آموزش اینسایت اینستاگرام (همه چیز درباره insight اینستاگرام)

بدون شک، اینستاگرام یکی از پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی در دنیاست که تعداد زیادی از کاربران حرفه‌ای و شرکت‌های تجاری از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای تبلیغاتی خود استفاده می‌کنند. با این حال، برای رسیدن به موفقیت در اینستاگرام، نیاز به ارائه محتوای جذاب، هدفمند و همچنین استراتژی بهینه‌ دارید. آموزش اینسایت اینستاگرام یکی از مقوله های مهم در خصوص اینستاگرام است.

به دلیل تنوع و تعداد بالای کاربران در اینستاگرام، تحلیل داده‌های این شبکه اجتماعی بسیار پیچیده و چالش‌برانگیز است. اینجاست که Insight اینستاگرام به عنوان یک ابزار قدرتمند و کارآمد برای تحلیل داده‌های اینستاگرام به کمک شما می‌آید. با استفاده از Insight اینستاگرام، شما می‌توانید به آسانی به آمارهای مختلفی درباره بازدیدها، نظرات، پست‌ها و دنبال‌کنندگان خود دسترسی داشته باشید و براساس این آمارها، استراتژی‌های بهینه‌‌ای را برای بهبود نتایج خود در اینستاگرام پیاده کنید.

در این مقاله، با ویژگی‌ها و کاربردهای Insight اینستاگرام بیشتر آشنا خواهید شد و بهترین روش‌های استفاده از آن را به دست می‌آورید. با استفاده از این اطلاعات، می‌توانید حساب کاربری خود را بهبود داده و به عنوان یک برند یا کسب و کار، در مسیر پیشرفت قدم بردارید.

فهرست مطالبی که در این مقاله می خوانید

ابزار Instagram insight چه کاربردی دارد؟

این ابزار اطلاعات مفیدی را ارائه می‌دهد که شما می‌توانید با استفاده از آن، راندمان حساب اینستاگرام خود را به خوبی دنبال کنید. برخی از مزایای استفاده از Instagram Insights عبارتند از:

  1. بررسی وضعیت پست‌ها: با استفاده از Instagram Insights ، می‌توانید به راحتی مشاهده کنید که پست‌های شما چه تعداد بازدید، لایک، کامنت و ذخیره شده‌اند. این اطلاعات می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید کدام پست‌ها بهتر از دیگر پست‌ها عملکرد داشته‌اند.
  2. شناخت مخاطبین: با استفاده از این ابزار، می‌توانید مشاهده کنید که مخاطبان شما از کدام کشور هستند، جنسیت و سن آن‌ها چیست و چه زمانی بیشتر فعالیت دارند. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند تا محتوای مناسبی را برای مخاطبان خود ایجاد کنید.
  3. ارزیابی تبلیغات: با استفاده از  Instagram Insights، می‌توانید به راندمان تبلیغات خود دسترسی پیدا کنید و همچنین این که چقدر بازدید و اقداماتی مانند لایک، کامنت در پست‌های تبلیغاتی شما اتفاق می‌افتد را ببینید.
  4. بررسی فعالیت رقبا: شما می‌توانید با استفاده از این ابزار عملکرد حساب‌های رقیب خود را نیز بررسی کرده و از این اطلاعات برای بهبود عملکرد خود استفاده کنید.
آموزش اینسایت اینستاگرام

صفحه اصلی insight

در ابتدای آموزش اینسایت اینستاگرام مطابق تصویر روی سه خط گوشه بالا سمت راست بزنید و بعد وارد insights شوید. این صفحه اصلی اینسایت اینستاگرام است. اینسایت برای تمامی پیج‌های کریتور و بیزنس در دسترس است، اما برای پیج‌های شخصی (private) این قابلیت در دسترس نیست.

اولین چیزی که می‌توانید تغییر دهید محدوده تاریخ است. در به روز رسانی نه چندان جدید اینستاگرام می‌توانید اطلاعات پیج را تا 90 روز گذشته ببینید. نگاه هفتگی به عملکرد محتواهایتان می‌تواند بسیار مفید باشد. اما اگر کمپینی راه اندازی کرده باشید، یک دید کلی از استراتژی خود در سه ماهه گذشته می‌تواند تاثیر بهتری داشته باشد.

در ادامه در قسمت Overview  تعداد فالوورها، تعداد افراد، و میزان تعاملی که با شما وجود داشته است (با توجه به تعداد روزهایی که مشخص کرده‌اید) را ببینید.

اینسایت پست

 ابتدا، بیایید با چهار معیار مهم که احتمالاً قبلاً با آن‌ها آشنا هستید شروع کنیم. لایک (like)، نظرات (comment)، ذخیره‌ها (save) و اشتراک‌گذاری‌ها (share)، همه معیارهایی هستند که می‌توانیم برای محتوای به اشتراک گذاشته شده در فید، از جمله ویدیوی اینستاگرام و استوری‌ها، به آن‌ها نگاه کنیم.

آموزش اینسایت اینستاگرام
  • لایک: یک نشانگر سریع است که وقتی افراد محتوای شما را پسندیده‌اند و یا با آن ارتباط گرفته‌اند محتوای مذکور را لایک می‌کنند.
  • کامنت: به این معنی است که محتوای شما قابل تامل و گفتگو بوده است. در واقع به معنی این است که مردم قدم بعدی را برای مشارکت یا حتی تشکر از شما برای محتوای ارزشمندی که به اشتراک گذاشتید برداشتند. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که اگر محتوای نامناسب و بدی را هم منتشر کرده باشید کامنت‌های شما به شکل شگفت انگیزی افزایش خواهد یافت. اما به صورتی خواهد بود که آرزو می‌کنید ای کاش هیچ وقت آن پست را منتشر نکرده بودید.
  • اشتراک گذاری: به این معنی است که شخصی آن قدر محتوای شما را پسندیده است که بخواهد دیگران آن را ببینند.
  • ذخیره: به این معنی است که محتوای شما ارزش دیدن مجدد یا ارجاع در آینده را داشته است.

این مسئله را در نظر بگیرید که شما باید بدانید که چرا مردم با محتوای شما درگیر می‌شوند، این مهم باعث می‌شود که بتوانید محتوای آگاهانه‌تری در آینده بسازید و متشر کنید.

 

قدم بعدی...

قدم بعدی که باید در نظر بگیرید این است که چگونه این معیارها در یک قطعه خاص از محتوا با هم ارتباط دارند. به طور مثال آیا دلیلی وجود دارد که یک پست لایک‌های زیادی دارد، اما به اندازه کافی کامنت نگرفته است.

مهم است که به نوع محتوا و نحوه ارتباط آن با این معیارها توجه کنید. آیا چیزی را به اشتراک می‌گذارید قابلیت ذخیره و اشتراک گذاری زیادی دارد؟ یا چیزی است که در حالت ایده‌آل همه انواع مختلف تعامل را انجام می‌دهد؟

گزینه بعدی Reach است. در این قسمت تعداد اکانت‌های منحصر به فردی که پست شما دیده‌ شده است به نمایش گذاشته می‌شود. نمودار دایره شکلی که پایین آن است هم نشان می‌دهد که چه تعداد از این افراد فالوور شما بودند و چه تعداد نبودند.

Watch Time

اگر ویدویی آپلود کرده باشید این گزینه هم برای شما فعال خواهد شد و دو گزینه را به شما نشان می‌دهد. مدت زمانی که ویدیوی شما دیده شده است میانگین زمانی است که هر فرد ویدیوی شما رو دیده است. در این قسمت می‌توانید به بررسی این مسئله بپردازید که ویدیوی شما (اگر طولانی است و ریلز نیست) چه میزان بازدیدی بین مخاطبین داشته است.

 

آموزش اینسایت اینستاگرام >> اینسایت استوری (Story Insight)

اینسایت استوری را می‌توان به سه بخش تقسیم کرد. میزان تعامل (interaction)، دیسکاوری (Discovery) و مسیر کاربران (Navigation).

آموزش اینسایت اینستاگرام

اینتراکشن (Interaction)

تعاملاتی است که کاربران بعد از دیدن استوری شما انجام می‌دهند.

Replies : یا همان پاسخ‎ها تعداد دفعاتی است که کاربران به استوری شما پاسخی دادند.

Profile visits: تعداد دفعاتی که استوری شما دیده شده است.

Sticker Tap: تعداد دفعاتی که روی استیکری که در استوری خود گذاشته‌اید کلیک شده‌ است.

Shares: تعداد دفعاتی که استوری شما بین دیگران اشتراک‌گذاری شده است.

دیسکاوری (Discovery)

در این قسمت از آموزش اینسایت اینستاگرام به بخش دیسکاوری که در خصوص داده‌هایی است که به شما نشان داده می‌شود می‌پردازیم. این بخش  مربوط به تمامی بازدیدکنندگان است، چه آن‌ها که شما را فالو کرده‌اند و چه آن‌ها که فالوور شما نیستند.

Impressions: تعداد دفعاتی که استوری شما مورد بازدید قرار گرفته است.

Fallowers: اکانت‌های جدید که از این استوری ما را فالو کرده‌اند.

Profile visit: تعداد افرادی که از طریق این استوری به پروفایل شما رفته‌اند.

دیسکاوری به شما کمک می‌کند که میزان ورودی پیج خود را مشاهده کنید، میزان تعامل مخاطب با استوری خود را بسنجید و همچنین اینکه چه تعداد کاربر به استوری شما از طریق جستجو و دیگر مخاطبان رسیده‎اند را نیز ببینید.

نویگیشن (Navigation)

این قسمت از اینسایت آماری از رفتار کاربران با پست‌های شما را نشان می‌دهد.

بازگشت (Back): تعداد دفعاتی که کاربر استوری‌ها را به عقب برگردانده و محتوای شما را دیده است.

جلو (Forward): تعداد دفعاتی که کاربر از استوری شما عبور می‌کند و به استوری بعدی (شما) می‌رود.

استوری بعدی (Next Story): کاربر استوری شما را به طور کامل رد می‌کند (اگر رشته استوری باشد) و به استوری فرد بعدی می‌رود.

خروج (Exit): کاربر استوری شما را دیده است و قبل از این که به استوری بعدی برورد از استوری‌ها خارج می‌شود.

دیسکاوری به شما کمک می‌کند که میزان ورودی پیج خود را مشاهده کنید. همچنین میزان تعامل مخاطب با استوری خود را بسنجید و  اینکه چه تعداد کاربر به استوری شما از طریق جستجو و دیگر مخاطبان رسیده‎اند را نیز ببینید.

بخش Promotions

این قسمت از اینستاگرام همان طور که احتمالا می‌دانید در ایران در دسترس نیست. اما به صورت کلی توضیحات آن را برای شما در ادامه نوشته‌ایم.

در اینسایت پروموشن آمار مربوط به تبلیغاتی که در اینستاگرام انجام داده‌اید را این‌ جا می‌بینید. البته فقط تبلیغاتی که توسط خود اینستاگرام برای پست‌های شما انجام شده است.

آمار مربوط به تعداد (Profile visit)، (impression)، (Reach)، (Engagement) که مربوط به لایک، کامنت و ذخیره است. همچنین آمار مربوط به بازدیده کننده‌ها یعنی جنسیت، سن، لوکیشن را نشان می‌دهد.

در نهایت این ‌که …

با استفاده از داده‌های  Instagram Insight ، می‌توانید به بهترین شکل ممکن به نیازها و خواسته‌های مخاطبان خود پاسخ دهید. در افزایش تعامل و پاسخگویی به نیازهای کاربران، تجربه کاربری بهتری برای آن‌ها ایجاد کنید. این ابزار برای هر برندی که در Instagram فعالیت دارد، بسیار مفید است و با استفاده از آن، می‌توان به بهترین شکل ممکن استراتژی بازاریابی را بهینه‌سازی کرد. بنابراین در این آموزش اینسایت اینستاگرام، با داشتن دسترسی به داده‌های  Insight، می‌توانید به رشد و توسعه کسب‌ و کار خود کمک کنید و بهترین نتیجه را از فعالیت‌های خود در این شبکه اجتماعی بگیرید.امیدواریم که در این مقاله با عنوان آموزش اینسایت اینستاگرام کلیه نکاتی که راهگشای شما باشد را پوشش داده باشیم.

هر سوالی یا مشکلی که در این زمینه داشتید را با ما مطرح کرده و در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *