیو منتشر کنید.
  • در روزهایی که کافه و رستوران شما شلوغ‌تر است، فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی بیشتر کنید.

سخن پایانی

آژانس تبلیغاتی فیکسو با توجه به تخصص خود در زمینه تبلیغات، استراتژی محتوا و بازاریابی و همچنین همکاری با بیش از صد کافه و رستوران، به شما کمک می‌کند تا محتوای مناسبی را برای کسب و کار خود ایجاد کنید. برای رستوران و کافه‌ها، تولید محتوایی که شامل منو و محصولات، تجربیات مشتریان، نکات رستورانی، راهنمایی‌های خوراکی و آشپزی، معرفی ویژگی‌ها و خصوصیات رستوران و کافه و غیره باشد. تولید محتوای جذاب و مفید می‌تواند رویکرد رقابتی برای شما در بازار به شمار بیاید.

There is nothing to show here!
Slider with alias gravitydesign1 not found.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *